Autoryzacja nie powiodła się.
Odśwież stronę i spróbuj jeszcze raz.
Hej,
tak jak w temacie, jak podchodzicie do sprawy gwarancji w przypadku towaru powystawowego?
@mixshopbyann Gwarancja nie jest obowiązkowa, możesz jej udzielać, ale nie musisz. Nie ma to nic wspólnego z towarem powystawowym. Rękojmi natomiast udzielać musisz. Trwa ona 2 lata dla przedmiotów nowych i minimum rok dla przedmiotów używanych. Znowu nie ma to nic wspólnego z towarami powystawowymi. Poczytaj w necie o rękojmi.
To nie jest tak, że napiszesz sobie w aukcji "towar powystawowy" i za ten towar nie odpowiadasz.
@mixshopbyann Obowiązuje rękojmia, jak już zostało wspomniane, ale co postanowił/a/o przemilczeć ten/ta/to przede mną - to, że w sprawie reklamacji z tytułu rękojmi zawsze warto ją uznać, o ile klient słusznie reklamuje. Nieuznanie zasadnej reklamacji może przysporzyć Ci kłopotów, ponieważ klient może wystąpić o rekompensatę z Programu Ochrony Kupujących, może skorzystać z pomocy rzecznika konsumentów, może też w ostateczności udać się do sądu.
Gwarancji dawać nie musisz.
Obowiązuje rękojmia, ale co postanowił/a/o przemilczeć ten/ta/to przede mną - to, że w sprawie reklamacji z tytułu rękojmi decyzja należy do sprzedającego.
Jeżeli uznasz, że niezgodność jest spowodowana tym, że towar powystawowy (słaba bateria, jakieś ryski, czy inne wady wynikające z "powystawowosci") to reklamacji wcale uznać nie musisz i nikt poza ewentualnie sądem nie jest w stanie Cię zmusić do zmiany decyzji.
@PromykSB i....otwierasz spór i....wniosek do POK i .....allegro może ci zablokować konto i ...... dużo więcej. 😄 😄
@LEW433
Nie do końca.
Twój scenariusz sprawdza się kiedy:
a) sprzedawca uzna reklamację i się nie wywiąże.
b) sprzedawca zignoruje reklamację (czyli po 14 dniach jest uznana za zasadną)
Po tym czasie allegro przejmuje od kupującego roszczenie, blokuje konto i ściąga ze sprzedającego.
Jeżeli reklamacja jest niezasadna - to allegro konta nie blokuje, konsekwencji nie wyciąga, zwraca kasę, a w bonusie kończy dyskusję jako rozwiązaną:
Z mojej obserwacji wynika, że kary są tylko wtedy, kiedy roszczenie jest uznane za zasadne (uznać może tylko sprzedający, sąd albo termin decyzji minął) i sprzedający się nie wywiąże. Jak roszczenie jest niezasadne - allegro nie ma żadnych podstaw w przepisach prawa by przerzucać koszty na sprzedającego. Podejrzewam, że UOKiK gdzieś tu zadziałał i w tej materii ich naprostował.
@LEW433 Dokładnie tak. Sam najczęściej udzielasz właśnie takich "porad".
@mixshopbyann A kto sprzedaje? Bo prywatny może włączyć rękojmię i nie udzielać gwarancji ( firma nie może wyłączyć rekojmi )
@pinsplash Może a jak będą wady ukryte????