Autoryzacja nie powiodła się.
Odśwież stronę i spróbuj jeszcze raz.
Witam,
Problem polega na tym że kupujący poinformował mnie iż wysłany do niego plaster drzewa jest pęknięty. Nie sprawdził jednak przesyłki przy kurierze co uniemożliwiło spisanie protokołu reklamacyjnego i uzyskanie reklamacji od firmy kurierskiej (choć przesyłka była ubezpieczona). Tak naprawdę nie mam teraz pewności kto uszkodził plaster drewna. Kupujący chce zwrócić towar. Co powinnam zrobić w tej sytuacji. Czy mam obowiązek przyjąć zwrot i kto ma pokryć ewentualne koszty zwrotu.
Ty masz przyjąć, kupujący składa reklamację a ty musisz ją rozpatrzyć, możesz ją uznać możesz się dogadać i możesz jej nie uznać. Rozpatrzyć musisz.Jak uznasz to koszty przesyłki pokrywasz ty.
Za uszkodzenia towaru, także powstałe w transporcie względem kupującego odpowiada sprzedawca. Reklamację powinnaś rozpatrzyć i uznać lub odrzucić. Kupujący może, ale nie musi sporządzać protokół z kurierem. Jeśli reklamację uznasz, powinnaś zwrócić kupującemu wszystkie koszty, w tym koszt odesłania, albo na swój koszt towar wymienić. Po odrzuceniu reklamacji kupujący może skorzystać z Programu Ochrony Kupujących i jeśli rekompensatę otrzyma, Allegro może wymagać od Ciebie zwrotu kosztów nawet pod groźbą blokady konta.
321kasia a oplaciłaś dodatkową opcję , która się nazywa ,, weryfikacja zawartości w obecności doręczyciela ,, i czy oznaczyłaś w odpowiedni sposób paczkę , pewnie nie . Na Tobie ciąży obowiązek dostarczenia produktu zgodnego z opisem .
@321kasia jeśli paczka nie nosiła śladów uszkodzenia widocznych przy odbiorze, macie 7 dni na spisanie protokołu, Ty odpowiadasz za towar a przyjęcia reklamacji nie możesz uzasadniać brakiem protokołu 😞 a jak rozpatrzysz Twoja sprawa. Jedak kupujący ma obowiązek sprawdzić paczkę i ustalić winę przewoźnika.
Jak opakowanie było całe to zapomnij o reklamacji i tak jej nie uznają za złe spakowanie ;( macie jeszcze czas wiele firm kurierskich umożliwia spisanie protokołu online więc to zrób i złóż reklamację, kupujący zgodnie z prawem ma obowiązek przysłać Ci zdjęcia itp. w celu ustalenia winy kuriera są na to wyroki sądów 😄