anuluj
Pokazywanie wyników dla 
Zamiast tego wyszukaj 
Czy miało to oznaczać: 

Towar uszkodzony ale paczka jest cała

SABINKA_2008
#8 Zapaleniec#

Dzień dobry. Proszę o jakąś podpowiedź. Klient zakupił u mnie dokładnie 2 tygodnie temu towar. Dzisiaj zgłosił zwrot odsyłają go nadając powód,, towar uszkodzony ale paczka jest cała,,...po dwóch tygodniach. Jestem pewna że towar on uszkodził podczas użytkowania. Co mogę zrobić w tej kwestii? Bardzo dziękuję za wszelkie podpowiedzi 🤗

oznacz moderatorów
16 ODPOWIEDZI 16

kostas11
#21 Demiurg#

@SABINKA_2008 w czym problem, dostaniesz paczkę, piszesz po otwarciu protokół szkody ( dupochron ) , potem odrzucasz reklamację z powodu uszkodzenia mechanicznego przez klienta do którego doszło po wydaniu paczki - przejściu towaru na własność kupującego i prosisz o odebranie paczki 😄

________
Κώστας
oznacz moderatorów

SABINKA_2008
#8 Zapaleniec#

Zapytam dokładniej bo jestem tu nowa i w dodatku blondynka 🫣😅 protokół muszę spisać od ra przy kurierze? 

oznacz moderatorów

mdrogeria
#21 Demiurg#

nie , możesz to zrobić on line w ciągu 14 dni od odebrania , udokumentuj dokładnie cały przebieg otwarcia paczki i aktualny stan towaru .

oznacz moderatorów

SABINKA_2008
#8 Zapaleniec#

Dobrze, tak zrobię 🥰a jeśli klient zacznie pultać się, że paczka była nienaruszona a towar uszkodzony? Swoją drogą kto normalny nie otwiera paczki przez 2 tygodnie... 🤔 Tą reklamację mam złożyć na stronie przewoźnika, tak? 

oznacz moderatorów

mdrogeria
#21 Demiurg#

@SABINKA_2008 musisz się liczyć z dyskusją , i oceną , wróć do nas jak wystąpią problemy 

oznacz moderatorów

SABINKA_2008
#8 Zapaleniec#

Dobrze, tak zrobię. Każda opinia się dla mnie liczy jak dla większości sprzedających ale w tym przypadku nie odpuszczę. Mam jednoosobowa działalność i sama dokładnie sprawdzam towar przed wysłaniem. W tym przypadku nie ma opcji żeby towar wyjechał do klienta uszkodzony. Gdyby to było 40 zł machnęłabym pewnie ręka ale to kosztowało znacznie więcej 😔 dam znać jak sprawa się rozwinęła. Dziękuję za wskazówki 🤗❤️

oznacz moderatorów

mdrogeria
#21 Demiurg#

@SABINKA_2008 pamiętaj o obowiązujących terminach , to jest reklamacja !

oznacz moderatorów

brakestop
#16 Inspirator#

@SABINKA_2008 kupujący winien zgłosić przewoźnikowi zarzut uszkodzenia. Tak przynajmniej twierdzą w DPD zanim po 60 dniach odrzucą wniosek . [ 30 dni rozpatrują i 30 dni kolejnych odwołanie trwa ].

Jaki tu był przewoźnik ?

--------------------------------------------------------------------------------------------
oznacz moderatorów

mdrogeria
#21 Demiurg#

@SABINKA_2008 @brakestop reklamację usługi przewozu może złożyć również nadawca , ale odbiorca musi udostępnić taką możliwość  ,a ta wygasła po 14 dniach .

oznacz moderatorów

brakestop
#16 Inspirator#

@mdrogeria kiedy ja mam przeboje z paczkami DPD non stop. Oni zawsze twierdzą, że kupujący czyt odbiorca - czyt. ten co paczkę OTWIERA !

 

"

Szanowni Państwo,

 

W związku ze zgłoszeniem dotyczącym przesyłki o ww. numerze, działając w imieniu DPD Polska, niniejszym wzywam Państwa do przekazania informacji/dokumentów niezbędnych do prawidłowego rozpatrzenia reklamacji tj.:

           

  • oryginał lub poświadczona za zgodność z oryginałem kopia protokołu szkody sporządzonego bezpośrednio przy doręczeniu przesyłki lub elektroniczny protokół szkody

 

Proszę o usunięcie braków reklamacji poprzez przekazanie ww. informacji/dokumentów w terminie 14 dni od dnia doręczenia Państwu niniejszego wezwania:

  • w formie pisemnej poprzez przekazanie informacji/dokumentów na adres:

DPD Polska Sp. z o.o.

