Autoryzacja nie powiodła się.
Odśwież stronę i spróbuj jeszcze raz.
dzien dobry, mam pytanie o reklamacje. klient reklamuje towar. Zostało uzgodnione z klientem wymiana uszkodzonej części. Klient przystał na to. Zamówiliśmy własnego kuriera pod odbiór przesyłki. Przesyłka do nas dotarła ale uszkodzona, pęknięta. (czyli nowe uszkodzenie).
Nie była zabezpieczona, tylko owinięta dwa razy strechem i naklejony list przewozowy. Przedmiot płaski duży więc produkt łatwo ulegający zniszczeniu. Klient wcześniej nie zgłaszał że nie ma w co zapakować towaru. Problem został zgłoszony do klienta to teraz żąda całkowicie nowego towaru. Co w takiej sytuacji zrobić ? Jakie jest prawo i przepisy .
@b_s90 spisujesz protokół, składasz reklamację jak odrzucą z powodu złego pakowania, występujesz z roszczeniem do kupującego 🙂
@b_s90 odbierałeś własnym transportem czyli Ty odpowiadasz za przesyłkę .
@mdrogeria tak za uszkodzeni podczas transportu, spowodowanego przez przewoźnika, a nie za spakowanie i zabezpieczenie 🙂
@kostas11 Odbierane własnym transportem !!! , w takim wypadku należy konsumentowi udzielić instrukcji ,,w jaki sposób ,,, zapakować przesyłkę lub pakowanie zlecić firmie kurierskiej , w tym przypadku autor wątku po odrzuceniu reklamacji u przewoźnika musi wziąć koszty na siebie .
został wysłany mój kurier po przesyłkę. Klient miał zapakować przesyłkę i przekazać kurierowi. A przekazał kurierowi bez żadnego zapakowania.
@b_s90 Z jaki okazji kupujący ma ponieś konsekwencje, wysyłka własnego kuriera- bierz odpowiedzialność za nią.
za to, że nie zapakował towaru oraz nie zgłosił wcześniej problemu z pakowaniem. Gdyby poinformował że nie ma w co zapakować towar to nie było by problemu, a tak mimo mojej prośby o zapakowanie to nie zrobił tego.
Drugą sprawą jest zapakowanie towaru a uszkodzenie wtedy nie było by tej wiadomości tylko wymiana na nowy towar.
to tak jakbyś wysłała telewizor bez kartonu tylko na ekran nakleił list przewozowy i potem się dziwił czemu dotarł uszkodzony.
@b_s90 konsument nie ma obowiązku wiedzieć jak ma zapakować przesyłkę , odbierając własnym transportem odpowiadasz za wszystko od momentu podjęcia paczki przez kuriera.
allegro inaczej twierdzi, odpowiedzieli że to kupujący odpowiada za przygotowanie towaru do odesłania nawet jeśli ja zlecam odbiór przesyłki. i kto ma racje ?
@b_s90 ja mam rację .....RPK Cię zaora jeśli cokolwiek potrącisz , a nie masz potwierdzenia na to ,że poinformowałeś klienta w jaki sposób ma zapakować produkt do wysyłki .. ,