Autoryzacja nie powiodła się.
Odśwież stronę i spróbuj jeszcze raz.
Witam Szanownych Sprzedawców, Moderacje jak i też Kupujących.
W dzisiejszym temacie chciałbym poruszyć kwestie ocen negatywnych w tym celu podam przykład oceny negatywnej, którą ostatnio otrzymałem:
Pewny kupujący dokonał u mnie zakupu produktu nowego, najprawdopodobniej użytkował go kilka dni, po czym postanowił skorzystać z 14-dniowego prawa do odstąpienia od umowy - Takie prawo jak najbardziej mu przysługiwało sprzęt przyjęliśmy, aczkolwiek kwotę zwrotu pomniejszyliśmy o widoczne ślady zużycia i uszkodzenia sprzętu o czym poinformowaliśmy kupującego podpierając naszą decyzję nagraniem wideo z rozpakowania jego paczki zwrotnej, na którym przedstawione były uszkodzenia i ślady zużycia. Kupujący przystał na obniżenie kwoty zwrotu, dyskusja którą otworzył została zamknięta, a na następny dzień pojawia się tzw. "Negatyw" z jego strony.
Niestety prowadzę sprzedaż projektorów, więc w związku z mającym niedawno miejsce Euro 2024 zwrotów tych sprzętów pojawiło się zauważalnie więcej po jego zakończeniu. Kolejnym przykładem będzie osoba która dokonała u mnie zakupu sprzętu na działalność w związku z tym nie przysługiwało jej prawo do odstąpienia od umowy w 14 dniowym okresie - Jak tylko kupujący został o tym poinformowany zaczął twierdzić, że wysłaliśmy mu produkt używany, co było oczywiście nieprawdą.(Sam zwrot produktu zgłosił nam 12 dni po odebraniu przesyłki z paczkomatu, w powodzie zwrotu użył również "odstąpienie bez podania przyczyny" - Chociaż to akurat mało istotne). Ostatecznie skontaktowałem się z pomocą Allegro w celu wyjaśnienia tej sprawy, gdyż w międzyczasie pojawił się komentarz negatywny w którym kupujący również zaczął nas pomawiać twierdząc, że otrzymał produkt używany. W dyskusji nie przedstawił również żadnych dowodów jakoby rzeczywiście produkt w takim stanie otrzymał. Niestety Allegro stwierdziło że podstaw do usunięcia komentarza nie ma... Szkoda, że nie istnieje żadne prawo domniemania niewinności w tej kwestii 😁
Ostatecznie udało mi się przekonać kupującego do edycji oceny, a konkretniej usunięcia jej treści natomiast sama ocena pozostała.. Zauważalnie wpływając na moją jakość sprzedaży, gdyż był to drugi negatyw w tym miesiącu.
Poważnie zaczynam się obawiać czy na dłuższą metę moje konto nie zostanie zawieszone w związku z kiepską jakością sprzedaży. Staram się rozwiązywać sprawy z kupującymi możliwe pozytywnie, aby byli zadowoleni z transakcji i pozostaje do ich dyspozycji pozakupowej, ale również nie stać mnie na to, aby przemilczeć zwroty, które nierzadko wracają w stanie tragicznym i nie nadają się nawet do ponownego wystawienia jako produkt po zwrocie, co powoduje dla mnie wyraźne straty.
Szczerze nie mam również pojęcia jak podejść do rozwiązania kwestii negatywów za podane powyżej przykłady
Zapraszam Państwa do dyskusji w tym temacie bardzo interesuje mnie jak to wygląda to z perspektywy innych sprzedawców i jakie mają Państwo zdanie na temat systemu ocen