Reklamacje, zwroty, rękojmia
- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Subskrybuj
- Wycisz
- Link do posta
- Drukuj
- Zgłoś nieodpowiednią zawartość
Sprzedając jako przedsiębiorca kupujący ma 14 dni na zwrot bez podania przyczyny, jednak zastanawiam się jak to jest z reklamacją i rękojmią kiedy sprzedajemy używaną elektronikę. Czy można napisać w opisie, że nie obowiązuje rękojmia ponieważ sprzęt jest używany? Czy prawnie musi być możliwa rękojmia na określony czas bez względu co napiszemy w opisie?
Czasami zdarzaja się, kiedy firma ma w opisie zaznaczone, że nie przyjmuje zwrotów - wtedy faktycznie nie możemy zwrócić?
- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Subskrybuj
- Wycisz
- Link do posta
- Drukuj
- Zgłoś nieodpowiednią zawartość
@Client:107384733 jeśli jesteś przedsiębiorcą rękojmi nie możesz wyłączyć , dla produktów używanych obowiązuje 1 rok .
- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Subskrybuj
- Wycisz
- Link do posta
- Drukuj
- Zgłoś nieodpowiednią zawartość
@Client:107384733 Firma nie może napisać że nie przyjmuje zwrotów przy zakupie konsumenckim, może ograniczyć czas rękojmi dla używanych.
- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Subskrybuj
- Wycisz
- Link do posta
- Drukuj
- Zgłoś nieodpowiednią zawartość
jako firma zazwyczaj jest 2 lata na reklamacje z tytułu gwarancji lub rękojmi dla rzeczy nowej, chyba że producent lub firma sobie zażyczy zwiększyć czas gwarancji, dla używanych masz 1 rok rękojmi dla zakupów osoba prywatna osoba prywatna nie ma rękojmi - widziały gały co brały no chyba że klient ci udowodni że wiedziałeś że to co sprzedajesz ma wadę np jesteś mechanikiem samochodowym i opierdzieliłeś auto co się niedługo potem rozkraczyło