Dział Reklamacji

  1. Mineralna 5

02-274 Warszawa lub

  • w formie dokumentowej poprzez formularz zgłoszeniowy na stronie internetowej www.dpd.com.pl (zakładka Moje DPD→ Formularz Reklamacji→ Przejdź do formularza Reklamacji→ Powód Zgłoszenia→ Uzupełnienie reklamacji)

 

Nieuzupełnienie braków reklamacji w wyznaczonym terminie spowoduje pozostawienie reklamacji bez rozpoznania."

 

Podstawa prawna ww. wezwania:

  • Art. 75 ust. 3 pkt 2) ustawy z dnia 15 listopada 1984 r. Prawo przewozowe (Dz.U. 1984 nr 53 poz. 272 ze zm.)

Roszczenia przeciwko przewoźnikowi przysługują(…)

2)z tytułu umowy przewozu przesyłek towarowych:

a)o zwrot należności lub jej części - nadawcy lub odbiorcy zależnie od tego, który z nich dokonał zapłaty,

b)o inne roszczenia z tytułu umowy przewozu - nadawcy lub odbiorcy zależnie od tego, któremu z nich przysługuje prawo rozporządzania przesyłką;

3)z tytułu innych stosunków prawnych określonych w ustawie lub przepisach wydanych w jej wykonaniu - podmiotowi takiego stosunku.

 

  • § 21 ust.2  Regulaminu Świadczenia Usług w Obrocie Krajowym

Podmiotami uprawnionymi do zgłoszenia reklamacji są:

  1. a) Zleceniodawca;
  2. b) Odbiorca w przypadku, gdy Zleceniodawca zrzeknie się na jego rzecz swego prawa do dochodzenia roszczeń; z zastrzeżeniem

lit c) i d);

  1. c) Odbiorca, któremu przysługuje prawo rozporządzania przesyłką i będący jednocześnie konsumentem;(…)

 

  • § 21 ust. 7 Regulaminu Świadczenia Usług w Obrocie Krajowym

Podmiotami uprawnionymi do zgłoszenia reklamacji są:

Zgłoszenie reklamacji powinno zawierać:

  1. a) nazwę albo imię i nazwisko oraz adres Reklamującego;
  2. b) tytuł reklamacji;
  3. c) udokumentowane uprawnienie do dochodzenia roszczenia w zgłoszonej wysokości:

- w postaci faktury zakupu przedmiotu szkody (dotyczy również przypadku przesyłek szczególnie wartościowych); lub

- kalkulacji kosztów jego wytworzenia sporządzoną przez głównego księgowego lub osób uprawnionych do reprezentacji

– w przypadku producentów; lub

- faktury za naprawę lub szczegółowego kosztorysu naprawy, w przypadku gdy naprawa została wykonana;

  1. d) potwierdzenie nadania przesyłki (list przewozowy);
  2. e) udokumentowaną kwotę roszczenia, dane rachunku bankowego, na który ma zostać przekazana kwota odszkodowania;
  3. f) dowody uiszczenia wszelkich opłat i należności;
  4. g) wykaz załączonych dokumentów;
  5. h) kopie protokołu szkody sporządzonego na wniosek i w obecności Nadawcy lub Odbiorcy przez przedstawiciela DPD, w przypadku reklamacji z tytułu ubytku lub uszkodzenia przesyłki;
  6. i) podpis Reklamującego, z zastrzeżeniem lit. k);
  7. j) dokument wykazujący umocowanie w przypadku złożenia reklamacji przez pełnomocnika Reklamującego;
  8. k) adres mailowy Reklamującego, w przypadku złożenia reklamacji za pośrednictwem formularza elektronicznego dostępnego na stronie www.dpd.com.pl. Dla uniknięcia wątpliwości, uznaje się, że podanie adresu mailowego Reklamującego jest równoznaczne z wyrażeniem przez niego zgody na prowadzenie korespondencji z DPD z wykorzystaniem środków komunikacji elektronicznej, w szczególności odpowiedzi na reklamację oraz wezwania, o którym mowa w ust. 4.

 

  • § 21 ust. 4 Regulaminu Świadczenia Usług w Obrocie Krajowym

(…) Reklamujący zobowiązany jest dostarczyć wszelkie dokumenty niezbędne do rozpatrzenia jego reklamacji w terminie 14 dni od dnia doręczenia wezwania przez DPD.

