anuluj
Pokazywanie wyników dla 
Zamiast tego wyszukaj 
Czy miało to oznaczać: 

Uszkodzona przesyłka nie sprawdzona przy kurierze - zzy mam obowiązek przyjąć zwrot?

321kasia
#1 Nowicjusz#

Witam,

Problem polega na tym że kupujący poinformował mnie iż wysłany do niego plaster drzewa jest pęknięty. Nie sprawdził jednak przesyłki przy kurierze co uniemożliwiło spisanie protokołu reklamacyjnego i uzyskanie reklamacji od firmy kurierskiej (choć przesyłka była ubezpieczona). Tak naprawdę nie mam teraz pewności kto uszkodził plaster drewna. Kupujący chce zwrócić towar. Co powinnam zrobić w tej sytuacji. Czy mam obowiązek przyjąć zwrot i kto ma pokryć ewentualne koszty zwrotu.

oznacz moderatorów
4 ODPOWIEDZI 4

LEW433
#21 Demiurg#

Ty masz przyjąć, kupujący składa reklamację a ty musisz ją rozpatrzyć, możesz ją uznać możesz się dogadać i możesz jej nie uznać. Rozpatrzyć musisz.Jak uznasz to koszty przesyłki pokrywasz ty.

oznacz moderatorów

xyz96
#21 Demiurg#

Za uszkodzenia towaru, także powstałe w transporcie względem kupującego odpowiada sprzedawca. Reklamację powinnaś rozpatrzyć i uznać lub odrzucić. Kupujący może, ale nie musi sporządzać protokół z kurierem. Jeśli reklamację uznasz, powinnaś zwrócić kupującemu wszystkie koszty, w tym koszt odesłania, albo na swój koszt towar wymienić. Po odrzuceniu reklamacji kupujący może skorzystać z Programu Ochrony Kupujących i jeśli rekompensatę otrzyma, Allegro może wymagać od Ciebie zwrotu kosztów nawet pod groźbą blokady konta.

oznacz moderatorów

mdrogeria
#21 Demiurg#

321kasia a oplaciłaś dodatkową opcję , która się nazywa ,, weryfikacja zawartości w obecności doręczyciela ,, i czy oznaczyłaś w odpowiedni sposób paczkę , pewnie nie . Na Tobie ciąży obowiązek dostarczenia produktu zgodnego z opisem .

oznacz moderatorów

kostas11
#21 Demiurg#

@321kasia jeśli paczka nie nosiła śladów uszkodzenia widocznych przy odbiorze, macie 7 dni na spisanie protokołu, Ty odpowiadasz za towar a przyjęcia reklamacji nie możesz uzasadniać brakiem protokołu 😞  a jak rozpatrzysz Twoja sprawa. Jedak kupujący ma obowiązek sprawdzić paczkę i ustalić winę przewoźnika.

Jak opakowanie było całe to zapomnij o reklamacji i tak jej nie uznają za złe spakowanie ;( macie jeszcze czas wiele firm kurierskich umożliwia spisanie protokołu online więc to zrób i złóż reklamację, kupujący zgodnie z prawem ma obowiązek przysłać Ci zdjęcia itp. w celu ustalenia winy kuriera są na to wyroki sądów 😄

________
Κώστας
oznacz moderatorów