Autoryzacja nie powiodła się.
Odśwież stronę i spróbuj jeszcze raz.
WItam,
sprzedałem ekspres outlet-owy Lavazza Modo Mio. Ekspres był sprawdzany, czy wszystko działa. Na życzenie klienta został przed zakupem ponownie przetestowany. Potem został spakowany w nieoryginalne opakowanie, pudło zostało wypełnione dodatkowo papierami i styropianem. Karton został owinięty folią strecz. Zostało to wysłane po przez inpost paczkomaty. Przesyłka opłacona allegro inpost 9,99.
Klient po odebraniu przesłął zdjęcie z pojemnikiem na wodę rozwalonym w kilku częściach. Klient uważa, że został chyba zmiażdżony. Klient nie zauważył, żeby karton był uszkodzony. Nie ma też zdjęć kartonu przed otwarciem.
Klient chce odesłać produkt uszkodzony do mnie i prosi o zwrot pieniędzy. Tylko problem w tym, że ja wysłałem produkt 100 % sprawny. Czy można to zareklamować do inpost i prosić o zwrot pieniędzy za uszkodzony sprzęt?
Ekspres kosztował 150 zł.
Pozdrawiam Maciek
@amikshandel Prywatna sprzedaż? zwrotu nie musisz przyjmować ale jak kupujący składa reklamację to musisz się do niej odnieś. Możesz uznać możesz odrzucić, masz pewność że otrzymał cały>odrzuć. Pamiętaj że kupujący może otworzyć dyskusję i domagać całego "pojemnika".
Dzięki,
prywatna sprzedaż. Tylko nie chcę, aby klient myślał, że przypadkiem ja może próbowałem kogoś oszukać. To nie jest moja wina, że został on uszkodzony w transporcie. Równie dobrze mógł klient ten pojemnik uszkodzić. A czy ja powinienem zgłosić reklamację do inpostu czy klient?
A wysyłka nie była ze Smartem? to on zgłasza. Ale jak napisałem nie oznacza że nie będzie problemu!
Nie była ze smartem. Tylko allegro inpost za 9,99.
Możesz złożyć za niego reklamację u przewoźnika ale nie musisz. Musisz rozpatrzyć jego reklamację (jak napisałem), pamiętaj ze on może otworzyć dyskusję, może dostać także rekompensatę od Allegro więc musisz rzeczowo odpowiadać i mieć argumenty na odrzucenie reklamacji.
Mówisz o dyskusji tu na allegro gadane?
Po pierwsze klient powinien spisać protokół szkody (do 7 dni od odebrania paczki) abyś mógł złożyć reklamację u przewoźnika.
@amikshandel
Przy sprzedaży prywatnej niebezpieczeństwo uszkodzenia lub zgubienia paczki przechodzi na kupującego z chwilą jej nadania - tzn. przekazania kurierowi lub nadania w paczkomacie. To kupujący jest dalej za nią odpowiedzialny i to on powinien złożyć reklamację u przewoźnika.
Pamiętaj jednak, że cały czas ma on prawo złożyć Ci reklamację a Ty musisz ją rozpatrzyć w ciągu 14 dni - pozytywnie lub negatywnie.
Jeśli masz jak udowodnić, że ekspres został wysłany nieuszkodzony i był dobrze zabezpieczony to możesz reklamację rozpatrzyć negatywnie a klienta poinformować, że z chwilą nadania paczki to na niego przechodzi odpowiedzialność za paczkę i towar.
Możesz też oczywiście zgodzić się na zwrot i samemu złożyć reklamację u przewoźnika ale nie licz na cuda - najpewniej otrzymasz standardową odpowiedź, że towar był źle zabezpieczony.
@amikshandel sprzedaż prywatna - wydanie w momencie przekazania przez Ciebie przewoźnikowi i problem kupującego, zgodnie z KC i PP powinien zbadać przy odbiorze i spisać protokół, i złożyć reklamację 🙂
Teraz już po ptokach jak nie ma kartonu, nie ma protokołu zapomnij o reklamacji itp.
Ale skoro nie chcesz się bawić i użerać, poproś o odesłanie na reklamację, sprawdź czy to Twój pojemnik i ekspres bo mi to pachnie kombinowaniem skoro chce kasę a nie chce odesłać 😞
Jak założy dyskusję, odpisuj na czas 24h i napisz że na odesłać na reklamację przed upływem 14 dni od zgłoszenia reklamacji napisz w dyskusji że odrzucasz reklamacje z powodu braku odesłania produktu do zbadania 🙂
A tak naprawdę możesz od razu możesz odrzucić skoro to sprzedaż prywatna 😄
aa pomyłka, produkt był w oryginalnym opakowaniu. Mam zdjęcie opakowania.
Na razie napisz że niech złoży reklamację do przewoźnika, a Ty zajmij się reklamacją zgłoszoną przez kupującego do ciebie>ekspresu.
Dzięki wielkie za rady. Pierwszy raz się z tym spotykam. Dla was to widzę dzień powszedni a dla mnie coś nowego 🙂