Spór: Klient nie odebrał paczki - oczekuje wysyłki na koszt sprzedawcy

- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Subskrybuj
- Wycisz
- Link do posta
- Drukuj
- Zgłoś nieodpowiednią zawartość
Cześć, dość często zdarza się, że klienci nie odbierają paczek na czas - norma.
Być może część z nich nie wie o opcji przedłużenia paczki - nie wiem. Jednak dla większości jest oczywiste, że ponowna wysyłka odbywa się na ich koszt.
Ale trafiła się "rodzynka", która paczki nie odebrała i robi gigantyczną awanturę o to, że ponowna wysyłka (gdy już towar do nas dotrze) ma odbyć się na koszt sprzedawcy[mój].
Nawet założyła nam spór pt. "Nie otrzymałam towaru po wpłacie".
Co robicie w takich sytuacjach?
I co w sytuacjach, gdy klienci tworzą spory i, mimo że sytuacja została rozwiązana [dostali zwrot hajsu, mimo, że towar nie nadaje się już na sprzedaż jako "pełny" produkt], nie chcą ich zamknąć "bo nie"?
- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Subskrybuj
- Wycisz
- Link do posta
- Drukuj
- Zgłoś nieodpowiednią zawartość
@deny_01 Oddajesz z wyjątkiem kosztu zwrotu do ciebie .... takie życie 😞
BRÓSLI

- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Subskrybuj
- Wycisz
- Link do posta
- Drukuj
- Zgłoś nieodpowiednią zawartość
I to jest absurd , bo prawo odstąpienia powstało żeby kupujący miał tzw" prawo namysłu" czyli powinno to działać tak jak anulowanie zamówienia , jak sprzedawca zacznie przygotowywać przesyłkę to nie można już anulować ( przeniesienie do zapłacone etc) to tak samo powinno być w przypadku odstąpienia , kupujący otrzymał towar , ocenił i może zwrócić. Jak nie odebrał np z paczkomatu to ma opłacić za przesyłkę bo on też jest zobowiązany do jej odbioru i winien wykazać się w tej kwestii "należytą starannością".
I bieg terminu odstąpienie tez powinien być inaczej liczony - bo przy braku odbioru termin 14 dni od odbioru nie liczy się i kupujący może spobie przypomnieć a paczkce po 3 miesiącach i po prostu odstąpić...
A już nie wspomnę że aktualnie allegro ma pełne dane nt trackingu przesyłek , co za problem doliczyć kupującemu koszt nieodebranej przesyłki pobraniowej do rachunku allegro ( to zwrot ma się odbywać na jego koszt ) - ale to marzenie ściętej głowy 🙂

- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Subskrybuj
- Wycisz
- Link do posta
- Drukuj
- Zgłoś nieodpowiednią zawartość
A odpowiedz mi na to: nie odebrałem paczki z paczkomatu (15zł plus paczkomat 9,99), nie zdążyłem. Zdaję sobie sprawę, że będę płacił za ponowną wysyłkę. Sprzedawca podał kwotę za przesyłkę 19,98zł.
Czy to jest ok?
- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Subskrybuj
- Wycisz
- Link do posta
- Drukuj
- Zgłoś nieodpowiednią zawartość
wyślij sprzedawcy list przewozowy opłacony i niech ci 2 raz wyśle
- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Subskrybuj
- Wycisz
- Link do posta
- Drukuj
- Zgłoś nieodpowiednią zawartość
@marchlewski81 To zależy od tego jakie wymiary i gabaryty ma paczka oraz formy nadania.
Aktualnie standardowe nadanie paczki inpostem na paczkomat w gabarytach A/B/C kosztuje odpowiednio 14,69/15,69/17,39 zł.
Koszty przesyłki kurierskiej są zbliżone do 20 zł.
Może też być tak, że doliczono mu do rachunku powrót paczki do nadawcy który też nie jest darmowy. Jeśli masz wątpliwości to dopytaj sprzedawcę o szczegóły.
Pamiętaj, że możesz też podesłać kuriera we własnym zakresie po odbiór paczki - jeśli jesteś przyzwyczajony do kosztów przesyłek na Allegro to się zdziwisz bo za mniej niż 15 zł paczki niestety nie nadasz.
- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Subskrybuj
- Wycisz
- Link do posta
- Drukuj
- Zgłoś nieodpowiednią zawartość
@marchlewski81 spytaj się sprzedawcy czy nie może wygenerować ponownie przesyłki z Twojego zamówienia.
- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Subskrybuj
- Wycisz
- Link do posta
- Drukuj
- Zgłoś nieodpowiednią zawartość
Sprzedający jak najbardziej ma możliwość wygenerowania kolejnej etykiety do zamówienia, oczywiście płatnej standardowo 9,99 zł za paczkomat , a nie 19,98 zł. Za zwrot takiej paczki sprzedawca nie jest obciążany więc cena za ponowną wysyłkę nieuzasadniona. Sam mam takich kupujących i wystawiam im normalną dopłatę.

- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Subskrybuj
- Wycisz
- Link do posta
- Drukuj
- Zgłoś nieodpowiednią zawartość
Krótka piłka, paczka wraca nieodebrana, w statusie przesyłki jest informacja o tym, że paczka nie została odebrana w terminie, zatem korekta, zwrot należności przez Płatności Allegro i wniosek o zwrot prowizji. Klient się zgłasza, no trudno, musi zamówić ponownie.

- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Subskrybuj
- Wycisz
- Link do posta
- Drukuj
- Zgłoś nieodpowiednią zawartość
A kto płaci za taką nieodebraną przesyłkę, jeśli to nie jest smart?
- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Subskrybuj
- Wycisz
- Link do posta
- Drukuj
- Zgłoś nieodpowiednią zawartość
Franek_Szwajcar klient za nadanie , a zwrotką obciążany jest sprzedawca .Inpost na razie nie nalicza kosztów za zwrot , pozostali przewoźnicy niestety obciążają .
- « POPRZEDNIA
-
- 1
- 2
- NASTĘPNA »