Autoryzacja nie powiodła się.
Odśwież stronę i spróbuj jeszcze raz.
Dzień Dobry,
sprzedałam część używaną mcperson klientowi, Klient założył mcperson po czym stwierdził, że usterka w samochodzie nie dotyczy mcpersona i mechanik dał mu błędną diagnozę. Po czym wyciągnął mcperson i zwrócił mi go, czy muszę mu oddawać pieniadze czy mogę umniejszyć zwrot o tzw wypozyczenie czesci do diagnozy?
Sprzedajesz jako firma - w przypadku zakupu konsumenckiego nie możesz odmówić przyjęcia zwrotu.
Możesz obniżyć wartość zwracanej kwoty jeśli z winy klienta towar utracił na wartości (uszkodzenia itp.).
zakup był na firmę na fv tzn. jednoosobowa działalność gospodarcza " biuro rachunkowe"
@bialy832 czyli nie związane z DG, zwrot musisz przyjąć, jak by kupił to warsztat lub sprzedawca części to możesz odmówić 🙂
zwrot przyjmuje ale napisałam, ze umniejszam wartość zwrotu bo ja nie jestem wypozyczalnia czesci tylko je sprzedaje, a mam wyraźnie napisane w formularzu zwrotu ze amortyzator był potrzebny do diagnozy usterki i po zamontowaniu okazało się, ze to nie amortyzator powoduje usterke w zawieszeniu.
niepotrzebnie pisałeś najpierw trzeba było zwrot przyjąć i obejrzeć bo może się okazać że to nie twoja część lub jest uszkodzona. Polecałbym nanoszenie nr seryjnych / plomb / albo pieczątkę z atramentem świecącym w uv z logo twojej firmy odbijać na jakimś elemencie towaru wtedy masz pewność że to co wraca jest twoje
@bialy832 oczywiście reguluje to ustawa, możesz obniżyć zwrot o tyle za ile jesteś w stanie to sprzedać jako używane bez ponoszenia strat, fajnym rozwiązaniem jest wystawienie na licytację np. 7 dni wtedy będzie bardzo realistyczna wycena za tyle za ile pójdzie tyle oddasz kupującemu 🙂
Taki zakup zawsze budzi tu emocje, lepiej przyjąć niż się uganiać z dyskusją, komentarzem itd.
@LEW433 akurat taki komentarz jeżeli będzie zawierał opis jest wartością dodaną, następny taki kupi u konkurencji.
A ja w takim przypadku byłbym bardzo zadowolony - gdyby sprzedawca przyjął zwrot i pomniejszył jego kwotę o 10-20%. To nie jest wina sprzedawcy. On musiał obsłużyć aukcję, zapakować towar, zabezpieczyć go na czas wysyłki, "wypożyczyć" kupującemu, żeby "pseudo mechanik" mógł stwierdzić inna usterkę.
Niestety - obecne serwisy samochodowe coraz częściej zasługują na "punkty wymiany części" - Ty zlecasz im wymianę części, a oni to robią, nieważne, czy część dobra, czy nie.
Ostatni mój przypadek - serwisant stwierdził, że do wymiany jest sprzęgło na wale (Land rover Freelander) - poszło do regeneracji - koszt ponad 600 zł. + Robocizna - ponad 1000 zł. Efekt - brak efektu. Opinia serwisu - do naprawy reduktor. To kolejny koszt, oczywiście za poprzednią naprawę, nieskuteczną, musiałem zapłacić ponad 1000 zł.
Może tak zatem zwrócić się do serwisu, żeby to oni ponieśli odpowiedzialność za złą diagnozę?
Żaden sklep stacjonarny nie przyjmie zwrotu nowego towaru, który był zamontowany, żaden sklep stacjonarny nie przyjmie zwrotu używanego towaru, który był zamontowany (jeśli nie posiada wad).
Kupujący ma prawo do stwierdzenia przydatności towaru do użyteczności - tak jakby robił zakup w sklepie stacjonarnym. Montaż części i potem jej zwrot - ja zwróciłbym połowę kasy - tak jak działają lombardy lub komisy .