Autoryzacja nie powiodła się.
Odśwież stronę i spróbuj jeszcze raz.
Witam, dnia 27.12 sprzedałem nową zaplombowaną konsolę , wraz z dowodem zakupu.Przed sprzedażą poinformowałem kupującego, gdzie konsola była kupiona i za jaką kwotę.
30.12 kupujący założył dyskusję i zażądał "naprawy" konsoli i obniżenia ceny z uwagi ,że po rejestracji xbox-a na stronie microsoft widnieje rok gwarancji, zamiast dwóch lat.Wysłałem mu link, gdzie na stronie mcrosoftu można taką datę skorygować wysyłając skan dowodu zakupu, oprócz tego konsola ma 2lata gwarancji marketu w którym została zakupiona .Uparcie twierdzi, że nie może skontaktować się microsoftem, czat nie działa itd.
Odpisałem w dyskusji, że kompletnie nie widzę podstaw do reklamacji i nie widzę "wady ukrytej", o której kupujący pisze.
Kupujący poprosił o pomoc allegro.
Ze zdziwieniem przeczytałem wiadomość od konsultanta ,że mam odebrać konsolę ,naprawić, lub zwrócić pieniądze.Mam wrażenie , że konsultant nawet nie przeczytał dyskusji.
Co mogę jeszcze w tej sytuacji zrobić?
Mogę oczywiście zwrócić pieniądze , bo nie naprawię rzeczy, która jest sprawna.
Problem jest taki, że konsola została otworzona i nie sprzedam jej ponownie jako nowej i w sumie to będę stratny.
Oczywiście że nie przeczytał bo to odpowiedź BOTa. ale pamiętaj że kupujący nie rozróżniają okresu gwarancji z okresem reklamacji na niezgodność z opisem, gwarancja może być 1m-c tyle ile wymyśli sobie gwarant, może być od czasu produkcji a nie sprzedaży, a rękojmia 2lata.
Chyba w tym przypadku nie ma tu mojej winy, gwarantem jest sklep, nie ja.Sprzedałem swoją prywatną konsolę, nie jako sklep, tylko prywatny sprzedawca, nie prowadzę działalności
@Artur3m " Chyba w tym przypadku nie ma tu mojej winy,.."
Mylisz się, to ty sprzedajesz nie sklep, więc ty odpowiadasz za wady sprzedawanego sprzętu. Jeżeli w ogłoszeniu napisałeś o 2 letniej gwarancji a Microsoft pisze o 1 roku to jest twój błąd a nie sklepu w którym kiedyś kupowałeś.
Formuła podawana przez Allegro że masz naprawić jest standartowym uniwersalnym tekstem, trzeba czytać tak że masz naprawić błąd który popełniłeś, a nie że masz naprawić konsolę.
A jak to zrobisz to nie wiem, albo się wytłumaczysz albo przyjmiesz zwrot.
nie sprzedawajcie elektroniki na allegro!
@Monika__L a gdzie? W innych serwisach to nawet nie dostaje się kasy od razu tylko jak kupujący potwierdzi, że towar jest ok.
właśnie w innych serwisach. nigdzie nie ma takiego bajzlu jak tu mimo tego że oni tam też coś muszą klikac.
mało tego, masa oferta z **piiip** idzie na odbiorach osobistych
@Monika__L w innych serwisach z pewnością jest większa sprzedaż. Na allegro lokalnie prawie nic się nie sprzedaje odkąd wyłączyli widoczność na zwykłym allegro 😞 No, ale warunki na allegro mimo wszystko najkorzystniejsze - kasę się dostaje od razu, nie ma stresu, że kasa zostanie wstrzymana, a nawet że się zostanie bez towaru i pieniędzy. Na tych konkurencyjnych platformach boję się sprzedać coś droższego.
Odbiorów osobistych nie lubię, wolę wysyłać 😉
kasy nie dostaniesz, jeśli sprzedajesz elektronikę. zobacz ile tu jest blokad na kompach i telefonach.
