Autoryzacja nie powiodła się.
Odśwież stronę i spróbuj jeszcze raz.
Dzień dobry,
Chciałbym zapytać aby rozwiać moje wątpliwości co do swoich wyliczeń zysków ze sprzedaży.
1. Klient płaci za produkt powiedzmy 100 zł + 11,49 zł za przesyłkę ( bądź inna kwotę w zależności od dostawcy )
Czy licząc swój zysk powinienem liczyć razem z kwotą przesyłki czyli 111,49 zł - koszt jednostkowy produktu ? I na końcu miesiąca odejmuję całą prowizję od Allegro ?
2. Czy samą wartość produktu bez przesyłki czyli 100 zł - koszt jednostkowy produktu ? I na końcu miesiąca odejmuję całą prowizję od Allegro ?
Bo jeśli w prowizji od Allegro znajdują się również koszty potrącone za przesyłki to chyba opcja 1 wydaję się bardziej logiczna ?
Bo nawet gdy klient płaci 11,49 zł za przesyłke inpost a mam umowę z inpostem to i tak ja płacą za tą przesyłkę w Fv z inpost
PS. Jestem na 23% / Oczywiści powyżej wartości podane w Brutto a do obliczeć własnych liczę w Netto
Jestem początkującym sprzedawcą na Allegro i będę wdzięczny za rozwianie wątpliwości, ponieważ zestawienie z Allegro jest nieco słabo czytelne z uwagi na pobieranie prowizji w różnym czasie i ciężko wyciągnąć wnioski, żeby się nie pogubić 😉
W tym przypadku kwota 111,49 zł stanowi twój przychód. Natomiast koszt przesyłki (11,49 zl), cena zakupu oraz prowizja Allegro to koszt uzyskania przychodu.
@ElManiacy kosztów przesyłki do marzy nie liczysz, chodź jesteś na tym w plecy o prowizję od kosztów przesyłki 😞
Ciężko to wyliczyć bo taki jest tego cel, żeby zarobić 20 % marży trzeba mieć około 50 % na narzutu przy prowizji 20 % łącznie z dopłatami smart, dokładnie dla poszczególnych produktów nie wyliczysz za dużo zmiennych 😞
Czyli Opcja
2. Czy samą wartość produktu bez przesyłki czyli 100 zł - koszt jednostkowy produktu ? I na końcu miesiąca odejmuję całą prowizję od Allegro ?