anuluj
Pokazywanie wyników dla 
Zamiast tego wyszukaj 
Czy miało to oznaczać: 

Wysłałem paczkę, odbiorca twierdzi, że jest pusta

naturedomination
#8 Zapaleniec#

Witam,

 

pierwszy sprzedany przedmiot na Allegro, co oczywiście też nie stawia mnie w dobrym świetle w poniższej sytuacji i jest problem. Przy nadawaniu paczki spotkałem przy paczkomacie kuriera, poprosił abym nie wrzucał paczki  do paczkomatu, a przekazał jemu. Tak zrobiłem, paczka standardowo dotarła do odbiorcy. Dzisiaj jednak otrzymałem informację od odbiorcy, że w kartonie jest pudełko po zegarku, poduszeczka, ale zegarka nie ma. Nie chcę nikogo posądzać bo nie mam żadnych dowodów, wydaje mi się też, że to iż przekazałem paczkę kurierowi, a nie do skrzynki nie ma znaczenia. Gdyby chciał coś ukraść to i tak by to zrobił. Odbiorcy też nie mogę nic zarzucić bo tak jak wspomniałem wcześniej, nie mam żadnych dowodów. Czy pozostaje mi cos innego niż ponowne wysłanie towaru/zwrot pieniędzy + reklamacja w InPoscie?

Pozdrawiam

Mateusz

oznacz moderatorów
19 ODPOWIEDZI 19

filatelista_2007
#10 Popularyzator#

"to iż przekazałem paczkę kurierowi, a nie do skrzynki nie ma znaczenia"

Próbowałem kilka razy w życiu przekazać paczkę bezpośrednio kurierowi, ale zawsze mi odmawiali mówiąc, że nie jest to możliwe bo zwyczajnie skanery im tego nie przyjmą. Musieliby w tym celu specjalnie przygotować zlecenie odbioru i dopiero wtedy by im przyjęło. Dzięki temu, że nie włożyłeś paczki do paczkomatu - nie ma nagrania, z którego wynikałoby w jakim stanie paczka została nadana. Ciężka sprawa bo jak to zareklamować w inposcie kiedy brakuje kluczowych dowodów? 

oznacz moderatorów

naturedomination
#8 Zapaleniec#

Dziękuję za odp.

Wiesz co, generalnie to wygląda tak, że kurier ma płacone dodatkowo od zlecenia. Pracowałem w kilku działach w kurierce-wiem jak to wygląda, oczywiście nie zawsze, umowy są różne. Oprócz tego do zlecenia musi zeskanować paczkę, tutaj zeskanował, więc nie było problemu. Jeżeli chodzi o to w jakim stanie paczka została przekazana. Paczka była oklejona standardową taśmą, wystarczyłoby ją rozciąć i ponownie zakleić, nie byłoby śladu. Dodatkowo, wydaje mi się, że kamera przy paczkomacie jest tylko przy panelu, więc i tak nie byłoby widać 'od spodu' jak wygląda podstawa kartonu. Jeżeli chodzi o temat policja/kurier to temat jest nie do nieudowodnienia, bardziej chciałbym się dowiedzieć, czy po stronie allegro w takich sytuacjach jest jakieś wsparcie albo co zrobić aby od razu na starcie nie otrzymać negatywa. Próbowałem również skontaktować się z odbiorcą, nie odbiera. A z innej beczki, to ręce opadają... Już nawet nie chodzi o ten zegarek czy pieniądze.

oznacz moderatorów

DrapexPL
#12 Orędownik#

Nie prawda.... Bez problemu można przekazać paczkę kurierowi, skaner bez problemu łapie i rejestruje od razu w systemie...

 

Problem jest potem na fakturze, gdyż taka paczka widnieje jako "podjazd" więc zwyczajnie się to nie opłaca... W systemie jest widoczna, jako "odebrana przez kuriera", a nie "Nadana w paczkomacie".

oznacz moderatorów

filatelista_2007
#10 Popularyzator#

Przekazać można, ale zawsze kiedy chcę to zrobić, kurier prosi mnie o wcześniejszy kontakt telefoniczny żeby mógł przygotować zlecenie odbioru.

