Autoryzacja nie powiodła się.
Odśwież stronę i spróbuj jeszcze raz.
Hej,
wystawiłem na aukcji allegro płytę główną, zakupu od osoby indywidualnej - mnie, dokonała firma - s. z o.o. Kupujący zapłacił a ja zgodnie z wybraną formą dostawy, wysłałem do paczkomaty. Kupujący nie odebrał paczki która wróci teraz do mnie. Miałem wiele ofert zakupu i gdybym wiedział, że ten kupujący nie odbierze przesyłki sprzedał bym innej osobie. Czy kupujący musi odebrać paczkę? Jak wróci do mnie wysłać raz jeszcze na czyj koszt. Jeżeli kupujący już nie chce produktu to czy muszę mu oddać środki czy jestem zgodnie z prawem musi odebrać opłacony towar? Jak dostanę negatywny komentarz to czy Allegro go usunie ? Co mam zrobi. ?
@Tygrys_111 Jeżeli nie odebrał i przesyłka wróciła do Ciebie a zwrot był darmowy, oddajesz kupującemu tyle ile zapłacił, jeżeli powrót był płatny oddajesz mu pomniejszając o koszt powrotu przesyłki. Jeżeli powtórnie przyjdzie do wysyłki koszt ponosi kupujący, komentarz może być negatywny, Allegro może usunąć, nie musi, komentarz może nawet wystawiony po takim powrocie, kupujący ocenia róże aspekty zakupu, możesz prosić o usunięcie jeżeli narusza zasady.
@LEW433 piszesz głupoty
jak towar zakupiła spółka z o. o. to nie obowiązują tutaj przepisy konsumenckie
i sobie nie może odstąpić od umowy
więc cudowna spółka z o. o. powinna ponownie uiścić koszta wysyłki - zażądaj tego mailowo
pomijam już tutaj sposób rozliczania przez spółkę z o. o. takiego zakupu ale to nie Twój problem
Konto może być założone na spółkę, ale zakup nie musiał być firmowy, nie było do transakcji wystawionej FV. Nie ma problemu żeby z konta firmowego spółki robić prywatne zakupy. Istotne jest czy płatność była z rachunku firmowego czy prywatnego.
@LEW433 oddajesz kupującemu tyle ile zapłacił,
Nieustannie wprowadzasz w błąd. To nie była sprzedaż konsumencka, więc sprzedawca nie oddaje tyle, ile kupujący zapłacił, tylko może oddać pieniądze bez kosztów wysyłki do kupującego.
@LEW433 Mam wrażenie, że większość Twoich postów jest pisanych strasznie na siłę. Po Twojej wypowiedzi wnioskuję, że nawet dobrze nie zapoznałeś się z tematem, czy nie zrozumiałeś, a napisałeś to aby napisać.
Chaos nie jest żadną wskazówką…
Że też moderacja nic nie robi z czymś takim…
@Tygrys_111 Kupujący nie może zrezygnować bez podania przyczyny, ale do odbioru paczki go nie zmusisz, chyba że sądownie. Skontaktuj się z nim, niech dopłaci do ponownej wysyłki i nadaj paczkę drugi raz. Jeżeli nie dopłaci, lepiej oddać mu pieniądze pomniejszone o koszty przesyłek i zapomnieć o problemie. W przeciwnym razie kupujący będzie mógł wystąpić o zwrot środków z Programu Ochrony Kupujących. Komentarz wystawić może, także negatywny, ale nie sądzę aby to zrobił jeśli się z nim porozumiesz.
Zgodnie z Regulaminem POK:
Część I. Zasady Ogólne
Allegro.pl w ramach Programu Ochrony Kupujących umożliwia Kupującemu ubieganie się o rekompensatę, w przypadku gdy:
a) zapłacił za Towar, ale go nie otrzymał;
b) otrzymał Towar niezgodny z zawartą umową, posiadający wartość istotnie niższą od Towaru opisanego w ofercie;
c) otrzymał niekompletne zamówienie;
d) otrzymał Towar uszkodzony;
e) skorzystał z możliwości zwrotu Towaru i nie otrzymał zwrotu należnych świadczeń.
