anuluj
Pokazywanie wyników dla 
Zamiast tego wyszukaj 
Czy miało to oznaczać: 

Wysłałem sprawny towar który uległ uszkodzeniu

pawelcb
#8 Zapaleniec#

Witam, sprzedałem w pełni sprawny towar w idealnym stanie teraz klient pisze że został uszkodzony ( mam zdjęcie) i żąda zwrotu pieniędzy.

Nie jestem firmą, towar był używany, klient paczki nie sprawdził po odebraniu teraz nie wiem czy przewoźnik uszkodził czy może klient przypadkowo.

Czy muszę zwrócić pieniądze i przyjąć zwrot ?

oznacz moderatorów
20 ODPOWIEDZI 20

ko_alka
Była Moderatorka
Była Moderatorka

@pawelcb Jeśli klient złożył reklamację, to musisz ją rozpatrzyć. Jeśli podejrzewacie, że to wina Przewoźnika, to złóżcie reklamację u Przewoźnika. 

oznacz moderatorów

pawelcb
#8 Zapaleniec#

U przewoźnika złożony i odmówili. Ja wiem że towar wysłałem sprawny ale co się stało po drodze tego nie wiem.

Co teraz zrobić ?

oznacz moderatorów

ko_alka
Była Moderatorka
Była Moderatorka

@pawelcb Możesz złożyć odwołanie.

oznacz moderatorów

pawelcb
#8 Zapaleniec#

Przypuśćmy że to nic też nie da czy w takiej sytuacji muszę przyjąć zwrot ?

oznacz moderatorów

ko_alka
Była Moderatorka
Była Moderatorka

@pawelcb Zdaje się, że kupujący nie zgłasza zwrotu, tylko reklamację (towar niezgodny z ofertą). W takiej sytuacji musisz wydać decyzję reklamacyjną, jest to Twój prawny obowiązek. 

oznacz moderatorów

_Likos_
#21 Demiurg#

@pawelcb  nie znam sie na sprzedaży prywatnej lecz z tego co wiem to :

1) jeśli kupujący sklada reklamacje należy ją rozpatrzeć w ciągu 14 dni

2) W przypadku sprzedaży prywatnej odpowiedzialność za przesyłke i produkt przechodzi na kupującego W MOMENCIE WYDANIA PACZKI KURIEROWI. Czyli nawet jeśłi zawiniła firma kurierska to kupujący powinien to wyjasniac. Oczywiscie możesz pomóc nic nie stoi na przeszkodzie. - lecz jak już pisałem nie mam 100% pewności wiec musiałbyś  sprawdzić przepisy a być może @ko_alka  coś podpowie.

3) jeśli masz udokumentowane że towar pakowałeś sprawny - może to byc podstawą do odrzucenia reklamacji jeśli w punkcei drugim sie nie myle poniewaz wówczas ryzyko uszkodzenai podczas transportu przechodzi na kupującego

4) o ewentualnym drzuceniu reklamacji oraz powodach powienieś jasno poinformowac kupującego przed upływem 14 dni od zgłoszenia. ( chyba że w przypadku osób fizycznych jest inny przepis ale to musisz doczytać)

Podsumowując : moim zdaniem kluczowe w tej sprawie będzie to czy otrafisz udowodnić ze do paczki włożyleś przedmiot w pełni zgodny z umową. 

oznacz moderatorów

ko_alka
Była Moderatorka
Była Moderatorka

@_Likos_ Z wątku wynika, że reklamacja i tak została już złożona. Generalnie w przypadku transakcji C2C reklamację może złożyć: 

  • nadawca, czyli sprzedający — do momentu doręczenia przesyłki do adresata,
  • adresat, czyli kupujący — po odebraniu przesyłki lub przed jej odebraniem, gdy posiada od sprzedawcy zrzeczenie się na jego rzecz prawa dochodzenia roszczeń.

W przypadku przesyłek rozliczanych z Allegro, zarówno za kupującego, jak i za sprzedającego, to Allegro może złożyć reklamację.

oznacz moderatorów

_Likos_
#21 Demiurg#

@ko_alka @LEW433  tak wiem że reklamacja została złożona ( niezależnie od tego kto ją składał) chodziło mi o ustalenie momentu do którego sprzedajacy ponosi odpowiedzialnośc za przesyłke. Ponieważ ma to kluczowe znaczenia dla reklamacji.

