Autoryzacja nie powiodła się.
Odśwież stronę i spróbuj jeszcze raz.
Witam,
Dostałem dziś dość nietypową reklamację od kupującego. Kupujący po odebraniu towaru stwierdził, że pudełka są uszkodzone, tzn. posiadają wgniecenia. Kupujący napisał, że oczekuje wymiany "wadliwych" sztuk. Według mnie kupujący najpierw powinien spisać protokół szkody do firmy kurierskiej (dodam, że to zakup na firmę). Pytanie tylko czy taka reklamacja ma w ogóle rację bytu ponieważ w opisie oferty nie było nawet słowa o tym, że towar będzie wysyłany w oryginalnych pudełkach. Nie było również zdjęć tych pudełek (równie dobrze mógłbym wysłać zawinięty w folię). Kupujący pewnie kupił towar na sprzedaż i dlatego zależy mu na dobrym stanie opakowań.
mantisoft jeśli poinformowałeś klienta o konieczności weryfikacji zawartości przy doręczycielu i opłaciłeś taką opcję przy nadaniu to problem klienta . Jeśli tego nie dopełniłeś odpowiadasz zastan towaru .
Zdaje się, że takiego zapisu nie można stosować w ofercie - znajdziesz w Rejestrze klauzul niedozwolonych.
Kupujący ma prawo do reklamacji tego, co otrzymał. Spisywanie protokołu szkody nie jest obowiązkowe. Za towar, jego uszkodzenia, braki, powstałe także w transporcie, odpowiada względem kupującego sprzedawca.
Tylko czy na pewno te same przepisy obowiązują tak samo zarówno w zakupie konsumenckim jak i na firmę? Nie rozumiem też tego jak może reklamować pudełko skoro nie było ono przedmiotem oferty? Gdybym wysłał towary bez pudełka to czy mógłby reklamować brak pudełka? Na jakiej podstawie? Czy opis oferty nie ma tu w ogóle znaczenia?
Nie, przy wysyłce towaru bez pudełka, nie mógłby reklamować braku pudełka, jeśli w ofercie nie było mowy o pudełku.
@mantisoft Opis oferty ma jakieś znaczenie, ale wystawiasz towar jako nowy, co za tym idzie, powinny być w jakichś opakowaniach /chyba że są to ziemniaki Nowe/ . Możesz napisać że opakowania są pogniecione w transporcie i wstawić fotkę. Wtedy problem znika. Klient wie że są pogniecione. Tak mogłeś wysłać nawet w woreczkach strunowych i też nie powinno być awarii/ dobrze by było o tym wspomnieć na aukcji/
No dobrze. Brzmi sensownie.
@xyz96 Możesz mi w takim razie wyjaśnić poniższe? Chcę mieć pewność, skoro towar był zakupiony na fakturę:
Jeżeli kupujący jest przedsiębiorcą i nabywa towary na potrzeby swojej działalności gospodarczej, może domagać się odszkodowania jedynie od przewoźnika, a więc od Poczty Polskiej lub firmy kurierskiej. Zgodnie z art. 548 kodeksu cywilnego
@DarkStoorM A jakiż to autorytet cytujesz? Czyżby jakiegoś pracownika Allegro?
Z kim zawierał umowę kupujący na rzecz i jej dostawę? Ze sprzedawcą, czy z przewoźnikiem?
Tu pasuje art. 544 Kc
@xyz96 szukam najbardziej pasujący element, a jako, że jest to Przedsiębiorca -> Przedsiębiorca, więc sugerowałem się tym https://poradnikprzedsiebiorcy.pl/-odpowiedzialnosc-za-przesylke-kto-ja-ponosi
Nie twierdzę, że tak powinno być, dlatego pytam, bo to dla mnie niezbyt jasne ^^
Osobiście i tak przyjmuję takie zwroty/reklamacje bez problemu, ale dobrze by było wiedzieć jak to wygląda
@mantisoft W mojej ocenie to sam zastanów się jak to pakujesz i czy aby nie za słabo. Mamy 2020 rok a część sprzedawców pakuje byle jak. Aby zawinąć streczem, do lichego kartonu ciężkie rzeczy. Dostawcy walą ciężkimi paczkami o podłogi wanów. Przychodzi to połamane. Kupujący nie mają jak zauważyć wgnieceń przykurierze. Otwory w paczkomatach są wąskie a jakoś trzeba tam wepchać.
Po drugie zastanów się nad wymianą tych pudełek, jeśli chcesz mieć stałego kupca. Często towar z uszkodzonym pudełkiem jest sprzedawany jako powystawowy lub po zwrocie z obniżką ceny. Może daj im rabat, zaoszczędzisz na przesyłkach.
Dzięki za odpowiedź. Towar ten był zdecydowanie gorzej zapakowany kiedy go kupowałem niż kiedy sprzedałem. Nie będę się jednak rozwodził jak to możliwe - jeśli klient nie ma obowiązku otwierania przy kurierze to nie ma to chyba sensu, tak myślę.
Propozycja z rabatem jest dobra według mnie, ale zobaczymy co klient odpowie.