Autoryzacja nie powiodła się.
Odśwież stronę i spróbuj jeszcze raz.
Witajcie,
to moja pierwsza taka sytuacja i chciałabym się poradzić co zrobić w takiej sytuacji. Kupująca zakupiła spodnie 10.07.2024r. wszystko było w porządku aż do wczoraj.. Osoba utworzyła dyskusję twierdząc, że zamek w spodniach podczas noszenia został uszkodzony i żąda zwrotu pieniędzy bo jest to wada ukryta podczas noszenia i spodnie nie nadają się do noszenia. Poprosiłam o zdjęcia produktu, otrzymałam zdjęcie zamka bez jednego ząbka. Ponownie poprosiłam o zdjęcia całych spodni z przodu i tyłu oraz metki wewnętrznej.
Co robić dalej? Ktoś miał podobne sytuacje?
@m_zakatek_szafy Rozpatrzyć reklamację i odpowiedzieć.
Nastepna mimoza zakupowa co nie wie że się da wszyć nowy zamek. Na twój koszt ma odesłać tą reklamację lub wysylasz jej opłaconą etykietę nadawczą. Przyjdą spodnie oceń czy zepsula sama bo nie umie używać czy to wada fabryczna i albo odrzuć albo daj do wszycia nowego zamka. Jak odrzucisz to odbiera sama na swój koszt jak zaakceptujesz naprawiasz lub wymieniasz na nowe i odsyłasz. Żeby wylamać ząbek z zamka to musialy być na siłę spodnie zdzierane z tyłka bo to nie wypada samo tylko trzeba się wybitnie postarać by uszkodzić cos tak odpornego jak zamek błyskawiczny
Bardzo dziękuje za podpowiedź.
@az1rael A może ona chce mieć i pieniądze i spodnie?
Kupująca chce po prostu wyłudzić pieniądze, bo spodnie się znudziły. Po przesłaniu zdjęć napisałam by zwróciła spodnie i spodnie zostaną naprawione. Ta opcja niestety kupującą nie interesuje. Żąda pełnej kwoty za spodnie bo chce sobie kupić lepszej jakości. Jeszcze co lepsze, kilka dni wcześniej zamówiła inny model tej samej marki i po 20 minutach od odebrania paczki zgłosiła oczywiście zwrot produktu..wszystko wcześniej zostało przemyślane.
Odpisz jej że zgodnie z zapisami ustawy konsumenckiej nie przysluguje jej zwrot środków bo przy 1 reklamacji o sposobie rozpatrzenia zaakceptowanwj reklamacji decyduje sprzedawca i może wymienić lub naprawić albo odrzucić reklamacje powód uszkodzenie mechaniczne powstałe z winy kupującego. @m_zakatek_szafy
A w ramach naprawy zamiast zamka wszyć guziki 😋
@fox_paws to wygryzie dziury i powie że entropia jej zrobiła ze starości.
'Widocznie musi być ten pierwszy raz skoro jest zamek w spodniach to się go używa a że są kiepskiej jakości i nie wytrzymały nawet roku i za taką cenę no to już państwa kłopot ja zgłoszę to bo mam prawo do reklamacji i odzyskania pieniędzy a że nie chce znowu tego samego produktu z obawą że znowu to się stanie proszę o zabranie sobie ich i zwrócenie mi odpowiedniej kwoty za zakup ''
tak mi kupująca odpisała, wysłałam ten powyższy tekst, zobaczymy. Poprosiła o pomoc allegro…
Jak ci odpisze pracownik allegro napisz tak cyt
Z chęcia rozpatrzymy pani reklamacje w tym celu musi pani odesłac towar do nas przeprowadzimy ekspertyze reklamacyjną i jesli potwierdzi się wada zamka spodnie naprawimy w ramach przysługujacych pani praw wynikających z ustawy konsumenckiej tj
Art. 43d. [Uprawnienia konsumenta w przypadku braku zgodności z umową]
1. Jeżeli towar jest niezgodny z umową, konsument może żądać jego naprawy lub wymiany.
2. Przedsiębiorca może dokonać wymiany, gdy konsument żąda naprawy, lub przedsiębiorca może dokonać naprawy, gdy konsument żąda wymiany, jeżeli doprowadzenie do zgodności towaru z umową w sposób wybrany przez konsumenta jest niemożliwe albo wymagałoby nadmiernych kosztów dla przedsiębiorcy. Jeżeli naprawa i wymiana są niemożliwe lub wymagałyby nadmiernych kosztów dla przedsiębiorcy, może on odmówić doprowadzenia towaru do zgodności z umową
Czytaj więcej w Systemie Informacji Prawnej LEX:
https://sip.lex.pl/akty-prawne/dzu-dziennik-ustaw/prawa-konsumenta-18105223
W przypadku zaakceptowania zasadności reklamacji kwota przesylki zostanie zwrócona pani na podstawie okazania dowodu wykupienia uslugi na określoną kwotę w dyskusji np w formie zdjęcia faktury przewoźnika. Dochowamy nalezytej staranności by rozpatrzyc pani reklamacje zgodnie z prawem polskim. Informujemymy że ma pani 14 dni na odeslanie towaru w celu przeprowadzenia procesu reklamacyjnego i wykonania ekspertyzy uszkodzenia.
Gwarantuje ci ze protecta po tym szybko nie zobaczy bo allegro juz wie ze chcesz jej ta reklamacje rozpatrzeć i proponujesz wymiane naprawe jesli jest zasadna sami jej napiszą że ma odesłać
@m_zakatek_szafy tylko uwaga prawnie te 14 dni liczone jest od dnia 1 zgloszenia czyli jak napisała że zamek zepsula dla allegro te 14dni licozne jest od otwarcia dyskusji
@m_zakatek_szafy Musisz odpowiedzieć na reklamacje, masz 14dni i jak nie odpowiesz to reklamacją jest uznana, teraz dogadać się z kupoujacym i albo odebrać spodnie naprawy albo dac mu etykietę itd, możesz także odrzucić reklamację bo to ewidentnie uszkodzenie mechaniczne ale to się wiąże z tym ze może uzyskać pomoc Allegro.