Autoryzacja nie powiodła się.
Odśwież stronę i spróbuj jeszcze raz.
Dzień dobry. Proszę o jakąś podpowiedź. Klient zakupił u mnie dokładnie 2 tygodnie temu towar. Dzisiaj zgłosił zwrot odsyłają go nadając powód,, towar uszkodzony ale paczka jest cała,,...po dwóch tygodniach. Jestem pewna że towar on uszkodził podczas użytkowania. Co mogę zrobić w tej kwestii? Bardzo dziękuję za wszelkie podpowiedzi 🤗
@SABINKA_2008 w czym problem, dostaniesz paczkę, piszesz po otwarciu protokół szkody ( dupochron ) , potem odrzucasz reklamację z powodu uszkodzenia mechanicznego przez klienta do którego doszło po wydaniu paczki - przejściu towaru na własność kupującego i prosisz o odebranie paczki 😄
Zapytam dokładniej bo jestem tu nowa i w dodatku blondynka 🫣😅 protokół muszę spisać od ra przy kurierze?
nie , możesz to zrobić on line w ciągu 14 dni od odebrania , udokumentuj dokładnie cały przebieg otwarcia paczki i aktualny stan towaru .
Dobrze, tak zrobię 🥰a jeśli klient zacznie pultać się, że paczka była nienaruszona a towar uszkodzony? Swoją drogą kto normalny nie otwiera paczki przez 2 tygodnie... 🤔 Tą reklamację mam złożyć na stronie przewoźnika, tak?
@SABINKA_2008 musisz się liczyć z dyskusją , i oceną , wróć do nas jak wystąpią problemy
Dobrze, tak zrobię. Każda opinia się dla mnie liczy jak dla większości sprzedających ale w tym przypadku nie odpuszczę. Mam jednoosobowa działalność i sama dokładnie sprawdzam towar przed wysłaniem. W tym przypadku nie ma opcji żeby towar wyjechał do klienta uszkodzony. Gdyby to było 40 zł machnęłabym pewnie ręka ale to kosztowało znacznie więcej 😔 dam znać jak sprawa się rozwinęła. Dziękuję za wskazówki 🤗❤️
@SABINKA_2008 pamiętaj o obowiązujących terminach , to jest reklamacja !
@SABINKA_2008 kupujący winien zgłosić przewoźnikowi zarzut uszkodzenia. Tak przynajmniej twierdzą w DPD zanim po 60 dniach odrzucą wniosek . [ 30 dni rozpatrują i 30 dni kolejnych odwołanie trwa ].
Jaki tu był przewoźnik ?
@SABINKA_2008 @brakestop reklamację usługi przewozu może złożyć również nadawca , ale odbiorca musi udostępnić taką możliwość ,a ta wygasła po 14 dniach .
@mdrogeria kiedy ja mam przeboje z paczkami DPD non stop. Oni zawsze twierdzą, że kupujący czyt odbiorca - czyt. ten co paczkę OTWIERA !
"
Szanowni Państwo,
W związku ze zgłoszeniem dotyczącym przesyłki o ww. numerze, działając w imieniu DPD Polska, niniejszym wzywam Państwa do przekazania informacji/dokumentów niezbędnych do prawidłowego rozpatrzenia reklamacji tj.:
Proszę o usunięcie braków reklamacji poprzez przekazanie ww. informacji/dokumentów w terminie 14 dni od dnia doręczenia Państwu niniejszego wezwania:
DPD Polska Sp. z o.o.
Dział Reklamacji
02-274 Warszawa lub
Nieuzupełnienie braków reklamacji w wyznaczonym terminie spowoduje pozostawienie reklamacji bez rozpoznania."
