Autoryzacja nie powiodła się.
Odśwież stronę i spróbuj jeszcze raz.
Cześć,
dwa tygodnie temu prywatnie sprzedałem laskę spacerową za pośrednictwem allegro (kupujący wolał kupić ją za pośrednictwem allegro, gdyż była to sprzedaż prywatna i nie chciał zostać oszukany).
Laska została dostarczona do kupującego, jednak okazało się że jest uszkodzona (rękojeść jest wygięta).
Ode mnie została wysłana w stanie nieuszkodzonym, więc szkoda musiała powstać podczas transportu.
Zaproponowałem osobie kupującej rekompensatę w postaci zwrotu części zapłaconej kwoty, jednak osoba ta domaga się nieuszkodzonego towaru.
Tłumaczyłem mu, że w tym momencie nie jestem w stanie mu tego wymienić ani zwrócić całej kwoty, ponieważ nie sporządzono protokołu szkody przy kurierze, dlatego nie wiem czy towar został uszkodzony przez firmę kurierską czy przez niego i nie mogę wnioskować o ewentualną reklamację w firmie kurierskiej.
Osoba kupująca domaga się również dowodu zakupu. Jako, że była to sprzedaż prywatna, mam obowiązek wystawić taki dokument? Jeśli tak to w jakiej postaci?
W jaki sposób można rozwiązać tę sprawę?
@milka1234567890 W takim razie dlaczego to ja mam ponosić całą stratę za szkodę, której nie wyrządziłem w przypadku uznania bądź odrzucenia reklamacji? Bo jeśli przyjmę reklamację to mam wadliwy towar z którym nic nie zrobię, jeśli odrzucę reklamację, zostaną wyciągnięte konsekwencje przez allegro.
Ja zapakowałem towar nieuszkodzony i wysłałem 😞
@andrzej1101996 Nie masz obowiązku uznać reklamacji, ale jeśli jej nie uznasz, mogą Cię spotkać kłopoty ze strony Allegro, które często w podobnych przypadkach staje po stronie kupującego, zwłaszcza, gdy pozna jego wersję zdarzeń.
Ale jego wersja zdarzeń jest oczywista.
Otrzymał towar od kuriera. Będzie zarzekał się, że paczka była nieuszkodzona i po rozpakowaniu towar był popsuty. Sam bym przyjął taką wersję, gdybym był na jego miejscu, bez względu na to kto dokonał szkody.
@andrzej1101996 Odpowiadasz za towar z rękojmi, także jako osoba prywatna. Kupujący chce zwrotu wpłaty, bo być może są inne wady przedmiotu - nie znamy tu jego stanowiska w tej sprawie. Wadliwy przedmiot zareklamował u Ciebie, więc taką reklamację trzeba rozpatrzyć i uznać lub odrzucić. Po uznaniu należy się klientowi zwrot wszystkich kosztów, także kosztów odesłania przedmiotu. Po odrzuceniu reklamacji klient może starać się o rekompensatę z Programu Ochrony Kupujących, a jeśli ją otrzyma, Allegro może żądać od Ciebie zwrotu kosztów, może też zablokować Ci konto. Reklamację do przewoźnika możesz złożyć i bez żadnych protokołów, tym bardziej kupujący nie ma obowiązku takiego protokołu sporządzać.
Ok w takim razie zgłoszę reklamację do przewoźnika (chociaż nie wiem czy cokolwiek to da). Obawiam się, że reklamacja w firmie kurierskiej zostanie odrzucona, więc dlaczego mam ponosić szkody za to, że ja wywiązałem się ze swojej umowy (towar wysłałem sprawny). W przypadku uznania reklamacji, będę miał przedmiot wadliwy z którym nic nie zrobie. W przypadku odrzucenia reklamacji, allegro wyciągnie konsekwencje. Więc bez względu na wszystko cała wina spada na mnie, mimo że nie wiem czy klient sam nie dokonał szkody.
@andrzej1101996 Allegro niekoniecznie wyciągnie konsekwencje, ale może to zrobić.
Allegro ma tendencję do stawania po stronie kupujących niezależnie od realnego przebiegu transakcji.
Poczekaj na założenie sporu i próbuj sprawę wyjaśnić. Jak dojdziesz do ściany ( czyli POKu ) to chyba trzeba będzie się zastanowić nad uznaniem reklamacji. Ale to już od Ciebie zależy.
Czekam na dokładne zdjęcia od kupującego.
Chyba zdecyduje się na uznanie tej reklamacji mimo przekonania do swojej racji. Bo widzę, że chyba i tak jestem na straconej pozycji 😄
@andrzej1101996 Tylko Ty o tym zdecydujesz czy jesteś na straconej czy nie. Allegro to nie koniec świata ani wyrocznia, tak jak nasze rady. Ważne czy chcesz udowodnić swoją niewinność za wszelką cenę, czy nie 😉
Każda przegrana stoczona walka to mnóstwo doświadczenia aby kolejnej już nie przegrać 😉 Każda kolejna poddana nie przyniesie zwycięstwa nastepnej 😉