anuluj
Pokazywanie wyników dla 
Zamiast tego wyszukaj 
Czy miało to oznaczać: 

Reklamacja

MAMY ROZWIĄZANIE!
Sydom_1
#3 Debiutant#

Czy kupujący może ubiegać się o zwrot pieniędzy nie posiadając przesyłki z powodu zgubienia jej przez przewoźnika lub znacznego opóźnienia dostawy?

oznacz moderatorów
13 ODPOWIEDZI 13
xyz96
#21 Demiurg#

Tak, może. Odpowiadasz za przesyłkę do czasu, aż kupujący ją otrzyma.

oznacz moderatorów
Vryko
#18 Luminarz#

@xyz96 A jeśli sprzedaje prywatnie..? 😉

______________
Sołtys Allegro
oznacz moderatorów
LEW433
#21 Demiurg#

@Sydom_1 Oczywiście że może, zapłacił i co ma zrobić? Jak nie doślesz albo się nie znajdzie, otrzyma rekompensatę z POK, mogą zażądać zwrotu tej kwoty od ciebie i nawet zawiesić ci konto

oznacz moderatorów
exoryna
#14 Krzewiciel#

Sprzedałeś jako firma konsumentowi?

oznacz moderatorów
Sydom_1
#3 Debiutant#

Jako osoba prywatna

 

oznacz moderatorów
exoryna
#14 Krzewiciel#

No to jeśli potrafisz udowodnić wydanie przewoźnikowi tego towaru to moim zdaniem jesteś kryty. Tak jest przynajmniej wg prawa. Towar został wydany.

 

Natomiast na tak postawione pytanie:

Czy kupujący może ubiegać się o zwrot pieniędzy nie posiadając przesyłki z powodu zgubienia jej przez przewoźnika lub znacznego opóźnienia dostawy?

 

odpowiedź może być tylko jedna: tak, może się ubiegać, prawo mu tego nie zabrania. Ja też się mogę ubiegać, mimo, ze nie kupiłem nic u ciebie. Mogę się ubiegać, nie mam podstaw, ale kto mi zabroni?

oznacz moderatorów
Vryko
#18 Luminarz#

@Sydom_1 Ta...kilka odpowiedzi, a wszystkie błędne. Tutaj masz stanowisko Allegro, zbieżne z obowiązującymi przepisami prawa: https://allegro.pl/pomoc/dla-kupujacych/problemy-transakcyjne/kto-ponosi-odpowiedzialnosc-za-zaginio...

Zwróć uwagę na to: "

Jeśli zakup nastąpi od osoby prywatnej lub obie strony transakcji występują jako przedsiębiorcy - wydanie towaru przez sprzedającego następuje z chwilą przekazania przesyłki do przewoźnika. Oznacza to, że odpowiedzialność za przesyłkę w momencie przekazania przewoźnikowi przechodzi na kupującego. W przypadku uszkodzenia towaru w trakcie przesyłki, reklamację do przewoźnika może złożyć nadawca - sprzedający, ale może również upoważnić do tego kupującego."


______________
Sołtys Allegro
oznacz moderatorów
xyz96
#21 Demiurg#

To stanowisko Allegro moim zdaniem niekoniecznie jest zgodne z prawem. Kupujący zawiera umowę na zakup towaru i jego dostarczenie ze sprzedawcą, nie z pocztą. Poza tym przepisy zwalniają z odpowiedzialności sprzedawcę w momencie wydania przewoźnikowi, ale kupujący jest zobowiązany zapłacić cenę dopiero po otrzymaniu rzeczy i jej zbadaniu.

Dodatkowo, jeśli kupujący towaru nie otrzyma, może wnioskować o rekompensatę z POK, a jeśli ją dostanie, Allegro może domagać się zwrotu kosztów od sprzedawcy.

oznacz moderatorów
Vryko
#18 Luminarz#

@xyz96 Oczywiście masz prawo do własnej opinii. Jednakże tutaj jest to wyjaśnione dogłebnie: https://poradnikprzedsiebiorcy.pl/-odpowiedzialnosc-za-przesylke-kto-ja-ponosi

______________
Sołtys Allegro
oznacz moderatorów
xyz96
#21 Demiurg#

Wszyscy i wszędzie pomijają to;

§ 2.
Jednakże kupujący obowiązany jest zapłacić cenę dopiero po nadejściu rzeczy na miejsce przeznaczenia i po umożliwieniu mu zbadania rzeczy.
oznacz moderatorów
Vryko
#18 Luminarz#

@xyz96 Bo nie ma to większego znaczenia - kupujący godzi się na warunki, podane w  opisie aukcji. Owszem, może się uprzeć i zbadać  rzecz po dostarczeniu. Za co będzie musiał zwykle dopłacić. Poza tym ustawodawca dał tu doopy, bo nie uwzględnił w tych przepisach utrudnień, jakie stwarzają regulaminy firm kurierskich.

______________
Sołtys Allegro
oznacz moderatorów
exoryna
#14 Krzewiciel#
oznacz moderatorów
Vryko
#18 Luminarz#

@exoryna I właśnie z takich powodów założyłem  tamten  wątek. Za często pojawiają się błędne i/lub niepełne  odpowiedzi. 

______________
Sołtys Allegro
oznacz moderatorów