anuluj
Pokazywanie wyników dla 
Zamiast tego wyszukaj 
Czy miało to oznaczać: 

Uszkodzony towar w transporcie, co powinnam zrobić?

mixshopbyann
#8 Zapaleniec#

Hej,

 

powiedzcie mi co powinnam doradzić klientowi i co ja powinnam zrobić krok po kroku.

Klient telefonicznie zgłosił mi, że paczka jest uszkodzona, a towar jest wgnieciony. Poprosiłam go przez telefon o zdjęcia paczki oraz produktu. I co dalej? Muszę to zgłosić przewoźnikowi, a klientowi powiedzieć, żeby odesłał paczkę i zwrócić mu pieniądze? 

oznacz moderatorów
12 ODPOWIEDZI 12

kolekcjoner608
#21 Demiurg#

Klient składa reklamacje i odsyła towar do ciebie ,ty rozpatrujesz reklamację i ją przyjmujesz bądź odrzucasz .Jak uznasz reklamację zwracasz klientowi poniesione koszty lub wysyłasz drugi taki sam produkt a sama składasz reklamację u przewoźnika aby uzyskać odszkodowanie za zniszczoną przesyłkę .

oznacz moderatorów

LEW433
#21 Demiurg#

@mixshopbyann Nie sądzę żebyś nie uznała reklamacji, ale różne tu by tu pomysły, wyślij klientowi towar "cały",albo zwróć kasę(jeżeli tak się dogadacie). Ty walcz z przewoźnikiem.

oznacz moderatorów

xyz96
#21 Demiurg#

@mixshopbyann Teraz możesz poprosić klienta, aby sporządził protokół szkody u przewoźnika, ale pamiętaj, że kupujący nie ma takiego obowiązku. Może to zrobić, ale nie musi. Reklamację u przewoźnika składasz Ty, a klient reklamuje uszkodzenia u Ciebie, ponieważ sprzedawca odpowiada przed kupującym także za uszkodzenia w transporcie. Kupujący nie musi czekać na rozpatrzenie Twojej reklamacji u przewoźnika, należy mu się niezwłoczna wymiana towaru na Twój koszt lub zwrot wszystkich kosztów po odesłaniu.

oznacz moderatorów

AKCESORIA--GSM
#7 Wielbiciel#

A co w przypadku kiedy towar został uszkodzony w transporcie zwrotnym na odstąpienie od umowy sprzedaży? Czy w ogóle to że należy mu zwrócić pieniądze/wymienić towar jest poparte konkretnymi przepisami czy jedynie dobrą wolą sprzedającego i dbaniem o dobre opinie ? Gdzieś kiedyś czytałem w przypadku nie odbieranych pobrań przez klientów że staje się on właścicielem towaru w momencie dokonania zakupu/zawarcia transakcji więc co za tym idzie chyba on powinien być odpowiedzialny za ewentualne składanie reklamacji u firmy kurierskiej. 

oznacz moderatorów

KOGIEL_T
#15 Entuzjasta#

@AKCESORIA--GSM jak kupi, to jest właścicielem, ale jak odstąpi od umowy, to Ty  jesteś właścicielem

oznacz moderatorów

LEW433
#21 Demiurg#

@AKCESORIA--GSM  Po odstąpieniu od umowy zakupu kupujący nie jest już właścicielem towaru, spoczywa na nim odpowiednie zabezpieczenie towaru i odesłanie jak zwrot ze Smartem to stroną wówczas jest allegro i sprzedający.

oznacz moderatorów

Slavo_S2k
#2 Obserwator#

Jest gdzieś informacją o tym w regulaminie allegro (o braku obowiązku po stronie kupującego i odpowiedzialności sprzedawcy w zakresie uszkodzonej i tak naprawdę niedostarczonej prawidłowo paczki)? Mam odwrotną sytuację, ja jestem odbiorcą , kurier dostarczył paczkę omyłkowo do sąsiedniego domu (wtorek), następnie po paru dniach (w sobotę) zacząłem ustalać co się z paczką stało i ją odzyskałem , ale był uszkodzona, napisałem do sprzedawcy (sam wcześniej upewniając się że on ma prawo reklamować przesyłkę i też takie informację znalazłem), poinformowałem go, że od poniedziałku mnie nie w kraju i nie będę mógł złożyć reklamacji , oddałem paczkę sąsiadowi bo jest cały czas na miejscu (prowadzi pod tym adresem działalność) i przekazałem namiary, sprzedawca twardo twierdzi, że to ma "gdzieś" i że mam sam reklamować.

oznacz moderatorów

Syrena_zT
Moderatorka
Moderatorka

@Slavo_S2k nie mamy takich zapisów w regulaminie. Zakres praw i obowiązków w tym przypadku jest regulowany przez prawo pocztowe. Jeżeli przesyłka jest w twoich rękach, to Ty masz prawo do jej reklamowania u przewoźnika. Możesz zrzec się tego prawa na rzecz sprzedawcy. Jeżeli masz podejrzenia, że towar nie został uszkodzony w transporcie (nieuszkodzone opakowanie), polecam złożenie reklamacji bezpośrednio u sprzedawcy. Pamiętaj też o możliwości założenia dyskusji ze sprzedawcą, będziemy mogli pomóc w mediacji. 

   Alicja
   Moderatorka
oznacz moderatorów

Slavo_S2k
#2 Obserwator#

Rozumiem, dziękuję za odpowiedź, nawet chociaż bym chciał z racji, że przesyłka nie dotarła do mnie bezpośrednio i dlatego że wyjechał musiałem ją zwrócić do miejsca gdzie zostałą dostarczona, bo nie będę mógł jej przez najbliższy tydzień zwrócić/przekazać kurierowi czy podpisać protokołu. Czy w takim razie wystarczy informacją mailowa - reklamacja - z informacją , że chce by reklamacją zajął się sprzedawca czy muszę konkretnie podać mu informację, że zrzekam się prawa na rzec sprzedawcy?

oznacz moderatorów

Syrena_zT
Moderatorka
Moderatorka

@Slavo_S2k jeżeli chodzi o reklamację u przewoźnika, to najpierw powinieneś porozumieć się ze sprzedawcą, żeby przejął reklamację (nie ma takiego obowiązku). Wtedy, jeżeli sprzedawca wyrazi zgodę, powinieneś przesłać mu oświadczenie o zrzeczeniu roszczeń związanych z niewykonaniem lub nienależytym wykonaniem usługi pocztowej. Jeżeli sprzedawca się nie zgodzi, pozostaje złożenie reklamacji po Twojej stronie. Możemy też złożyć reklamację u przewoźnika w twoim imieniu. 

   Alicja
   Moderatorka
oznacz moderatorów

Slavo_S2k
#2 Obserwator#

Tylko jak postępować w przypadku gdy mnie nie ma w kraju i nie mam tej przesyłki? Jeśli sprzedawca nie będzie chciał podjąć tematu, osoba u której jest paczka nie jest w ogóle z tematem związana, a ja z racji nieobecność (w sobotę znalazłem przesyłkę, w nocy w niedziele wyjechałem, więc przesyłkę oddałem tam gdzie dotarła)?

oznacz moderatorów

Syrena_zT
Moderatorka
Moderatorka

@Slavo_S2k jeżeli masz zdjęcia przesyłki reklamację do przewoźnika możesz złożyć zdalnie. Nie musisz mieć przesyłki przy sobie. Jedyna sytuacja, w której wymagane byłoby odesłanie przesyłki, to kiedy składałbyś reklamację u sprzedawcy. 

   Alicja
   Moderatorka
oznacz moderatorów