Autoryzacja nie powiodła się.
Odśwież stronę i spróbuj jeszcze raz.
Witam sprzedałem płytę główną dziś dostał ją kupujący i wysłał mi kilka "małych wad" których nie było przed wysyłką i teoretycznie mogę to udowodnić odpowiednio przybliżając zdjęcie z ogłoszenia generalnie przed wysyłką była dosyć duża konwersacja w której spytał tylko czy nie ma wypukłości w jednym miejscu ale nie prosił o ani jedno zdjęcie dodatkowe ale co najważniejsze konwersacje zaczął z propozycją 100 zł za dwie części które ostatecznie sprzedałem za 150 zł a teraz oczekuje zwrotu 60 zł za uszkodzoną specjalnie przez niego płytę główną są to lekko popchnięte piny w miejscu na procesor czyli że uszkodzenie jest ale płyta dalej sprawna i czy jeśli on nie ma jak udowodnić że to ja wysłałem wadliwy produkt który i tak w ogłoszeniu miał status "używany" to czy ja według allegro jestem zmuszony do oddania mu pieniędzy jeśli będzie chciał zwrócić płytę której już nie sprzedam za tą cenę ? Bo kazał wysłać pieniądze lub będzie rządał zwrotu pieniędzy
@Liatenin2501 Odpowiadasz za sprzedany towar z rękojmi, więc kupujący ma prawo złożyć reklamację z powodu wad. Reklamację musisz rozpatrzyć i uznać lub odrzucić. Możesz żądać odesłania towaru w celu rozpatrzenia reklamacji, ale możesz ją też rozpatrzyć bez odsyłania, na podstawie zdjęć itp. To nie jest tak, że przedmiot ma być sprawny tylko w chwili wysyłki, kupujący może reklamować wady powstałe później. Znamy tu tylko Twoje zdanie, nie wiadomo, co miałby w tej sprawie do powiedzenia kupujący, który w ramach reklamacji zażądał obniżenia ceny. Jeżeli reklamację uznasz, oddaj mu część wpłaty, jeżeli reklamacji nie uznasz, kupujący może otworzyć Dyskusję i poprosić o pomoc Allegro. Może też wystąpić z wnioskiem o rekompensatę z Programu Ochrony Kupujących i jeśli ją otrzyma, Allegro może, w zależności od przebiegu Dyskusji, zażądać od Ciebie zwrotu kosztów, może też (nie musi) nałożyć Ci ograniczenia na konto.
Czyli że na allegro każdy sprzedający może zostać oszukany na zasadzie kupujący kupuje sprawny towar uszkadza chcę dużego rabatu lub zwrotu pieniędzy tak żeby sprzedający został z czymś czego nie sprzeda ?
mam to samo z pewnym użytkownikiem cwaniakiem. po 2,5 miesiaca używania karty graficznej wszczyna dyskusję że jeden z wentylatorów troche mu hałasuje. gość na masową skalę sprzedaje karty graficzne AMD więc nie wiadomo czy zgłasza problem on czy jakiś kupiec od niego. od razu odgraża się rękojmią i oczywiście pojawia się kwota rekompensaty która go zadowoli. mimo że rzekomo ujawnioną wadę zgłosił po ponad miesiącu co już jest przekroczeniem terminu w procedurze reklamacyjnej w okresie rękojmi to przez cały czas uzywania nie miał zastrzeżeń. dopiero po 2,5 mies twierdzi ze wada juz jest od ponad miesiąca zatem powstała w wyniku uzywania przez tego delikwenta. (o ile rzeczywiście jest a nie jest to zwykła próba wyszarpania kilku złotówek i obniżenia kosztu zakupu)
No i tu pojawia się problem dla Ciebie, bo z tytułu rękojmi jesteś odpowiedzialny za wydany towar do 2 lat. Oczywiście możesz taką reklamację odrzucić, niemniej rozpatrzyć ją musisz. Jak zresztą wyżej zostało również wytłumaczone.
@Liatenin2501 Jeżeli masz pewność i argumenty, to odrzuć taką reklamację. Nawet jeżeli dostanie zwrot z POK, nie oznacza to dla Ciebie sankcji. Oczywiście musisz rozpatrzyć w 14 dniach, później już taka reklamacja jest uznana.