Autoryzacja nie powiodła się.
Odśwież stronę i spróbuj jeszcze raz.
Witam. Klientka zakupiła produkt spożywczy aloes. Po prawie miesiącu poinformowała, że aloes w środku jest zepsuty (przesłała zdjęcia natomiast nie mam pewności czy to są jej zdjęcia czy czasem czegoś nie dosypała aby sfingować zdjęcie). Klientka oczekuje wymiany produktu na nowy, w tym przypadku jak rozwiązać problem jeżeli klientka wyrzuciła opakowanie wraz z całą zawartością. I niestety nie będzie mogła odesłać kompletnego towaru.
@SamoZdrowieABC poproś o odesłanie w celu zbadania czy przesłania producentowi, jak nie ma to nie ma tematu 😄 Pamiętaj żeby zanim minie 14 dni odrzucić reklamację z powodu braku odesłania reklamowanego produktu 🙂
@SamoZdrowieABC jest to reklamacja, więc musisz ją rozpatrzyć, ale możesz odrzucić. Decyzja w tym przypadku zależy od Ciebie.
Odrzucić może ale jak ma argumenty, bo tu niektórzy nawołują do odrzucania a dokładnie, spuść go na drzewo". ☹️
@LEW433 a to nie wystarczający argument ? klientka wyrzuciła opakowanie wraz z całą zawartością
Sądzę, że jest argument ponieważ pozbyła się całego produktu. Natomiast jak kolega wcześniej wspominał, zgapiłem się trochę z terminem rozpatrzenia reklamacji 14 dni i będzie trzeba uznać roszczenie.
Nie jest to argument, skoro masz zdjęcia przed wyrzuceniem a zdjęcia z datą to nie dowód? zresztą nie umiesz się odnieś do takich wpisów twojego 'przyjaciela" spuść go na drzewo" Zapewne starsza osoba, zawartość się zepsuła i wyrzuciła, może powinna odesłać na reklamację a tak powinna zrobić.
A proszę mi napisać bo tutaj dochodzą dodatkowe informację otóż klientka zgłosiła reklamację poprzez wiadomość allegro dnia 20 czerwca i tak naprawdę ciągnie się do dzisiaj (sezon wakacyjny itd). Finalnie udzieliłem odp, że w przypadku braku opakowania oraz jego zawartości reklamacja zostaje odrzucona. Pytanie czy to wystarczy czy należy to uwzględnić na formularzu reklamacyjnym? Czy ramy czasowe, które zostały już przekroczone dyskredytują sprzedawcę do odrzucenia reklamacji?
@SamoZdrowieABC Finalnie tzn. Kiedy? Jeśli później niż 14 dni od daty zgłoszenia to reklamacja z automatu zostaje uznana.
@SamoZdrowieABC
Co to był dokładnie za produkt i jak był zapakowany.
W przypadku artykułów żywieniowych obowiązują inne terminy reklamacji (kupujący ma trzy dni na zgłoszenie reklamacji, licząc od daty zakupu/dostawy lub otwarcia opakowania (jak produkt był zapakowany hermetycznie)).
A i w przypadku artykułów pakowanych spożywczych obowiązują dwa terminy rękojmi. Jak termin przydatności do spożycia jest dłuższy niż 2 lata, to sprzedawca odpowiada przed kupującym przez dwa lata od daty zakupu. Natomiast jak termin ten jest krótszy niż dwa lata, to sprzedawca odpowiada tylko do końca terminu przydatności do spożycia (wyjątkiem jest sprzedaż produktu przeterminowanego). Oczywiście produkt musi być oryginalnie zamknięty.
Produkt to Aloes oryginalnie, hermetycznie zapakowany przez producenta, data ważności to min 2 lata. Natomiast kupujący zgłosił, że trzymał aloes w lodówce (nie ma konieczności tego robić jeżeli nie jest otwarty i trzeba go spożyć po otwarciu do 9dni). Kupujący napisał, że włożył aloesy do lodówki. W tym czasie pilnie trafił do szpitala na ok miesiąc i po powrocie chciał zacząć kurację. Natomiast nie mógł tego uczynić ponieważ aloesy się "popsuły". Skąd mam pewność, że kupujący nie otworzył aloesów oraz nie wylądował w szpitalu i zgłosił reklamację na niezdatny do spożycia aloes? Jak dla mnie historia naciągana tym bardziej, że kupujący mówił, że wyrzucił opakowania po czym dostałem zdjęcie, na którym widniała godzina zrobienia zdjęcia na 6min przez wyrzuceniem opakowania.
I co teraz chcesz zrobić? przecież sam piszesz że nie trzeba trzymać w lodowce ale ...można. termin zaczyna się od otwarcia-dobrze rozumiem czyli kupujący ma prawo do reklamacji- chyba jasne.
Dla mnie jest po prostu dziwne, że osoba dała od razu zamknięty aloes do lodówki. Jak kupuje 3 mleka pasteryzowane to jedno wsadzam do lodówki otwarte, a reszta w szafce. A jak miałbym udowodnić, że kupujący nie otworzył np 10 lipca produkt, wsadził do lodówki po czym pilnie musiał się zgłosić do szpitala i wrócił po miesiącu. Rozwiązanie podał jeden z użytkowników tzn minęło 14 dni i będę miał uznać reklamację. Natomiast gdybym dał odp do 14dni wtedy rozpatrzyłbym negatywnie zgłoszenie i tyle. Tak, więc temat można uznać za zamknięty.
Sprawdź jeszcze czy kupujący skutecznie złożył reklamacje, samo stwierdzenie "zepsuło się" w mojej opinii nie jest skutecznym złożeniem reklamacji. Kupujący powinien jasno i klarownie napisać z jakiej formy reklamacji chce skorzystać (niezgodność z opisem czy gwarancja producenta) oraz powinien napisać czego oczekuje.