anuluj
Pokazywanie wyników dla 
Zamiast tego wyszukaj 
Czy miało to oznaczać: 

Sprzedaż przez osobę fizyczną, a uszkodzenie w transporcie

Sculi
#2 Obserwator#

  @ko_alka @mr_oma @la_nika @nat_not @_HolaOla_ Witam serdecznie, jestem osobą fizyczną nie prowadzącą działalności gospodarczej, sprzedałem przedmiot który uległ uszkodzeniu podczas transportu. Kupujący powołuje się na art 560 chce zwrócić uszkodzony przedmiot z tylu niezgodności z umową, twierdząc że to ja go w takim stanie wysłałem. Nie otworzył paczki przy kurierze oraz nie spisał protokołu szkody. Bardzo proszę o pomoc co w takiej sytuacji zrobić. 

oznacz moderatorów
4 ODPOWIEDZI 4

xyz96
#21 Demiurg#

@Sculi Musisz rozpatrzyć reklamację kupującego i ją uznać lub odrzucić. Pamiętaj, że po odrzuceniu reklamacji kupujący może założyć spór i poprosić o pomoc Allegro. Może też wystąpić z wnioskiem o zwrot środków z Programu Ochrony Kupujących, a to może być dla Cibie spory problem, do blokady konta włącznie. Nigdzie nie jest powiedziane, że uszkodzenie nastąpiło w transporcie. Wiele będzie zależało od przebiegu sporu i dowodów. Poza tym zobacz tu;

Art.  544.  [Sprzedaż na odległość]
§  1. 
Jeżeli rzecz sprzedana ma być przesłana przez sprzedawcę do miejsca, które nie jest miejscem spełnienia świadczenia, poczytuje się w razie wątpliwości, że wydanie zostało dokonane z chwilą, gdy w celu dostarczenia rzeczy na miejsce przeznaczenia sprzedawca powierzył ją przewoźnikowi trudniącemu się przewozem rzeczy tego rodzaju.
§  2. 
Jednakże kupujący obowiązany jest zapłacić cenę dopiero po nadejściu rzeczy na miejsce przeznaczenia i po umożliwieniu mu zbadania rzeczy.
oznacz moderatorów

LEW433
#21 Demiurg#

Niestety musisz rozpatrzyć reklamację kupującego, jeżeli masz pewność a nawet dowody że nie ponosisz winy za uszkodzony towar, odrzuć reklamację. Możesz kazać odesłać towar kupującemu i wówczas podjąć decyzje, jeżeli uznasz reklamację ponosisz koszt odesłania towaru.

oznacz moderatorów

Skill_Player
#14 Krzewiciel#

W normalnym życiu jest tak, że gdy jesteś osobą fizyczną, sprzedajesz osobie fizycznej i przede wszystkim wiesz co sprzedajesz to nie ma wtedy żadnych reklamacji z tytułu jakiejś rękojmi!

To tylko wymysł allegro tak aby niańczyć kupujących a także okazja do wyłudzeń przez co sprytniejszych i cwanych kupujących.

 

Jeżeli rzeczywiście twój sprzedany towar był w 100% sprawny przed wysyłką to możesz odpowiedzieć kupującemu jak już rzuca tymi artykułami, że wyłączasz rękojmię " Zgodnie z art. 558 § 1 kodeksu cywilnego".

A także zgodnie z przepisem art. 556² kodeksu cywilnego stanowi, że jeżeli kupującym jest konsument, a wada fizyczna została stwierdzona przed upływem roku od dnia wydania rzeczy sprzedanej, domniemywa się, że wada lub jej przyczyna istniała w chwili przejścia niebezpieczeństwa na kupującego. Zatem w przypadku kupującego, który konsumentem nie jest, takiego domniemania nie będzie. To kupujący będzie musiał udowodnić zaistnienie wady fizycznej. Sprzedawca nie musi dowodzić, że rzecz była używana niezgodnie z przeznaczeniem.

 

Nie wiem co sprzedałeś ale odpisz, że reklamacji nie uwzględniasz z takiego i takiego powodu oraz to co napisałem  lub przekopiuj sobie to co chcesz z tej strony:

https://www.legalniewsieci.pl/aktualnosci/reklamacja-towaru-zakupionego-od-osoby-fizycznej

 

oznacz moderatorów

xyz96
#21 Demiurg#

Rękojmia oczywiście istnieje i dotyczy też sprzedawców prywatnych; https://arslege.pl/kodeks-cywilny/k9/s2006/ Nie należy tu wprowadzać w błąd w tak podstawowych sprawach. Ponadto sprzedawca prywatny może wyłączyć rękojmię przed zakupem towaru przez kupującego, informując o tym w treści oferty, a nie po zakupie. 

oznacz moderatorów