anuluj
Pokazywanie wyników dla 
Zamiast tego wyszukaj 
Czy miało to oznaczać: 

Uszkodzony pojemnik ekspresu do kawy Lavazza modo mio

amikshandel
#2 Obserwator#

WItam,

sprzedałem ekspres outlet-owy Lavazza Modo Mio. Ekspres był sprawdzany, czy wszystko działa. Na życzenie klienta został przed zakupem ponownie przetestowany. Potem został spakowany w nieoryginalne opakowanie, pudło zostało wypełnione dodatkowo papierami i styropianem. Karton został owinięty folią strecz. Zostało to wysłane po przez inpost paczkomaty. Przesyłka opłacona allegro inpost 9,99. 

Klient po odebraniu przesłął zdjęcie z pojemnikiem na wodę rozwalonym w kilku częściach. Klient uważa, że został chyba zmiażdżony. Klient nie zauważył, żeby karton był uszkodzony. Nie ma też zdjęć kartonu przed otwarciem. 

Klient chce odesłać produkt uszkodzony do mnie i prosi o zwrot pieniędzy. Tylko problem w tym, że ja wysłałem produkt 100 % sprawny. Czy można to zareklamować do inpost i prosić o zwrot pieniędzy za uszkodzony sprzęt? 

Ekspres kosztował 150 zł. 

 

Pozdrawiam Maciek

oznacz moderatorów
12 ODPOWIEDZI 12

LEW433
#21 Demiurg#

@amikshandel Prywatna sprzedaż? zwrotu nie musisz przyjmować ale jak kupujący składa reklamację to musisz się do niej odnieś. Możesz uznać możesz odrzucić, masz pewność że otrzymał cały>odrzuć. Pamiętaj że kupujący może otworzyć dyskusję i domagać całego "pojemnika".

oznacz moderatorów

amikshandel
#2 Obserwator#

Dzięki,

prywatna sprzedaż. Tylko nie chcę, aby klient myślał, że przypadkiem ja może próbowałem kogoś oszukać. To nie jest moja wina, że został on uszkodzony w transporcie. Równie dobrze mógł klient ten pojemnik uszkodzić. A czy ja powinienem zgłosić reklamację do inpostu czy klient? 

oznacz moderatorów

LEW433
#21 Demiurg#

A wysyłka nie była ze Smartem? to on zgłasza. Ale jak napisałem nie oznacza że nie będzie problemu!

oznacz moderatorów

amikshandel
#2 Obserwator#

Nie była ze smartem.  Tylko allegro inpost za 9,99. 

oznacz moderatorów

LEW433
#21 Demiurg#

Możesz złożyć za niego reklamację u przewoźnika ale nie musisz. Musisz rozpatrzyć jego reklamację (jak napisałem), pamiętaj ze on może otworzyć dyskusję, może dostać także rekompensatę od Allegro więc musisz rzeczowo odpowiadać i mieć argumenty na odrzucenie reklamacji.

oznacz moderatorów

amikshandel
#2 Obserwator#

Mówisz o dyskusji tu na allegro gadane? 

oznacz moderatorów

starling_shop
#14 Krzewiciel#

Po pierwsze klient powinien spisać protokół szkody (do 7 dni od odebrania paczki) abyś mógł złożyć reklamację u przewoźnika.

oznacz moderatorów

komis-bell
#21 Demiurg#

@amikshandel 
Przy sprzedaży prywatnej niebezpieczeństwo uszkodzenia lub zgubienia paczki przechodzi na kupującego z chwilą jej nadania - tzn. przekazania kurierowi lub nadania w paczkomacie. To kupujący jest dalej za nią odpowiedzialny i to on powinien złożyć reklamację u przewoźnika.

Pamiętaj jednak, że cały czas ma on prawo złożyć Ci reklamację a Ty musisz ją rozpatrzyć w ciągu 14 dni - pozytywnie lub negatywnie.
Jeśli masz jak udowodnić, że ekspres został wysłany nieuszkodzony i był dobrze zabezpieczony to możesz reklamację rozpatrzyć negatywnie a klienta poinformować, że z chwilą nadania paczki to na niego przechodzi odpowiedzialność za paczkę i towar.

Możesz też oczywiście zgodzić się na zwrot i samemu złożyć reklamację u przewoźnika ale nie licz na cuda - najpewniej otrzymasz standardową odpowiedź, że towar był źle zabezpieczony.

oznacz moderatorów

kostas11
#21 Demiurg#

@amikshandel sprzedaż prywatna - wydanie w momencie przekazania przez Ciebie przewoźnikowi i problem kupującego, zgodnie z KC i PP powinien zbadać przy odbiorze i spisać protokół, i złożyć reklamację 🙂

Teraz już po ptokach jak nie ma kartonu, nie ma protokołu zapomnij o reklamacji itp. 

Ale skoro nie chcesz się bawić i użerać, poproś o odesłanie na reklamację, sprawdź czy to Twój pojemnik i ekspres bo mi to pachnie kombinowaniem skoro chce kasę a nie chce odesłać 😞

Jak założy dyskusję, odpisuj na czas 24h i napisz że na odesłać na reklamację przed upływem 14 dni od zgłoszenia reklamacji napisz w dyskusji że odrzucasz reklamacje z powodu braku odesłania produktu do zbadania 🙂

A tak naprawdę możesz od razu możesz odrzucić skoro to sprzedaż prywatna 😄

________
Κώστας
oznacz moderatorów

amikshandel
#2 Obserwator#

aa pomyłka, produkt był w oryginalnym opakowaniu. Mam zdjęcie opakowania. 

oznacz moderatorów

LEW433
#21 Demiurg#

Na razie napisz że niech złoży reklamację do przewoźnika, a Ty zajmij się reklamacją zgłoszoną przez kupującego do ciebie>ekspresu.

oznacz moderatorów

amikshandel
#2 Obserwator#

Dzięki wielkie za rady. Pierwszy raz się z tym spotykam. Dla was to widzę dzień powszedni a dla mnie coś nowego 🙂

oznacz moderatorów