Podstawa prawna ww. wezwania:
Roszczenia przeciwko przewoźnikowi przysługują(…)
2)z tytułu umowy przewozu przesyłek towarowych:
a)o zwrot należności lub jej części - nadawcy lub odbiorcy zależnie od tego, który z nich dokonał zapłaty,
b)o inne roszczenia z tytułu umowy przewozu - nadawcy lub odbiorcy zależnie od tego, któremu z nich przysługuje prawo rozporządzania przesyłką;
3)z tytułu innych stosunków prawnych określonych w ustawie lub przepisach wydanych w jej wykonaniu - podmiotowi takiego stosunku.
Podmiotami uprawnionymi do zgłoszenia reklamacji są:
lit c) i d);
Podmiotami uprawnionymi do zgłoszenia reklamacji są:
Zgłoszenie reklamacji powinno zawierać:
- w postaci faktury zakupu przedmiotu szkody (dotyczy również przypadku przesyłek szczególnie wartościowych); lub
- kalkulacji kosztów jego wytworzenia sporządzoną przez głównego księgowego lub osób uprawnionych do reprezentacji
– w przypadku producentów; lub
- faktury za naprawę lub szczegółowego kosztorysu naprawy, w przypadku gdy naprawa została wykonana;
(…) Reklamujący zobowiązany jest dostarczyć wszelkie dokumenty niezbędne do rozpatrzenia jego reklamacji w terminie 14 dni od dnia doręczenia wezwania przez DPD.
(…) Reklamacje zgłoszone po terminie, o którym mowa w ust.4, reklamacje nieścisłe lub niekompletne, reklamacje uzupełnione po terminie lub reklamacje wniesione przez osobę nieuprawnioną traktuje się jak nie wniesione.
1) imię i nazwisko (nazwę) i adres zamieszkania (siedziby) przewoźnika;
2) imię i nazwisko (nazwę) i adres zamieszkania (siedziby) uprawnionego albo podróżnego;
3) załączoną kopię dokumentu dotyczącego zawarcia umowy przewozu lub dane określone przez przewoźnika, pozwalające zidentyfikować zawartą umowę przewozu;
4) uzasadnienie reklamacji;
5) kwotę roszczenia (oddzielnie dla każdego dokumentu przewozowego);
6) numer rachunku bankowego lub adres właściwy do wypłaty odszkodowania lub innej należności;
7) podpis uprawnionego […] - w przypadku reklamacji wnoszonej w formie pisemnej.
Jeżeli złożona reklamacja nie spełnia warunków, o których mowa w § 5b, przewoźnik wzywa uprawnionego (…) nie później niż w okresie 14 dni od dnia jej wpływu, gdy jest to niezbędne do prawidłowego rozpatrzenia reklamacji, aby usunął braki w wyznaczonym terminie, nie krótszym niż 14 dni od dnia doręczenia wezwania, z pouczeniem, że nieusunięcie braków w tym terminie spowoduje pozostawienie reklamacji bez rozpoznania. […].
@brakestop praktycznie nie mam takich problemów , wysyłam dużo kosmetyków w szkle i trzeba dopakować ,w ub. roku Inpost mi 1 rozjechał w dosłownym tego słowa znaczeniu , w tym roku na razie nic z usług DPD nie korzystam
Inpost 😮💨
Inpost w standardzie ma ubezpieczenie przesyłek do 5000 zł
@SABINKA_2008 Jeszcze nie wiecie wszystkiego a już wiecie czy odrzucić reklamację czy nie, to ze spakowany solidnie nie gwarantuje że dojedzie cały. Tak kupujący powinien spisać protokół szkody ale może o tym nie wie, trzeba to wyjaśnić. Tu są "starzy cwani" sprzedający i wszystko już wiedzą z góry.
@mdrogeria poprawka w ciągu 7 dni 😄
@SABINKA_2008 2 tygodnie , uniemożliwił Ci swoją opieszałością złożenie reklamacji u przewoźnika tym samym ew. uzyskania odszkodowania ,wyceniasz ile jest wart towar , resztę oddajesz szczegółowo to motywując ,takie masz prawo , co zrobisz już Twoja wola .