Losowe złapanie kuriera przy paczkomacie zawsze kończy się tak samo: "Prosze włożyć do paczkomatu, bo inaczej system mi tego nie przyjmie." 

Albo jestem oszukiwany albo inpost działa inaczej zależnie od miasta 🙂

oznacz moderatorów

Knowhere
#21 Demiurg#

@filatelista_2007 "Losowe złapanie kuriera przy paczkomacie zawsze kończy się tak samo: "Prosze włożyć do paczkomatu, bo inaczej system mi tego nie przyjmie."" - czasem kończy się też tak, że kurier ma pretensję, bo zajmuje mu się skrytki podówczas, gdy on wrzuca przesyłki do paczkomatu😏

______________

"złote myśli" xyz96: "Sprzedawcy zawsze byli, są i będą moimi wrogami na AG."😄

oznacz moderatorów

BURZYNSKID
#13 Ambasador#

Kiedyś brali bez problemu, teraz już nie. prawdopodobnie wprowadzili zmiany.

Lub nie każdy kurier ma uprawnienia.

oznacz moderatorów

xyz96
#21 Demiurg#

Nie pozostaje Ci nic innego. Za towar, jego uszkodzenia, ubytki lub zaginięcie w transporcie względem kupującego odpowiada sprzedawca. Możesz złożyć reklamację w InPost, ale kupujący nie ma obowiązku czekać na jej rozpatrzenie i nie możesz od tergo rozpatrzenia uzależniać zwrotu wpłaty kupującemu lub ponownej wysyłki. Jeśli kupujący nie otrzyma towaru, może złożyć wniosek o rekompensatę z POK, a wtedy Allegro, jeśli rekompensatę wypłaci, może wymagać od Ciebie zwrotu kosztów pod groźbą zawieszenia konta.

oznacz moderatorów

Adekpol
#13 Ambasador#

Nie jest przypadkiem tak, iż po oddaniu paczki do kuriera jako konsument, traci on odpowiedzialność za paczkę?

oznacz moderatorów

kostas11
#21 Demiurg#

@Adekpol  przy osobie prywatnej tak jest, przy firmie konsument, wydanie następuje po przekazaniu przez kuriera - odbiorcy 

________
Κώστας
oznacz moderatorów

kostas11
#21 Demiurg#

@xyz96  pod warunkiem ze sporządzi protokół szkody 🙂  inaczej nie udowodni że uszkodzenie czy ubytek nie powstał po odbiorze przesyłki 🙂

________
Κώστας
oznacz moderatorów

xyz96
#21 Demiurg#

Jako konsument nie musi tego udowadniać. To sprzedawca musi udowodnić, że kupujący otrzymał przedmiot, a nie puste opakowanie. jeżeli udowodni, nie odpowiada za rzekomy ubytek.

oznacz moderatorów

exoryna
#14 Krzewiciel#

No i sprzedawca udowodni - odbiorca nie zgłaszał uwag przy odbiorze co do stanu przesyłki.

Tak czy nie?

Przy odbiorze w paczkomacie jest guzik 'mam uwagi do paczki'. (nie znam nikogo kto tego używa).

 

To sprzedawca musi udowodnić, że kupujący otrzymał przedmiot

Jaka jest podstawa prawna co do tego? Nie to, żebym się doczepiał, po prostu nie wiem a wydaje mi się, że to strona, która wywodzi skutek prawny musi udowodnić (czyli kupujący-odbiorca).

 

oznacz moderatorów

kostas11
#21 Demiurg#

@naturedomination   podstawowa sprawa czy sprzedałeś jako firma czy osoba prywatna ? 

________
Κώστας
oznacz moderatorów

naturedomination
#8 Zapaleniec#

Firmowo,

tak ale nikt nie jest w stanie udowodnić, że ja tej paczki nie wysłałem pustej.

Jedyną nadzieją jest to, że w procesie reklamacji w InPoscie na monitoringu coś wyłapią ale raczej kradzione są paczki z wiadomą zawartością, a nie tak jak u mnie.

