anuluj
Pokazywanie wyników dla 
Zamiast tego wyszukaj 
Czy miało to oznaczać: 

Sprzedałem cały sprzęt kupujący chce zwrotu części pieniędzy po tym jak sam uszkodził

Liatenin2501
#7 Wielbiciel#

Witam sprzedałem płytę główną dziś dostał ją kupujący i wysłał mi kilka "małych wad" których nie było przed wysyłką i teoretycznie mogę to udowodnić odpowiednio przybliżając zdjęcie z ogłoszenia generalnie przed wysyłką była dosyć duża konwersacja w której spytał tylko czy nie ma wypukłości w jednym miejscu ale nie prosił o ani jedno zdjęcie dodatkowe ale co najważniejsze konwersacje zaczął z propozycją 100 zł za dwie części które ostatecznie sprzedałem za 150 zł a teraz oczekuje zwrotu 60 zł za uszkodzoną specjalnie przez niego płytę główną są to lekko popchnięte piny w miejscu na procesor czyli że uszkodzenie jest ale płyta dalej sprawna i czy jeśli on nie ma jak udowodnić że to ja wysłałem wadliwy produkt który i tak w ogłoszeniu miał status "używany" to czy ja według allegro jestem zmuszony do oddania mu pieniędzy jeśli będzie chciał zwrócić płytę której już nie sprzedam za tą cenę ? Bo kazał wysłać pieniądze lub będzie rządał zwrotu pieniędzy 

oznacz moderatorów
5 ODPOWIEDZI 5

xyz96
#21 Demiurg#

@Liatenin2501 Odpowiadasz za sprzedany towar z rękojmi, więc kupujący ma prawo złożyć reklamację z powodu wad. Reklamację musisz rozpatrzyć i uznać lub odrzucić. Możesz żądać odesłania towaru w celu rozpatrzenia reklamacji, ale możesz ją też rozpatrzyć bez odsyłania, na podstawie zdjęć itp. To nie jest tak, że przedmiot ma być sprawny tylko w chwili wysyłki, kupujący może reklamować wady powstałe później. Znamy tu tylko Twoje zdanie, nie wiadomo, co miałby w tej sprawie do powiedzenia kupujący, który w ramach reklamacji zażądał obniżenia ceny. Jeżeli reklamację uznasz, oddaj mu część wpłaty, jeżeli reklamacji nie uznasz, kupujący może otworzyć Dyskusję i poprosić o pomoc Allegro. Może też wystąpić z wnioskiem o rekompensatę z Programu Ochrony Kupujących i jeśli ją otrzyma, Allegro może, w zależności od przebiegu Dyskusji, zażądać od Ciebie zwrotu kosztów, może też (nie musi) nałożyć Ci ograniczenia na konto.

oznacz moderatorów

Liatenin2501
#7 Wielbiciel#

Czyli że na allegro każdy sprzedający może zostać oszukany na zasadzie kupujący kupuje sprawny towar uszkadza chcę dużego rabatu lub zwrotu pieniędzy tak żeby sprzedający został z czymś czego nie sprzeda ? 

oznacz moderatorów

luna_14
#7 Wielbiciel#

mam to samo z pewnym użytkownikiem cwaniakiem. po 2,5 miesiaca używania karty graficznej wszczyna dyskusję że jeden z wentylatorów troche mu hałasuje. gość na masową skalę sprzedaje karty graficzne AMD więc nie wiadomo czy zgłasza problem on czy jakiś kupiec od niego. od razu odgraża się rękojmią i oczywiście pojawia się kwota rekompensaty która go zadowoli. mimo że rzekomo ujawnioną wadę zgłosił po ponad miesiącu co już jest przekroczeniem terminu w procedurze reklamacyjnej w okresie rękojmi to przez cały czas uzywania nie miał zastrzeżeń. dopiero po 2,5 mies twierdzi ze wada juz jest od ponad miesiąca zatem powstała w wyniku uzywania przez tego delikwenta. (o ile rzeczywiście jest a nie jest to zwykła próba wyszarpania kilku złotówek i obniżenia kosztu zakupu)

oznacz moderatorów

Sojiro
#12 Orędownik#

No i tu pojawia się problem dla Ciebie, bo z tytułu rękojmi jesteś odpowiedzialny za wydany towar do 2 lat. Oczywiście możesz taką reklamację odrzucić, niemniej rozpatrzyć ją musisz. Jak zresztą wyżej zostało również wytłumaczone.

oznacz moderatorów

LEW433
#21 Demiurg#

@Liatenin2501 Jeżeli masz pewność i argumenty, to odrzuć taką reklamację. Nawet jeżeli dostanie zwrot z POK, nie oznacza to dla Ciebie sankcji. Oczywiście musisz rozpatrzyć w 14 dniach, później już taka reklamacja jest uznana.

oznacz moderatorów