  • § 21 ust. 6 Regulaminu Świadczenia Usług w Obrocie Krajowym

(…) Reklamacje zgłoszone po terminie, o którym mowa w ust.4,  reklamacje nieścisłe lub niekompletne, reklamacje uzupełnione po terminie lub reklamacje wniesione przez osobę nieuprawnioną traktuje się jak nie wniesione.

 

  • §6 ust. 3 w zw. z §5b ust. 1 i 2, §6a ust. 1  Rozporządzenia Ministra Transportu i Budownictwa z dnia 24 lutego 2006r. w sprawie ustalania stanu przesyłek oraz postępowania reklamacyjnego (Dz.U.2020.8 t.j. z dnia 2020.01.03.):
  • 5b:
  1. Reklamacja powinna zawierać:

1) imię i nazwisko (nazwę) i adres zamieszkania (siedziby) przewoźnika;

2) imię i nazwisko (nazwę) i adres zamieszkania (siedziby) uprawnionego albo podróżnego;

3) załączoną kopię dokumentu dotyczącego zawarcia umowy przewozu lub dane określone przez przewoźnika, pozwalające zidentyfikować zawartą umowę przewozu;

4) uzasadnienie reklamacji;

5) kwotę roszczenia (oddzielnie dla każdego dokumentu przewozowego);

6) numer rachunku bankowego lub adres właściwy do wypłaty odszkodowania lub innej należności;

7) podpis uprawnionego […] - w przypadku reklamacji wnoszonej w formie pisemnej.

  1. Do reklamacji mogą zostać załączone kopie innych dokumentów związanych z rodzajem i wysokością roszczenia[…].

 

  • 6 ust.3.:

Jeżeli złożona reklamacja nie spełnia warunków, o których mowa w § 5b, przewoźnik wzywa uprawnionego (…) nie później niż w okresie 14 dni od dnia jej wpływu, gdy jest to niezbędne do prawidłowego rozpatrzenia reklamacji, aby usunął braki w wyznaczonym terminie, nie krótszym niż 14 dni od dnia doręczenia wezwania, z pouczeniem, że nieusunięcie braków w tym terminie spowoduje pozostawienie reklamacji bez rozpoznania. […].

 

  • 6a ust.1.:Jeżeli jest to niezbędne do prawidłowego rozpatrzenia reklamacji, przewoźnik może, nie później niż w terminie 14 dni od dnia jej wpływu, wezwać uprawnionego (…), w wyznaczonym terminie, nie krótszym niż 14 dni od dnia doręczenia wezwania, do przekazania oryginałów lub poświadczonych kopii dokumentów dotyczących zawarcia umowy przewozu lub innych dokumentów związanych z rodzajem i wysokością roszczenia, (…). Wezwanie zawiera pouczenie, że nieprzekazanie dokumentów w wyznaczonym terminie spowoduje pozostawienie reklamacji bez rozpoznania.
--------------------------------------------------------------------------------------------
oznacz moderatorów

mdrogeria
#21 Demiurg#

@brakestop praktycznie nie mam takich problemów , wysyłam dużo kosmetyków w szkle i trzeba dopakować  ,w ub. roku Inpost mi 1 rozjechał w dosłownym tego słowa znaczeniu , w tym roku na razie nic  z usług DPD nie korzystam 

oznacz moderatorów

SABINKA_2008
#8 Zapaleniec#

Inpost 😮💨

oznacz moderatorów

brakestop
#16 Inspirator#

Inpost w standardzie ma ubezpieczenie przesyłek do 5000 zł

--------------------------------------------------------------------------------------------
oznacz moderatorów

LEW433
#21 Demiurg#

@SABINKA_2008 Jeszcze nie wiecie wszystkiego a już wiecie czy odrzucić reklamację czy nie, to ze spakowany solidnie nie gwarantuje że dojedzie cały. Tak kupujący powinien spisać protokół szkody ale może o tym nie wie, trzeba to wyjaśnić. Tu są "starzy cwani" sprzedający i wszystko już wiedzą z góry.

oznacz moderatorów

kostas11
#21 Demiurg#

@mdrogeria poprawka w ciągu 7 dni 😄

________
Κώστας
oznacz moderatorów

mdrogeria
#21 Demiurg#

@SABINKA_2008 2 tygodnie , uniemożliwił Ci swoją opieszałością złożenie reklamacji u przewoźnika tym samym ew. uzyskania odszkodowania  ,wyceniasz ile jest wart towar , resztę oddajesz szczegółowo to motywując  ,takie masz prawo , co zrobisz już Twoja wola .

oznacz moderatorów