Już trudno, zwrócę pieniądze... mało ciekawie się to wszystko swoją drogą zaczyna i bardziej to mnie hm... może nie przeraża ale jestem mocno zdezorientowany. Jak tylko przygotować się na takie wypadki w przyszłości?

oznacz moderatorów

kostas11
#21 Demiurg#

@naturedomination  kupujący spisał protokół szkody ma na to 7 dni od odebrania inaczej nie złożysz reklamacji u przewoźnika, zawsze możesz się powołać na http://orzeczenia.warszawa.so.gov.pl/content/$N/154505000005127_XVII_AmC_005137_2011_Uz_2012-02-21_0...

Przywołany powyżej przepis art. 545 § 1 k.c. nawiązuje do - wyrażonej w art. 354 k.c. - konieczności współdziałania wierzyciela i dłużnika w wykonaniu zobowiązania. Ponadto wskazuje on na obowiązki sprzedawcy i kupującego związane z wykonaniem umowy sprzedaży, w szczególności, gdy przedmiot umowy jest dostarczany przez przewoźnika. Z przedmiotowej regulacji wynika, że w tym ostatnim przypadku kupujący jest obowiązany do zbadania przesłanej mu rzeczy w czasie i w sposób przyjęty przy przesyłkach tego rodzaju oraz do dokonania wszelkich czynności niezbędnych do ustalenia odpowiedzialności przewoźnika, gdyby w czasie przewozu nastąpił ubytek lub uszkodzenie rzeczy, co może polegać np. na sporządzeniu protokołu reklamacyjnego, opisującego stwierdzone nieprawidłowości. Dodatkowo należy zaznaczyć, że z chwilą wydania rzeczy sprzedanej przechodzą na kupującego korzyści i ciężary związane z rzeczą oraz niebezpieczeństwo przypadkowej utraty lub uszkodzenia rzeczy (art. 548 § 1 k.c.). Dochowanie przez kupującego wspomnianych aktów staranności jest niezbędne, aby sprzedawca mógł dochodzić ewentualnych roszczeń od przewoźnika. W myśl art. 74 ustawy z dnia 15 listopada 1984r. Prawo przewozowe (Dz. U. z 2000r. nr 50, poz. 601 t.j.), jeżeli przed wydaniem przesyłki okaże się, że doznała ona ubytku lub uszkodzenia, przewoźnik ustala niezwłocznie protokolarnie stan przesyłki oraz okoliczności powstania szkody. Przewoźnik wykonuje te czynności także na żądanie uprawnionego, jeżeli twierdzi on, że przesyłka jest naruszona (ust. 1). Jeżeli po wydaniu przesyłki ujawniono ubytek lub uszkodzenie nie dające się z zewnątrz zauważyć przy odbiorze, przewoźnik ustala stan przesyłki na żądanie uprawnionego zgłoszone niezwłocznie po ujawnieniu szkody, nie później jednak niż w ciągu 7 dni od dnia odbioru przesyłki (ust. 3). Natomiast w świetle art. 76 ustawy, przyjęcie przesyłki przez uprawnionego bez zastrzeżeń powoduje wygaśnięcie roszczeń z tytułu ubytku lub uszkodzenia, chyba że:

1) szkodę stwierdzono protokolarnie przed przyjęciem przesyłki przez uprawnionego,

2) zaniechano takiego stwierdzenia z winy przewoźnika,

3) ubytek lub uszkodzenie wynikło z winy umyślnej lub rażącego niedbalstwa przewoźnika,

4) szkodę nie dającą się z zewnątrz zauważyć uprawniony stwierdził po przyjęciu przesyłki i w terminie 7 dni zażądał ustalenia jej stanu oraz udowodnił, że szkoda powstała w czasie między przyjęciem przesyłki do przewozu a jej wydaniem.

W doktrynie podnosi się, że niewykonanie przez kupującego obowiązku zbadania rzeczy zgodnie z § 2 art. 545 k.c. wywołuje dwa negatywne dla niego skutki, mianowicie: po pierwsze – daje sprzedawcy możliwość podniesienia zarzutu, ze uszkodzenie lub zniszczenie rzeczy nastąpiło po jej wydaniu, a więc już po przejściu ryzyka przypadkowego zniszczenia lub utraty rzeczy na kupującego i po drugie – pozwala sprzedawcy zwolnić się od odpowiedzialności za wyrządzoną szkodę w takim zakresie, w jakim niezbadanie rzeczy spowodowało utrudnienie lub uniemożliwienie mu dochodzenia roszczeń od przewoźnika bądź ubezpieczyciela.

