Autoryzacja nie powiodła się.
Odśwież stronę i spróbuj jeszcze raz.
Witam mam problem a mianowicie klientka wraca sukienkę na reklamacjie którą po pierwsze skróciła i uszkodziła poprzeszywała ja nićmi złożyła reklamacji otworzyła spór i teraz pracowni allegro chce mi zablokować konto gdyż on chce wyjaśnienia co do reklamacji a z czego wiem ma 14dni na odpowiedź p drugie klientka wszystko opisała i w piśmie że tak zrobiła i chce wymiany towaru a towar został uszkodzony i do nie czego się nie nadaje ( tylko na ciucholand)proszę o pomoc
@tjada Reklamuje, że za krótka ? 😁
@tjada jak co masz zrobić, odpisz że reklamację odrzucasz z wiadomych powodów 🙂 załącz pismo o odrzuceniu reklamacji jak tego nie zrobisz zablokują Ci konto do uznania reklamacji nie moga Cię zmusić 🙂
Klient ma prawo do reklamacji z powodu wad lub niezgodności z opisem, a Ty masz obowiązek reklamację rozpatrzyć i ją uznać lub odrzucić. Po uznaniu wymieniasz towar na zgodny z opisem lub go naprawiasz, albo oddajesz wszystkie koszty po odesłaniu przedmiotu, w tym koszt odesłania. Przy naprawie lub wymianie także oddajesz koszt odesłania. Po odrzuceniu przez Ciebie reklamacji jako bezzasadnej, klient może wystąpić o rekompensatę z Programu Ochrony Kupujących i jeśli tę rekompensatę otrzyma, Allegro może żądać od Ciebie zwrotu kosztów pod groźbą blokady konta. Jednocześnie Allegro nie ma prawa zmuszać Cię do uznania reklamacji.
@xyz96 Oczywiście doczytałaś, że kupująca uszkodziła zakupiony przedmiot?
"złote myśli" xyz96: "Sprzedawcy zawsze byli, są i będą moimi wrogami na AG."😄
@Knowhere ma gotowe kopiuj - wklej a to najbardziej pasowało 😉
Oczywiście wiem, że tak twierdzi sprzedawca, ale to nie musi być prawda.
Historia trochę podobna do tej mojej z książkami. Przyszły jedna obskubana a druga rozerwana, ale to przecież nie musi być prawda 😁
@xyz96 Nie musi, ale dokładnie w tym tkwi szkopuł - nie chodzi o to komu i w jaki sposób pomagasz, tylko o to, że z reguły praktycznie zawsze zakładasz, iż to sprzedawca coś kręci, a kupujący padł jego ofiarą.
"złote myśli" xyz96: "Sprzedawcy zawsze byli, są i będą moimi wrogami na AG."😄
@Knowhere Mi się nie podoba co innego, że to jest straszenie Sprzedawcy zakładając scenariusz najczarniejszy z najczarniejszych. Wątpliwy prawnie. Wymuszajacy ( zwłaszcza na niedoświadczonych Sprzedawcach ) działanie ulegle wobec Kupującego nawet gdy ten nie ma racji/ próbuje coś wymusić lub szantażować. Jasne w tej historii znamy opowieść jednej strony - ale z niej dosyć jasno wynika że działanie Kupującego nie uprawnia do uznania reklamacji....
@pinsplash Tutaj sprzedający przynajmniej ma jakiś punkt zaczepienia, klientka jak czytamy do wszystkiego się przyznała. Skręca mnie z ciekawości jak uzasadnia reklamację i żądanie wymiany sukienki.
@xyz96 Kurczę, zamawiam sukienkę, przymierzam i jak nie pasuje, albo ma jakieś wady to odsyłam sprzedającemu. Ale ciachnąć kawał, obszyć na okrętkę i reklamować jako wadliwą ? Olaboga !
@Kaliope_Brzeg Dokładnie tak, możesz to zrobić, jednak sprzedawca nie ma obowiązku uznać Twojej reklamacji.
@xyz96 Po odrzuceniu przez Ciebie reklamacji jako bezzasadnej, klient może wystąpić o rekompensatę z Programu Ochrony Kupujących i jeśli tę rekompensatę otrzyma, Allegro może żądać od Ciebie zwrotu kosztów pod groźbą blokady konta. Jednocześnie Allegro nie ma prawa zmuszać Cię do uznania reklamacji.
Tak z Ciekawości powołując się na jakie przepisy prawa strona trzecia ( Allegro) ma prawo do rozpatrywania reklamacji🤔
Allegro nie ma prawa do rozpatrywania reklamacji, gdzie ja piszę, że ma takie prawo? Wprost przeciwnie, piszę, że nie może zmusić sprzedawcy do uznania reklamacji. Allegro ma za to prawo do wypłaty rekompensaty w POK i do blokady konta gdy uzna, że sprzedawca zawinił i nie zwrócił kwoty rekompensaty. Zwracać nie musi, ale do zdjęcia blokady żaden sąd Allegro nie zmusi.
@pinsplash najlepsze że w tym cytacie dwa zdania się wykluczają 🙂
Po odrzuceniu przez Ciebie reklamacji jako bezzasadnej, klient może wystąpić o rekompensatę z Programu Ochrony Kupujących i jeśli tę rekompensatę otrzyma, Allegro może żądać od Ciebie zwrotu kosztów pod groźbą blokady konta.
Jednocześnie Allegro nie ma prawa zmuszać Cię do uznania reklamacji.
Straszenie, bo nie znam przypadku gdzie po odrzuceniu zgodnie z prawem reklamacji allegro blokuje konto wymusza zwrot kasy i blokuje konto, bo to by nadawało się do uokik i prokuratury
@kostas11 A ja znam takie przypadki. Sprzedawca nie uznał ostatecznie reklamacji telefonu, jednak Allegro uznało, że coś wspomniał w dyskusji o możliwej niewielkiej rekompensacie, ale się z niej wycofał. Allegro wypłaciło pieniądze z POK, potem zablokowało mu konto, a jeszcze później zablokowało konto jego żonie 🙂 Opisywał to tutaj z pół roku temu.
@xyz96 i przyleciały dwa pingwiny na paralotni i żyrafa biegała po Zakopanym, odnosimy się do sytuacji w poście a tam nie ma mowy o POK straszysz niepotrzebnie sprzedawcę, na razie ma się ustosunkować do dyskusji, jak odrzuci reklamację sprawa będzie zamknięta, tu jest problem nieudolnego systemu allegro bo sprzedawca ma 14 dni na rozpatrzenie reklamacji a allegro wymusza to w 24h 😞
@kostas11 Ale po po co bredzisz o żyrafach? Ja nie straszę, ja informuję jak może się skończyć ta sytuacja. POK na Allegro działa bardzo sprawnie.
@kostas11 Oj, były takie przypadki. Sprzedawca odrzucił reklamację, klient zgłosił się do POK, dostał zwrot pieniędzy a Allegro bezprawnie zażądało zwrotu kasy od sprzedawcy, grożąc blokadą konta.