Autoryzacja nie powiodła się.
Odśwież stronę i spróbuj jeszcze raz.
Jakie Allegro ma dla sprzedawców złote rady w sprawie skrócenia terminu na rozwiązanie dyskusji o nie otrzymaniu towaru do 7 dni. I jak będzie się zachowywać, gdy klient po tygodniu oznaczy dyskusję jako nierozwiązaną bo towaru nie otrzymał z winy przewoźnika?
Klient zakłada dyskusję, że nie otrzymał towaru. Przesyłka jest w dostawie u przewoźnika. Co ma zrobić sprzedawca w takim układzie? Wysyłać towar drugi raz? A gdy to była ostatnia sztuka? To co? Oddać pieniądze? A gdy przesyłka się jednak namyśli i dojdzie ostatecznie do klienta, to co wtedy? Ciągać klienta po sądach, żeby odesłał towar albo oddał pieniądze?
Nie wiem co Allegro chce osiągnąć skracając ten termin? Znowu Allegro chce wymusić na sprzedawcach coś na co nie mają wpływu.
@ko_alka @mr_oma @la_nika @nat_not @_HolaOla_
Przypominam. Ustawowy czas na rozpatrzenie reklamacji u przewoźników to 30 dni. A okresie świątecznym często gęsto złożone reklamacje właśnie tyle trwają.
@ko_alka @mr_oma @la_nika @nat_not @_HolaOla_ Czyli kolejny krok ze strony allegro wspierania wyłudzaczy które rzekomo nie odebrali przesyłki mimo statusu odebrania przesyłki u przewoźnika.
@ko_alka @mr_oma @la_nika @nat_not @_HolaOla_ Czy klient może rozpocząć dyskusję dopiero po upływie terminu dostawy towaru deklarowanego przez sprzedawcę? A może szacowanego przez Allegro? A może określanego przez spedytora we własnym regulaminie?
@annas14-firma Dyskusja może być rozpoczęta w dowolnym momencie (od godziny po zakupie do 180 dnia), ale ma być zakończona w ciągu 7 dni od czasu dostawy, na który składa się deklarowany przez Ciebie czas wysyłki i czas dostawy danego przewoźnika.
"Nowości i zmiany dla kupujących 8 i 17 listopada
Od kiedy: 8 listopada 2021
Jeśli nie otrzymasz opłaconego przedmiotu, wniosek o rekompensatę złożysz szybciej – już po 7 dniach od zakupu. Dotyczy to sytuacji, w których podjęliście próbę rozwiązania problemu w Dyskusji."
Kupie w poniedziałek ,opłacę w piątek i w kolejny poniedziałek wniosek do POK, zgadza się @ko_alka@mr_oma@la_nika@nat_not@_HolaOla_
Albo wysyłam zamówienie, klient nie odbiera przesyłki ,ja mam nierozważana dyskusja u utratę SS, zgadza się @ko_alka @mr_oma @la_nika @nat_not @_HolaOla_
@aragil Samo złożenie wniosku w ramach POK nie gwarantuje otrzymania rekompensaty. Nie jest też równoznaczne z konsekwencjami dla sprzedającego.
Jeśli spotka Cię w rzeczywistości sytuacja przypominająca te, które przewidujesz, zgłoś się do nas.
@nat_not Dla czego Pani nie odpowiada na pytanie???
Klient nie odbiera przesyłki (podał zły adres, nie chce odbierać awizowanej przesyłki z poczty) ,oznacza dyskusja jako nierozważana, sprzedawca traci SS, zgadza się???
@logario_ig Jeśli paczka jest w drodze, klient podczas próby rozpoczęcia dyskusji widzi taki komunikat:
Reklamacja, którą składasz u przewoźnika, nie powinna blokować możliwości rozwiązania problemu klienta. Jeśli nie otrzymał towaru, powinien dostać od Ciebie zwrot pieniędzy. Możesz mu też wysłać kolejny przedmiot, jeśli nie była to ostatnia sztuka oferowanego przez Ciebie towaru - dokładnie tak, jak piszesz.