@xyz96  piszesz protokół i jesteś czysty jako kupujący wtedy sprzedawca składa reklamację a TY masz nowy towar, proszę Cię nie utrudniaj życia kupującym bo narażasz ich na koszty i niepotrzebne przepychanki 🙂

________
Κώστας
oznacz moderatorów

xyz96
#21 Demiurg#

Kupujący nie ma obowiązku sporządzania żadnych protokołów szkody, może to zrobić, ale nie musi. UOKiK zabrania warunkowania rozpatrzenia reklamacji od sporządzenia takiego protokołu. Za przesyłkę względem kupującego odpowiada sprzedawca, za jej opóźnianie, za uszkodzenie, za ubytek i utratę. Jeśli kupujący stwierdzi ubytek po odbiorze przesyłki, także składa reklamację u sprzedawcy. Poczta nie jest dla niego stroną. On zawiera umowę na zakup towaru i jego dostarczenie ze sprzedawcą.  Sprzedawca każdą tego typu reklamację może uznać lub odrzucić, zarówno bez protokołu szkody, jak i z protokołem. Kupujący po odrzuceniu reklamacji może iść do sądu, albo na Allegro skorzystać z POK 🙂

oznacz moderatorów

RED
#18 Luminarz#

@xyz96 ma rację

ale @kostas11 także

konsument nic nie musi składać ale sprzedawca może odrzucić reklamację, jeżeli ma dowody, że wysłał prawidłowy towar

przy ewentualnej sprawie sądowej można podnosić wszystko to co napisał @kostas11 

i załączyć odpowiedź np: inpostu, że usługa była wykonana poprawnie

oczywiście sprzedawca może zgłosić kradzież towaru na policji przez osoby z inpostu i próbę oszustwa w wykonaniu Kupującego

oznacz moderatorów

Knowhere
#21 Demiurg#
oznacz moderatorów

InPost
Ekspert InPost

@naturedomination 

Przypominamy sposób postępowania w przypadku otrzymania przesyłki uszkodzonej lub niekompletnej.

Roszczenia z tytułu uszkodzenia/niekompletności przesyłki mogą być zgłoszone przez Odbiorcę nie później niż w terminie 7 dni od daty odebrania Przesyłki. W przypadku stwierdzenia przez Odbiorcę uszkodzeń/ubytków niewidocznych w chwili odbierania przesyłki Operator umożliwia Odbiorcy przekazanie elektronicznego protokołu szkody, z wykorzystaniem formularza dostępnego na stronie internetowej: https://inpost.pl/protokol.

Proszę pamiętać, że protokół szkody nie jest reklamacją, lecz dokumentem potwierdzającym szkodę/ubytek. Reklamację można złożyć poprzez:

1) formularz reklamacyjny: https://inpost.pl/kontakt/zloz-reklamacje

2) kontakt z infolinią: 722 444 000 (telefony komórkowe) lub 746 600 000 (telefony stacjonarne)

3) pisemnie na adres siedziby: InPost S.A., ul. Wielicka 28, BUSINESS PARK Budynek B, 30-552 Kraków

W przypadku odmowy uwzględnienia reklamacji w całości lub w części reklamujący może wnieść odwołanie do Operatora do Sekcji Odwołań w Dziale Reklamacji, w terminie 14 dni od dnia doręczenia odpowiedzi na reklamację.

Odpowiedź na reklamację zawiera pouczenie o prawie odwołania się oraz wskazanie adresu, na jaki należy złożyć odwołanie.

 

Jeśli przy generowaniu etykiety jako sposób nadania zostało wybrane umieszczenie w Paczkomacie, paczkę należy nadać w maszynie. System automatycznie odnotuje nadanie w chwili potwierdzenia umieszczenia paczki na ekranie Paczkomatu.

oznacz moderatorów