Autoryzacja nie powiodła się.
Odśwież stronę i spróbuj jeszcze raz.
Dobry wieczór.
Interesuje mnie kwestia odstąpienia od umowy w przypadku towarów zapakowanych w blister. Sposób pakowania oznacza, że nie da się otworzyć opakowania bez jego uszkodzenia. Jak w takiej sytuacji zapoznać się z towarem? Reklamy producenta, opisy sprzedawcy zachęcają "kup i mnie używaj". Przykładowo może chodzić o nożyk do GK lub latarkę rowerową.
Internet sugeruje (UOKiK), że nie ma problemu z rozcięciem blistra, zwrotem towaru i otrzymaniem pełnej kwoty.
A jakie jest Wasze zdanie? Co robicie jako sprzedający? Zagryzacie zęby i handlujecie dalej czy walczycie z klientem?
a) nie ten dział
b) na jakiej podstawie prawnej sprzedający ma walczyć z klientem? Czy przedmiotem umowy było opakowanie?
To jest dobry dział, jestem kupującym. A pytanie tak sformułowałem, bo Allegro Gadane jest opanowane przez Sprzedawców 🙂
Trochę dziwne dla mnie: "Co robicie jako sprzedający?" no ale cóż... 😉
I nie jestem sprzedającym na All. I nigdy NIE zostanę! 😉
Opakowanie, kupujący nie ma obowiązku zwrotu w oryginalnym opakowaniu i takie coś jak nożyk może zwrócić i nie można robić żadnego problemu.
dyrektywy unijne do ustawy konsumenckiej porównują zakup zdalny do zakupu stacjonarnego
konsument ma prawo zapoznać się ze sprzętem podobnie jakby to robił
w sklepie stacjonarnym
towar po takim zwrocie sprzedawca ma prawo sprzedawać jako nowy
jednocześnie za zmniejszenie wartości towaru odpowiada konsument
i teraz najlepsze - w unijnych przepisach jak i polskich nie ma kategorii towaru
jak po zwrocie, powystawowego (jak ostatnio sugeruje allegro) - jest nowy i używany
@reboot23 Twoje pytanie powinno brzmieć czy rozgraniczenie na allegro na inne stany towarów niż nowe i używane nie narusza interesów konsumentów?
Rozpakować umiejętnie i sprawdzić.
@reboot23 myśle że dobrym pomysłem byłoby zapytac sprzedającego jak sie ustosunkuje do ewentualnego zwrotu ( tutaj każdy może mieć rózne interpretacje)
My np handlujemy wężami ogrodowymi - nie robimy problemów jeśłi kupujący rozetnie część opakowania aby sprawdzic elastycznośc czy grubośc scianek węża. Natomiast jeśli waż do nas wraca rozpakowany z jeszcze cieknąca wodą - wówczas dla nas to przekroczenie uprawnien konsumenta ( chociaz teoretycznie można to podciągnąc pod "testowanie")
Datego myśle że rozsądnym byłoby najpierw ustalenie ze sprzedawcą poprzez wiadomosci w jaki sposób możesz sprawdzić produkt aby nie było problemu ze zwrotem. Ot tak aby na przyszłosc nie musiec sie stresować. POtem w razie problemów bedziesz miał wiadomosci na pismie a jełsi sprzedawca sie nie zgadza to może lepiej po prostu odesłac produkt w całości.
@_Likos_ zapytałem i uzyskałem odpowiedź, że towar jest zapieczętowany i nie ma możliwości i mogę skorzystać ze zwrotu jeśli mi się nie podoba. Nawet jeśli mam rację nie chce mi się kopać z koniem.
@LEW433 nie da się umiejętnie 🙂 plastik opakowania by popękał, bo jest zgrzany.
Trzeba zatem szukać albo stacjonarnie, albo od kogoś, kto nie sprzedaje towaru zapakowanego w zalaminowany blister.