@Monika__L jak to nie dostanę?
a spróbuj tu sprzedac elektronikę albo jakieś markowe ciuchy to będziesz się bujał tak jak autor tego posta. Pieniądze obejrzysz jako wirtualny zapis po wpłacie kupującego na konto naszych ulubieńców
Przecież autor posta otrzymał pieniądze. Zdarza się, że komuś potrafią je zablokować, ale to pojedyncze, rzadkie przypadki.
Co prawda mogą go teraz straszyć, że go obciążą z allegro protect, ale zawsze to lepsza sytuacja niż gdyby tych pieniędzy nie miał i nie wiedział czy je dostanie, jak bywa na konkurencyjnych platformach na o i v.
@Artur3m piszesz że istnieje procedura wydłużenia gwarancji z 1roku do 2 lat więc mu ją podeślij linkiem ponad to nadal ma 2 lata odpowiedzialności z tytułu niezgodności z umową u ciebie bo sprzedając zakładam że nie wyłączyłeś rękojmi oraz w sklepie podaj mu adres chyba że to sieciówka. Sprzęt nie posiada więc wady ukrytej skoro temat wydłużania gwarancji jest powszechnie znany i opisany na stronie np producenta. W zwroty się nie baw nie musisz się na niego godzić jako osoba prywatna ewentualnie poinformuj że za otwarcie zaplombowanego sprzętu obniżysz cenę z automatu o x%. Reklamację odrzuć w terminie ustawowym 14dni.
@az1rael Oczywista, są opcje wydłużenia gwarancji do 2 lat albo 5 lat, ale są to dodatkowe opłaty które trzeba uiścić podczas zakupu. Jeśli pierwszy własciciel nie przedłużył gwarancji podczas zakupu w sklepie to już po sprawie, gwarancji przedłużyć się już nie da.
Nie wiemy jakie te gwarancje miały być, ale jeśli @Artur3m sprzedawał z 2 letnią gwarancją to powinien tą gwarancję załączyć do dokumentów, a nie kazać sobie wyszukiwać w sieci lub po sklepach.
@Artur3m @Gdzie dokładnie można przedłużyć gwarancję na xboxa series x?
Z tego co mi wiadomo gwarancja producenta wynosi 1 rok.
Nie słyszałem jeszcze o możliwości jej przedłużenia.
@Artur3m Bardzo ważna informacja, piękny link tylko pozostaje mała wątpliwość.
Jeżeli sprzedałeś z 2 letnią gwarancją to ty powinieneś już wcześniej przedłużyć gwarancję. Jeżeli tego nie zrobiłeś to powinieneś napisać o 1 rocznej gwarancji, bo tego jesteś pewien.
Nie wiesz czy kupujący spełni warunki do przedłużenia gwarancji, czy potrafi to zrobić, czy będzie mu się chciało. Łatwiej jest mu zgłosić reklamację na stronie Allegro, przy okazji liczy na jakieś odszkodowanie. No i masz co masz, tak właśnie postępuje wielu kupujących tutaj.
Jestem pewien 2 letniej gwarancji realizowanej przez auchan.Jeżeli sprzedawałem fabrycznie nową zaplombowaną konsolę, to nie mogę od tak sobie jej zarejestrować na swoim koncie microsoft, bo wtedy konsola nie była by fabrycznie nowa.Tak samo nie mogę się zalogować na konto microsoft kupującego i za niego prowadzić rozmowę na czacie.
@komis-bell Takie przedłużanie gwarancji dają prawie wszystkie sklepy. Niedawno miałem prawie awanturę w Media-media bo nie chciałem zapłacić za ich dodatkową gwarancję do monitora. Oni z tego dodatkowy biznes sobie zrobili.
Ale to jest gwarancja sklepu, nie fabryczna.
Przecież sprzedający dostał ode mnie dowód zakupu z sieci Auchan, gdzie obowiązuje 2 letnia gwarancja lub rękojmia i jest realizowana w całej Polsce.