Jednocześnie pamiętaj, że dyskusja ma służyć osiągnięciu porozumienia między Wami. Jeśli więc klient zgodzi się w niej czekać na produkt lub zwrot pieniędzy do czasu rozpatrzenia sprawy przez przewoźnika, to pewnie zamknie ją jako rozwiązaną.
Po odebraniu paczki przez kuriera ,to allegro i przewożnik powinni odpowiadać za paczke bo mamy z nimi umowe na wykonanie usługi
Serio?????????? Towar ma dostać w ciągu tygodnia, ale płacić za niego może dwa tygodnie. Dlaczego Sprzedający mają czekać, a Kupujący mają otrzymywać przesyłki na wczoraj? O co tu chodzi? Mało jeszcze mają przywilejów ?
@nostalgia53 Dyskusja ma zostać zakończona w ciągu 7 dni od czasu dostawy, na który składa się deklarowany przez Ciebie czas wysyłki i czas dostawy danego przewoźnika. Mówimy o opłaconych zakupach lub opcji za pobraniem.
@nat_not Zakup w poniedziałek ,opłata w kolejny poniedziałek, we wtorek wniosek do POK, zgadza się?
@nat_not Naprawdę Tobie kazali to przekazać? Wiesz ze to jest nie do obrony? Wiele razy już o tym pisałem.
Kupujący kupuje, płaci, przewoźnik ma opóźnienie, dyskusja, zwrot pieniędzy lub dosłany nowy towar, przewoźnik znajduje przesyłkę i dostarcza do kupującego, kupujący nie odpowiada na maile i telefony chce zostawić sobie towar. I JAK ALLEGRO MOŻE POMÓC SPRZEDAJĄCEMU?? Bo jak pomaga kupującym to wiemy, ale sama odpowiedź typu " sprzedajesz na Allegro musisz być świadomy wysokiego ryzyka utraty pieniędzy - my Ci nie pomożemy , idź do sądu" to trochę za mało.
@pinsplash @aragil Rozumiem, że dzielicie się z nami swoimi obawami. Gadane istnieje również po to. Jednocześnie opisujecie hipotetyczne sytuacje, co do których nie ma pewności, że się zdarzą. Wielokrotnie - również tutaj - pomagaliśmy w wyjaśnieniu spornych spraw tak, żeby zarówno kupujący jak i sprzedający nie był poszkodowany. Sugeruję więc, żebyście nie przewidywali z góry czarnych scenariuszy. Pamiętajcie, że każdy wniosek w ramach POK i każda dyskusja jest traktowana indywidualnie. Jeżeli faktycznie napotkacie problemy, których się już dzisiaj obawiacie, zgłoście się do nas.
@nat_not Weź tylko pod uwagę, że dyskusja oznaczona jako nierozwiązana działa na sprzedawcę jak gilotyna (zwłaszcza mniejszego). Klient sobie kliknie, że problem nie został rozwiązany (bo np. lakier do paznokci nie dotarł przez imprezą) i lawina rusza - spada jakość sprzedaży, wypadasz z SS, wylatujesz z trafności, może jeszcze POK itd. Pyk, głowa obcięta i co, dopiero teraz będziemy roztrząsać czy słusznie? Wszystko się da wyjaśnić, ja wiem, ale po co to tak ciśniecie? Co to ma dać, że przeciętny klient będzie w ankiecie jeszcze o 0,1% bardziej zadowolony? Jest dużo innych poważniejszych problemów do rozwiązania.
Czarne scenariusze? Nie - realne scenariusze, bo na takie pozwalacie.
@nat_not Natalia, znowu pudło.... u mnie taka sytuacja już dwa razy się zdarzyła.