Na podstawie przedstawionego opisu zdarzeń zwrot środków z POK nie przysługuje Kupującemu:
a) nieodebranie przesyłki dostarczonej przez Sprzedającego do miejsca wskazanego przez Kupującego (paczkomat) jest zaniedbaniem Kupującego.
e) Nieodebranie zamówionej przesyłki przez Kupującego nie jest "skorzystaniem z możliwości zwrotu towaru", a w sytuacji gdyby Nabywca-Spółka chciała odstąpić od umowy to może to uczynić wyłącznie za zgodą i na warunkach ustalonych ze Sprzedającym
@A3dam Na podstawie przedstawionego opisu zdarzeń zwrot środków z POK nie przysługuje Kupującemu:
Znowu orzekasz i znowu tak, aby zaszkodzić kupującemu.
Oczywiście, że POK przysługuje. Kupujący nie ma towaru i pieniędzy, to wystarczy.
@xyz96
Nie orzekam (od orzekania są sądy) tylko wyrażam swoją opinię na podstawie przedstawionego opisu zdarzeń (który w szczególności może różnić się od stanu faktycznego) i obowiązujących przepisów prawa (w tym Regulaminu).
Ew. pozaregulaminowych działań Allegro (np. przyznania rekompensaty z POK przy jednoczesnym braku roszczeń wobec Sprzedawcy który dochował należytej staranności w realizacji zamówienia) jakkolwiek nie można wykluczyć, to jednak nie można z góry ich zakładać.
Staram się doinformować (obie strony transakcji), bo udzielanie populistycznych ale niepełnych rad może wpędzić kogoś (kto w dobrej wierze chciałby z nich skorzystać) w kłopoty: np. niezłożenie oświadczenia o odstąpieniu od Umowy przy jednoczesnym nieodebraniu przesyłki (dostarczonej przez Sprzedającego we wskazane miejsce) może narazić kupującego na dodatkowe koszty i kłopoty.
Ponadto w mojej opinii nie pisanie całej prawdy niepotrzebnie antagonizuje strony transakcji: Kupującemu może się wydawać, że nie ma obowiązków, a Sprzedającemu że został pozbawiony wszelkich praw (i vice versa)
@A3dam No więc napisz, że Twoim zdaniem POK nie przysługuje, bo moim przysługuje - piszę to na podstawie doświadczeń, a nie luźnych teorii. W pierwszym poście piszę, że kupujący może wystąpić o rekompensatę, a nie że ją otrzyma, w kolejnym , że POK przysługuje, bo przysługuje, gdy kupujący nie ma pieniędzy i towaru - wynika to z praktyki, a nie z suchych zapisów regulaminu.
Za dużo teorii, a za mało praktyki.
@xyz96
Napisałem: "Na podstawie przedstawionego opisu zdarzeń zwrot środków z POK nie przysługuje Kupującemu".
Ja (w dobrej wierze) nie zakładam, że: Kupujący, Sprzedający lub Allegro - postąpią niezgodnie obowiązującymi przepisami np. naruszając Regulamin (bo na to są paragrafy).
A w Regulaminie (przypomnę po raz kolejny) czytamy m.in.:
"Allegro.pl w ramach Programu Ochrony Kupujących umożliwia Kupującemu ubieganie się o rekompensatę, w przypadku gdy ..." i tu wskazano zamknięty katalog 5 przypadków: a) - e).
Ponieważ żaden z tych przypadków w opisywanej sytuacji nie miał miejsca - co wykazałem - to (na mocy cytowanego przepisu) Kupującemu nie przysługuje ubieganie się o rekompensatę. Dopiero gdy Kupujący spełni jeden z warunków koniecznych (opisanych w Regulaminie) do możliwości ubiegania się o rekompensatę z POK - wniosek taki może być rozpatrywany.
Nie jest to wyłącznie moja opinia, ale (przede wszystkim) wynik rzetelnego wykonywania cytowanego zapisu w Regulaminie POK.
Nawet jeżeli wg Twojej wiedzy praktyka jest inna, to nieuzasadnionym jest traktowanie anomalii jako obowiązujących reguł.
@Tygrys_111, z tego, co widzę, była to transakcja C2C. Mimo że Kupujący nie odebrał przesyłki, transakcja wciąż jest zawarta. Kupujący powinien opłacić koszta, które powstały oraz opłacić ponowną wysyłkę. Chyba że dojdziecie do porozumienia i Kupujący odstąpi od umowy, a Ty to zaakceptujesz (jako osoba prywatna nie musisz przyjmować odstąpienia).