anuluj
Pokazywanie wyników dla 
Zamiast tego wyszukaj 
Czy miało to oznaczać: 

Spór z klientem

wolicki10222
#7 Wielbiciel

Witam. Sprzedaję na Allegro od miesiąca. 24.03 klient kupił ode mnie rozrusznik, rozrusznik był nowy lecz po zwrocie. Dzisiaj klient napisał że, po jednym dniu użytkowania, rozrusznik spalił się. Klient zgłosił spór i chce zwrot gotówki. Jak rozstrzygnąć ten temat? Rozrusznik był nowy nie używany

oznacz moderatorów
15 ODPOWIEDZI 15

Client:44052296
#21 Demiurg ⭐⭐⭐

@wolicki10222 złożył reklamację. W ciągu 14 dni musisz wydać decyzję. Jak masz gdzie sprawdzić i Jak jesteś firma to zaproponuj odbiór w celu weryfikacji.

Raczej nowe dobre rzeczy nie psują się w jeden dzień. Albo wada ukryta albo ktoś pomógł .

oznacz moderatorów

wolicki10222
#7 Wielbiciel

Okey, to wiem. Tylko, że klient zarządzał zwrotu gotówki, jasną sprawą jest zwrot towaru w ciągu 14dni, ale ten towar był użyty i moim zdaniem nie może ubiegać się rekompensaty z tego tytułu. Moim zdaniem mogę przyjść zgłoszenie na reklamacje po czym mogę wydać kilka decyzji np. naprawa. Co odpowiedzieć klientowi tak żeby wszystko było zgodnie z prawem i wszyscy byli zadowoleni. Oczywiście nie chce się wymigać od odpowiedzialności, lecz pracowałem przy mechanice i raczej jest mało prawdopodobne, że po jednym dniu spalił się rozrusznik 

oznacz moderatorów

az1rael
#21 Demiurg ⭐⭐⭐

@wolicki10222 pierwsza najważniejsza sprawa sprzedałeś jako firma czy osoba prywatna? Zwrot wczesniejszy wskazuje na firmę 

oznacz moderatorów

wolicki10222
#7 Wielbiciel

Tak, dokładnie sprzedaję jako firma 

oznacz moderatorów

az1rael
#21 Demiurg ⭐⭐⭐

Masz takie obowiązki jako firma

1 w 14dni musisz wydać decyzję reklamacyjną

2 w przypadku 1 reklamacji sam decydujesz jak uznaną reklamację rozwiązać i kupujący może se chcieć gwiazdkę z nieba

3 odbierasz reklamowany towar na swój koszt a kupujący ma obowoązek go udostępnić i jak tego nie zrobi odrzucasz reklamację w ost dniu za nieudostępnienie przedmiotu reklamacji do ekspertyzy 

4 klient może odesłać sam a zwrócisz mu kasę na podstawie dowodu zakupu usługi transportu np faktura lub przysyłasz po towar kuriera lub wysylasz mu oplacony list przewozowy do druku 

5 odesłanie nie jeat konieczne bo możesz wydać decyzję reklamacyjną np na podstawie zdjęć, koszt odeslania ponosisz tylko wtedy jeśli sam kazaleś kupującemu odesłać na własne życzenie

6 jak odeslana reklamacja nie dotrze w terminie 14dni odrzucasz reklamację jak sie paczka z reklamacją rozwali a klient sam wysylał odrzucasz reklamację, ewentualnie masz odrzuconą reklamację z uwagi na złe spakowanie przez kupującego też odrzucasz bo on ma zabezpieczyć towar by się do reszty nie zepsuł

7 allegro nie ma prawa podważyć twojej decyzji reklamacyjnej bo nie jest strona umowy jeśli decyzje wydasz o czasie to nie mogą cię obciążyć protectem

8 jesli wyplacono protecta to kupujacy traci wszelkie prawa do kupionej rzeczy jeśli płaciło allegro i nie obciążyło ciebie to decyduje allegro co se ma zrobić kupujący z tym a zwykle maja to w zadku, jeśli protect jest na twoje konto to możesz sie domagać oddania rzeczy ale koszt transportu jest twój. Jak kupujący nie chce oddać robiąc akcję zjem ciastko i mam ciastko to zgłoszenie przywłaszczenia na policję go wypionizuje

oznacz moderatorów

br.
#21 Demiurg ⭐⭐⭐

Rozrusznik to silnik elektryczny.  Ma prawo się spalić na przykład przy zatartym silniku, jeśli opory rozruchu  są zbyt wielkie.

Odsyłanie spalonego rozrusznika do sprawdzenia nie ma sensu, żądaj  potwierdzenia montażu rozrusznika przez uprawniony serwis, niech oni wydadzą opinię.

Jeśli brak opinii serwisu odrzuć reklamację,  użytkownik mógł montować rozrusznik do niesprawnego silnika.  Poprzedni rozrusznik też przecież  się uszkodził, jakiś powód być musiał.

oznacz moderatorów

wolicki10222
#7 Wielbiciel

Tak, tylko to jest słowo przeciwko słowu. A po za tym wyczytałem, że mnie może obciążyć za taką naprawdę, czy też wymianę 

oznacz moderatorów

Client:44052296
#21 Demiurg ⭐⭐⭐

@wolicki10222 a po pierwszym zwrocie sprawdziłeś rozrusznik?

Klient chyba nie zna swoich i twoich praw.

oznacz moderatorów

wolicki10222
#7 Wielbiciel

Nie sprawdzałem. Ale to dlatego że, był fabrycznie zapakowany

oznacz moderatorów

br.
#21 Demiurg ⭐⭐⭐

No cóż, twoja wola, zrobisz jak uważasz.   Masz prawo przyznać się że wysłałeś mu bezwartościowy szrot i od razu zwrócić pieniądze.  Wtedy on może zażądać  dopłaty za montaż,  ale to tylko na drodze sądowej, Allegro  kosztów pobocznych nie rozlicza,  nie słyszałem o takich opcjach.

oznacz moderatorów

wolicki10222
#7 Wielbiciel

Szrotem nie był. To był nowy "zafoliowany" rozrusznik.

oznacz moderatorów

Crow_Empire
#14 Krzewiciel

@br.  wierutne bzdury i wadliwa porada.

oznacz moderatorów

wolicki10222
#7 Wielbiciel

A więc jakie proponujesz rozwiązanie?

oznacz moderatorów

Client:44052296
#21 Demiurg ⭐⭐⭐

@wolicki10222 ja bym przyjął fizycznie rozrusznik zobaczył wzrokowo co i jak. Jak masz w oleicy speca to zasięgnął u niego opinii. I wtedy uszkodzenie z winy użytkownika odrzucić a jak wada ukryta to składać reklamacje w hurtowni lub naprawić u tego speca jak się da.

oznacz moderatorów

kostas11
#21 Demiurg ⭐⭐⭐

@wolicki10222 klient zgłosił reklamację, masz 14 dni na odpowiedź, potem reklamacja z automatu uznana 😞 

Żeby cokolwiek tu sprawdzić, gdzie wina czy auta czy rozrusznika powinieneś, wysłać klienta do serwisu, zapłacić za ekspertyzę 😞  możesz też wydać decyzję bez oglądania rozrusznika jak potrafisz 🙂

Pamiętaj że zgodnie z UK Ty odbierasz towar, demontujesz jak był zamontowany 🙂 

Decyzję co zrobisz zostawiamy Tobie, pamiętaj o 14 dniach bo jak wkroczy Protect to już więcej tu nie sprzedaż przy świeżym koncie 😞

 

________
Κώστας
oznacz moderatorów