Hint : allegro nic nie zrobiło
@nat_not Ok. Jeżeli chcecie aby klient był za wszelką cenę zadowolony i skracacie termin z rozwiązania problemu wysyłką do 7 dni, naturalna konsekwencją tego będzie, że sprzedawcy którym się to przytrafi, w obawie przez statusem nierozwiązanej dyskusji, będą wysyłać klientom towar ponownie albo zwracać pieniądze, jeszcze zanim uzyskają odpowiedź od przewoźników z tytułu reklamacji. Skutkiem tego będzie to, że część klientów otrzyma albo dwa razy towar, albo towar i zwrot pieniędzy. Pewna część uzna też pewnie taką sytuację za normalną, jako pokrycie ich strat moralnych i nie będzie chciało oddać towaru lub pieniędzy. I sprzedawcy w konsekwencji tego albo wrzuca to w koszty podnosząc ceny albo będą męczyć klientów telefonami, policją, sądami i diabli wiedzą jeszcze czym.
A skoro tak wam zależy jednocześnie na dobru klienta i sprzedawcy, cytując Ciebie "żeby zarówno kupujący jak i sprzedający nie był poszkodowany" - proponuję wprowadzenie przez Was POS - program ochrony sprzedających. W przypadkach takich jak opisałam powyżej, to Allegro brałoby na siebie koszt wysłanego podwójnie towaru lub zwrotu pieniędzy i zwracało sprzedającemu wartość wysłanego towaru, w przypadku gdy klient nie zwróci pieniędzy lub towaru, który otrzymał nadmiarowo - podobnie jak to czyni z klientami, którym zwraca środki z POK kiedy ci nie otrzymają towaru od sprzedawcy.
Wtedy wszyscy będą zadowoleni, sprzedawcy nie będą kombinować, a Allegro pokaże, że jest uczciwym partnerem, a nie występuje tylko z pozycji siły, stawiając sprzedawcom coraz bardziej nierealne wymagania, nie oferując jedocześnie nic w zamian.
@nat_not w odniesieniu do twojej odpowiedzi "..ma być zakończona w ciągu 7 dni od czasu dostawy, na który składa się deklarowany przez Ciebie czas wysyłki i czas dostawy danego przewoźnika" mam pytania:
- czy jest to zapis z regulaminu
- czy czas dostawy danego przewoźnika jest brany z umów z przewoźnikiem
Przy okazji chciałbym cię prosić o przyjęcie założenia, że zgłaszane przez sprzedających obawy i uwagi wynikają jedynie z ich doświadczeń i praktyki. Sądzę że tylko nieliczni uprawiają "przepychankę" na argumenty wymyślając sytuacje jedynie hipotetyczne. Sam kilka dni temu przedstawiałem na AG autentyczną sytuację z klientem oczekującym podarowania pierwotnie wysłanego towaru, który doszedł z opóźnieniem 7 dni. Ponownie wysyłany towar doszedł dzień wcześniej. Teraz w takiej sytuacji będziemy pod naciskiem możliwości roszczeń z POK. To że jest to tylko możliwość nie zmienia faktu, że takie ryzyko musimy wkalkulować w koszty - wzrost cen.
@annas14-firma Regulamin wskazuje obowiązek odpowiedzi w dyskusji w ciągu 24 godzin. Ramy czasowe dyskusji nie są zawarte w Regulaminie. Do tych informacji macie dostęp w Pomocy. Artykuł zostanie zaktualizowany 8 listopada, gdy zmiana zostanie wprowadzona.
Czas dostawy danego przewoźnika jest określany na podstawie deklaracji tego przewoźnika.
@nat_not zgodnie z regulaminem Poczty Polskiej reklamację na niedoręczenie/zaginięcie listu poleconego ekonomicznego, można złożyć dopiero po 14 dniach od jego nadania (14 dni to jest gwarantowany czas dostawy listu poleconego ekonomicznego). Więc jak można rozwiązać dyskusję po 7 dniach od nadania listu Allegro Przesyłka polecona?