anuluj
Pokazywanie wyników dla 
Zamiast tego wyszukaj 
Czy miało to oznaczać: 

Reklamacja pudełka...

mantisoft
#8 Zapaleniec#

Witam,

Dostałem dziś dość nietypową reklamację od kupującego. Kupujący po odebraniu towaru stwierdził, że pudełka są uszkodzone, tzn. posiadają wgniecenia. Kupujący napisał, że oczekuje wymiany "wadliwych" sztuk. Według mnie kupujący najpierw powinien spisać protokół szkody do firmy kurierskiej (dodam, że to zakup na firmę). Pytanie tylko czy taka reklamacja ma w ogóle rację bytu ponieważ w opisie oferty nie było nawet słowa o tym, że towar będzie wysyłany w oryginalnych pudełkach. Nie było również zdjęć tych pudełek (równie dobrze mógłbym wysłać zawinięty w folię). Kupujący pewnie kupił towar na sprzedaż i dlatego zależy mu na dobrym stanie opakowań.

oznacz moderatorów
13 ODPOWIEDZI 13

mdrogeria
#21 Demiurg#

mantisoft jeśli poinformowałeś klienta o konieczności weryfikacji zawartości przy doręczycielu i opłaciłeś taką opcję przy nadaniu to problem klienta . Jeśli tego nie dopełniłeś odpowiadasz zastan towaru .

oznacz moderatorów

mantisoft
#8 Zapaleniec#

Zdaje się, że takiego zapisu nie można stosować w ofercie - znajdziesz w Rejestrze klauzul niedozwolonych.

oznacz moderatorów

xyz96
#21 Demiurg#

Kupujący ma prawo do reklamacji tego, co otrzymał. Spisywanie protokołu szkody nie jest obowiązkowe. Za towar, jego uszkodzenia, braki, powstałe także w transporcie, odpowiada względem kupującego sprzedawca.

oznacz moderatorów

mantisoft
#8 Zapaleniec#

Tylko czy na pewno te same przepisy obowiązują tak samo zarówno w zakupie konsumenckim jak i na firmę? Nie rozumiem też tego jak może reklamować pudełko skoro nie było ono przedmiotem oferty? Gdybym wysłał towary bez pudełka to czy mógłby reklamować brak pudełka? Na jakiej podstawie? Czy opis oferty nie ma tu w ogóle znaczenia?

oznacz moderatorów

xyz96
#21 Demiurg#

Nie, przy wysyłce towaru bez pudełka, nie mógłby reklamować braku pudełka, jeśli w ofercie nie było mowy o pudełku.

oznacz moderatorów

pulkownik66
#19 Nestor#

@mantisoft  Opis oferty ma jakieś znaczenie, ale wystawiasz towar jako nowy, co za tym idzie, powinny być w jakichś opakowaniach /chyba że są to ziemniaki Nowe/ . Możesz napisać że opakowania są pogniecione w transporcie i wstawić fotkę. Wtedy problem znika. Klient wie że są pogniecione. Tak mogłeś wysłać nawet w woreczkach strunowych i też nie powinno być awarii/ dobrze by było o tym wspomnieć na aukcji/

oznacz moderatorów

mantisoft
#8 Zapaleniec#

No dobrze. Brzmi sensownie.

oznacz moderatorów

DarkStoorM
#17 Koryfeusz#

@xyz96  Możesz mi w takim razie wyjaśnić poniższe? Chcę mieć pewność, skoro towar był zakupiony na fakturę:

Jeżeli kupujący jest przedsiębiorcą i nabywa towary na potrzeby swojej działalności gospodarczej, może domagać się odszkodowania jedynie od przewoźnika, a więc od Poczty Polskiej lub firmy kurierskiej. Zgodnie z art. 548 kodeksu cywilnego

oznacz moderatorów

xyz96
#21 Demiurg#

@DarkStoorM A jakiż to autorytet cytujesz? Czyżby jakiegoś pracownika Allegro?

Z kim zawierał umowę kupujący na rzecz i jej dostawę? Ze sprzedawcą, czy z przewoźnikiem?

Tu pasuje art. 544 Kc

Jeżeli rzecz sprzedana ma być przesłana przez sprzedawcę do miejsca, które nie jest miejscem spełnienia świadczenia, poczytuje się w razie wątpliwości, że wydanie zostało dokonane z chwilą, gdy w celu dostarczenia rzeczy na miejsce przeznaczenia sprzedawca powierzył ją przewoźnikowi trudniącemu się przewozem rzeczy tego rodzaju.
 
§ 2.
Jednakże kupujący obowiązany jest zapłacić cenę dopiero po nadejściu rzeczy na miejsce przeznaczenia i po umożliwieniu mu zbadania rzeczy.
oznacz moderatorów

DarkStoorM
#17 Koryfeusz#

@xyz96  szukam najbardziej pasujący element, a jako, że jest to Przedsiębiorca -> Przedsiębiorca, więc sugerowałem się tym https://poradnikprzedsiebiorcy.pl/-odpowiedzialnosc-za-przesylke-kto-ja-ponosi

Nie twierdzę, że tak powinno być, dlatego pytam, bo to dla mnie niezbyt jasne ^^

Osobiście i tak przyjmuję takie zwroty/reklamacje bez problemu, ale dobrze by było wiedzieć jak to wygląda

oznacz moderatorów

exoryna
#14 Krzewiciel#

@xyz96 po co wstawiłeś przepis o zapłacie ceny?

Co to ma do rzeczy? 

 

oznacz moderatorów

__RPM_
#14 Krzewiciel#

@mantisoft  W mojej ocenie to sam zastanów się jak to pakujesz i czy aby nie za słabo. Mamy 2020 rok a część sprzedawców pakuje byle jak. Aby zawinąć streczem, do lichego kartonu ciężkie rzeczy. Dostawcy walą ciężkimi paczkami o podłogi wanów. Przychodzi to połamane. Kupujący nie mają jak zauważyć wgnieceń przykurierze. Otwory w paczkomatach są wąskie a jakoś trzeba tam wepchać.

Po drugie zastanów się nad wymianą tych pudełek, jeśli chcesz mieć stałego kupca. Często towar z uszkodzonym pudełkiem jest sprzedawany jako powystawowy lub po zwrocie z obniżką ceny. Może daj im rabat, zaoszczędzisz na przesyłkach.

 

oznacz moderatorów

mantisoft
#8 Zapaleniec#

Dzięki za odpowiedź. Towar ten był zdecydowanie gorzej zapakowany kiedy go kupowałem niż kiedy sprzedałem. Nie będę się jednak rozwodził jak to możliwe - jeśli klient nie ma obowiązku otwierania przy kurierze to nie ma to chyba sensu, tak myślę.

Propozycja z rabatem jest dobra według mnie, ale zobaczymy co klient odpowie.

oznacz moderatorów