Ponieważ o ile w przypadku firm i ustawy konsumenckiej klient ma otrzymac spawny produkt aż do doreczenie i za to odpowiada sprzedający o tyle w przypatku transakcji miedzy osobami fizycznymi już tej odpowiedzialności nie ma i odpowiedzialnośc sprzedającego konczy sie w momencie wydania paczki kurierowi.

Dlatego też w przypadku takich transakcji kluczowym jest czy w momencie wręczania kurierowi produkt był spawny. 

Natomiast odrzucenie reklamacji przez przewoźnika nie ma tutaj znaczenia ponieważ : nie wiemy jaki było powód odrzucenia reklamacji a poza tym wydarzyło sie to juz poza odpowiedzialnością  sprzedającego

oznacz moderatorów

LEW433
#21 Demiurg#

Przechodzi na kupującego, to prawda, ale prawda jest też taka że szkła nie można wysyłać w worku po śmieciach i nic mnie- sprzedającego już nie obchodzi, albo wysłać cokolwiek!.

oznacz moderatorów

LEW433
#21 Demiurg#

Nie musisz, masz podstawy dowody że był cały w momencie odbioru? kiedy to kupujący zgłosił? Co to byl za towar?

oznacz moderatorów

_Likos_
#21 Demiurg#

@LEW433  zdaje sie że przy sprzedaży prywatnej produkt musi być cąły w momencie wysyłki , nie odbioru. Ale jak mówie nie znam szczegółowo tych przepisów

Tutaj w gre wchodzi KC a nie ustawa konsumencka

oznacz moderatorów

LEW433
#21 Demiurg#

Tak, ale już złożyli reklamację u przewoźnika, a zdajesz sobie sprawę że ważne jest co i jak wysłał?

oznacz moderatorów

Client:44052296
#21 Demiurg#

@pawelcb a w odrzuconej reklamacji co  jaka podali powód?

oznacz moderatorów

az1rael
#21 Demiurg#

@pawelcb co odpisał przewoźnik? W zakupie od osoby prywatnej ryzyko zagubienia lub uszkodzenia rzeczy przechodzi na kupującego z chwilą nadania. Reklamację u przewoźnika zgłosić powinien odbiorca i w terminie 7 dni sprawdzić towar jak tego nie zrobił oznacza to że dotarł cały tzn doręczenie bez zastrzeżeń

oznacz moderatorów

pawelcb
#8 Zapaleniec#

Towar  to głośnik, doszedł do kupującego który to rozpakował dopiero w domu wysłał mi zdjęcie-uszkodzony róg.

Reklamacje złożył kupujący i inpost napisał że .." stwierdzono i udokumentowano że przesyłka nie nosiła sladów uszkodzenia opakowania zewn., karton i strecz zewn. nie nosił śladów uszkodzenia i nie mogą jednoznacznie stwierdzić w którym momencie nastapiło uszkodzenie.."

To tak w skrócie, sprzedaż było w allegro lokalne. Zastanawiam się czy przypadkiem kupującemu nie spadł towar ale nie mam jak tego udowodnić.

Ze swojej strony proponowałem  zmniejszenie ceny i oddanie części pieniędzy. Jest zrobiony spór w allegro.

Nadal nie wiem co mogę zrobić

oznacz moderatorów

az1rael
#21 Demiurg#

@pawelcb masz zdjęcia sprzed wysyłki tego towaru to odrzuć reklamację z powodu - uszkodzenie mechaniczne nie podlega rękojmi towar został wysłany nieuszkodzony i jakiekolwiek uszkodzenia powstałe w transporcie i po nadaniu paczki są ryzykiem ponoszonym przez kupującego zgodnie z zapisami prawa polskiego w zakupach między osobami prywatnymi 

oznacz moderatorów

pawelcb
#8 Zapaleniec#

Tak mam zdjęcia

oznacz moderatorów

az1rael
#21 Demiurg#

To odrzuć reklamację ty wysłałeś cały tiwar

oznacz moderatorów

milka1234567890
#18 Luminarz#

Masz prawo nie uznać, jak masz zdjęcia przed wysłaniem.

oznacz moderatorów