anuluj
Pokazywanie wyników dla 
Zamiast tego wyszukaj 
Czy miało to oznaczać: 

Router APN zwrot

dav1977
#9 Pomysłodawca#

Sprzedałem mój używany router. Chodził w T-Mobile. Kupujący jeden dzień próbował ustawić go żeby chodził w Playu, niestety nie udało mu się zmienić ustawienia APN, ogólnie router nie ruszył u niego. Poinformował mnie natomiast ,że zwraca towar, bo widocznie jest simlock. Jest to nieprawdą,bo urządzenia T-Mobile nie mają simlocków, a zresztą wcześniej chodziła w routerze karta z plusa i było ok.

Otrzymałem od kupującego tylko info że zwraca bez podania przyczyny,a teraz dostałem info na pocztę,że uruchomiono zwrot i wysyła paczkę. Zaznaczyłem przy wystawianiu routera na aukcje,że nie przyjmuje zwrotów. Proszę o informację,czy muszę przyjąć ten zwrot? Widzę,e osoba kupująca to laik i niezbyt chce się angażować w znalezienie ustawień routera. Poprostu obrała najprostszą drogę- zwrot.

oznacz moderatorów
27 ODPOWIEDZI 27

ZibiK30
#18 Luminarz#

@dav1977 Bo musisz czytać odpowiedzi każdego innego jako inną odpowiedź.
Nie łącz ich bo i też żaden nie odpowiada za coś co ktoś inny pisze a niektórzy tu piszą różne rzeczy 😄

Czytałeś co napisałem? przeczytaj i nie łącz z innymi bo zwariujesz lub czytaj tylko inne. Nie musisz zwracać jeśli wszystko było zgodne z opisem sprzedanego towaru a sam towar jest sprawny. Ale możesz bo tego nikt nie zabrania.

Musisz przyjąć reklamacje bo nie wyłączyłeś rękojmi. I zwrot a reklamacja to 2 różne rzeczy, nie pisz, ze przyjmujesz zwrot tylko reklamację (zwrot towaru to odstąpienie od umowy i każdy zwraca co było jego a zwracający ma obowiązek zapłacić koszt zwrotu jeśli nie płacił kosztu dostawy).

Opinia na Allegro może być śmieszna ciekawa lub druzgocąca


Link do pomocy Allegro Kliknij i napisz

oznacz moderatorów

dav1977
#9 Pomysłodawca#

Praca magisterska ,,zwrot towaru na allegro" 😁

Masz rację ... Będę cię słuchał master💪

oznacz moderatorów

dav1977
#9 Pomysłodawca#

opowiedz allegro:

 



Dzień dobry,

bardzo dziękuję za kontakt.

Jeśli sprzedawał Pan to jako osoba prywatna to nie ma Pan obowiązku przyjmowania zwrotu zakupionego przez kupującego towaru. Przymus przyjęcia zwrotu jest tylko wtedy gdy sprzedający jest firmą a kupujący osobą prywatną. 

Pozdrawiam
// Rafał [edycja]
Zespół Allegro

oznacz moderatorów

xyz96
#21 Demiurg#

To obowiązuje wtedy, gdy prywatny sprzedający w umowie (aukcji) nie dał czasu na odstąpienie od umowy, jeśli dał ten czas, takie były warunki umowy, musi przyjąć zwrot.

oznacz moderatorów

ZibiK30
#18 Luminarz#

@dav1977 hehe, dopytaj Pana Rafała czy aby na pewno Ciebie nie obowiązują przepisy prawa rękojmi  art 556 i dalej i niech Ci napisze dlaczego 😄

 

Opinia na Allegro może być śmieszna ciekawa lub druzgocąca


Link do pomocy Allegro Kliknij i napisz

oznacz moderatorów

dav1977
#9 Pomysłodawca#

Dzień dobry,

 

bardzo dziękuję.

 

Kupujący mógł by żądać zwrotu jeśli zataił by Pan przed nim jakieś wady sprzętu powstałem jeszcze przed wysłaniem towaru do niego. Jednak jeśli dobrze zarozumiałemu problem leży w fakcie że kupujący nie umie obsłużyć zakupionego urządzenia. Tak więc jeśli faktycznie nie zataił Pan niczego i to wina kupującego że kupił coś z czego nie umie korzystać to nie musi Pan mu zwracać pieniędzy. 

 

Artykuł 556 mówi "Sprzedawca jest odpowiedzialny względem kupującego, jeżeli rzecz sprzedana ma wadę fizyczną lub prawną (rękojmia).". Tak więc jeśli towar nie miał wady w momencie wysyłki (bo Pan jako osoba prywatna nie odpowiada za uszkodzenie towaru przez firmę kurierską) i miał Pan pełne prawo by to urządzenie sprzedać to artykuł ten nie ma zastosowania. 

 

Pozdrawiam

// Rafał [edycja]

Zespół Allegro

 

oznacz moderatorów

milka1234567890
#17 Koryfeusz#

@dav1977Wiesz tu działa takie "dzieło" jak POK i straszą nim(https://allegro.pl/pomoc/dla-kupujacych/program-ochrony-kupujacych/jakie-konsekwencje-moze-poniesc-s...)  jako osoba prywatna nie musisz przyjmować zwrotów, obowiązuje cię rękojmia, napisałeś że kupujący zgłasza Ci że nie może skonfigurować, dogadaj to z nim, będzie to najlepsze wyjście.

oznacz moderatorów

xyz96
#21 Demiurg#

@milka1234567890 Wprowadzasz w błąd. On dał 14 dni na odstąpienie od umowy. Nie musiał, ale dał.

oznacz moderatorów