Autoryzacja nie powiodła się.
Odśwież stronę i spróbuj jeszcze raz.
Czy kupujący może ubiegać się o zwrot pieniędzy nie posiadając przesyłki z powodu zgubienia jej przez przewoźnika lub znacznego opóźnienia dostawy?
Tak, może. Odpowiadasz za przesyłkę do czasu, aż kupujący ją otrzyma.
@xyz96 A jeśli sprzedaje prywatnie..? 😉
@Sydom_1 Oczywiście że może, zapłacił i co ma zrobić? Jak nie doślesz albo się nie znajdzie, otrzyma rekompensatę z POK, mogą zażądać zwrotu tej kwoty od ciebie i nawet zawiesić ci konto
Sprzedałeś jako firma konsumentowi?
Jako osoba prywatna
No to jeśli potrafisz udowodnić wydanie przewoźnikowi tego towaru to moim zdaniem jesteś kryty. Tak jest przynajmniej wg prawa. Towar został wydany.
Natomiast na tak postawione pytanie:
Czy kupujący może ubiegać się o zwrot pieniędzy nie posiadając przesyłki z powodu zgubienia jej przez przewoźnika lub znacznego opóźnienia dostawy?
odpowiedź może być tylko jedna: tak, może się ubiegać, prawo mu tego nie zabrania. Ja też się mogę ubiegać, mimo, ze nie kupiłem nic u ciebie. Mogę się ubiegać, nie mam podstaw, ale kto mi zabroni?
@Sydom_1 Ta...kilka odpowiedzi, a wszystkie błędne. Tutaj masz stanowisko Allegro, zbieżne z obowiązującymi przepisami prawa: https://allegro.pl/pomoc/dla-kupujacych/problemy-transakcyjne/kto-ponosi-odpowiedzialnosc-za-zaginio...
Zwróć uwagę na to: "
Jeśli zakup nastąpi od osoby prywatnej lub obie strony transakcji występują jako przedsiębiorcy - wydanie towaru przez sprzedającego następuje z chwilą przekazania przesyłki do przewoźnika. Oznacza to, że odpowiedzialność za przesyłkę w momencie przekazania przewoźnikowi przechodzi na kupującego. W przypadku uszkodzenia towaru w trakcie przesyłki, reklamację do przewoźnika może złożyć nadawca - sprzedający, ale może również upoważnić do tego kupującego."
To stanowisko Allegro moim zdaniem niekoniecznie jest zgodne z prawem. Kupujący zawiera umowę na zakup towaru i jego dostarczenie ze sprzedawcą, nie z pocztą. Poza tym przepisy zwalniają z odpowiedzialności sprzedawcę w momencie wydania przewoźnikowi, ale kupujący jest zobowiązany zapłacić cenę dopiero po otrzymaniu rzeczy i jej zbadaniu.
Dodatkowo, jeśli kupujący towaru nie otrzyma, może wnioskować o rekompensatę z POK, a jeśli ją dostanie, Allegro może domagać się zwrotu kosztów od sprzedawcy.
@xyz96 Oczywiście masz prawo do własnej opinii. Jednakże tutaj jest to wyjaśnione dogłebnie: https://poradnikprzedsiebiorcy.pl/-odpowiedzialnosc-za-przesylke-kto-ja-ponosi
Wszyscy i wszędzie pomijają to;
@xyz96 Bo nie ma to większego znaczenia - kupujący godzi się na warunki, podane w opisie aukcji. Owszem, może się uprzeć i zbadać rzecz po dostarczeniu. Za co będzie musiał zwykle dopłacić. Poza tym ustawodawca dał tu doopy, bo nie uwzględnił w tych przepisach utrudnień, jakie stwarzają regulaminy firm kurierskich.
Sołtysie @Vryko - jest tak jak pisałeś tutaj:
https://spolecznosc.allegro.pl/t5/pogadane/ech-odpowiadacze-odpowiadacze/m-p/102330
@exoryna I właśnie z takich powodów założyłem tamten wątek. Za często pojawiają się błędne i/lub niepełne odpowiedzi.