Autoryzacja nie powiodła się.
Odśwież stronę i spróbuj jeszcze raz.
W jaki sposób powinna być oznaczona przez Pocztę Polską koperta jeśli adresat nie odebrał listu zwykłego i list został zwrócony do nadawcy? Czy jakaś adnotacja/pieczątka „ZWROT” czy coś? Nadawca twierdzi, że odbiorca nie odebrał listu, a to jest niemożliwe. Na kopercie jest tylko adres nadawcy i odbiorcy. Żadnych adnotacji z poczty. Wiem, że to nierejestrowana przesyłka ale nie było innej opcji.
@Raven19 zwykłymi nie wysyłamy natomiast przy poleconych najcześciej to jest opisane
1) pierwsza data - adnotacja: awizowano dnia
2) druga data -adnotacja : zwrot nie podjęto w terminie
Co do zwykłych listów musiałbyś w placówce lub na infolini dopytać bo wystarczy że odbiorca ma skrzynke na listy ( która zdaje sie jest nawet prawnie obowiazkowa) i takie listą sa tam po prostu wrzucane. Wiec niedoręczenie zwykłego listu hmmm co najmniej dziwne.
Tak naprawde nawet jeśłi listonosz takowy list wyrzuciłby do kosza to nikt nic nie jest w stanie udowodnić wiec szczerze watpie aby w takim przypadku poczta sie w bawila w zwroty. No ale to już tylko moje przypuszczenia.
A ile taki list może poleżeć? skoro nikt nikomu nie poświadcza odbioru!
Listy zwykłe doręcza się do skrzynki oddawczej. W razie gdy się nie mieści, to pozostawia się awizo i adresat ma 14 dni na odebranie w placówce.
Co do opisu na kopercie, to jest jak napisał @_Likos_,a to że to list zwykły nie ma tu znaczenia, zasady są takie same.
Ważne. Na kopercie musi być przynajmniej napisane "Zwrot" i przekreślony adres docelowy. Inaczej już pierwsza sortowania wyśle taki list z powrotem do placówki docelowej w celu doręczenia do adresata (bo skąd mają wiedzieć, że to zwrot). Tutaj raczej list został błędnie opłacony i placówka nadawcza zwróciła go do nadawcy, albo koperta była źle zaadresowana (zamieniony nadawca z odbiorcą). Szedłbym w kierunku tej drugiej opcji.
dla potomnych oficjalne info z PP.
"Szanowny Panie,
Poczta Polska doręcza przesyłki pod wskazany adres na przesyłce. W przypadku braku możliwości doręczenia kurier/listonosz pozostawia awizo z informacją o możliwości odbioru przesyłki - termin odbioru przesyłki z placówki pocztowej to 14 dni. Po tym terminie przesyłka jest zwracana do nadawcy.
Zgodnie z przepisami - fakt awizacji, powtórnej awizacji oraz zwrotu przesyłki - pracownik Urzędu Pocztowego ma obowiązek odnotować na opakowaniu przesyłki o treści: "data, adnotacja oraz datownik".
Z poważaniem,
Zespół Doradców Klienta
Dział Contact Center Centrum
Poczta Polska S.A."