Autoryzacja nie powiodła się.
Odśwież stronę i spróbuj jeszcze raz.
Witam, sprzedałem w pełni sprawny towar w idealnym stanie teraz klient pisze że został uszkodzony ( mam zdjęcie) i żąda zwrotu pieniędzy.
Nie jestem firmą, towar był używany, klient paczki nie sprawdził po odebraniu teraz nie wiem czy przewoźnik uszkodził czy może klient przypadkowo.
Czy muszę zwrócić pieniądze i przyjąć zwrot ?
@pawelcb Jeśli klient złożył reklamację, to musisz ją rozpatrzyć. Jeśli podejrzewacie, że to wina Przewoźnika, to złóżcie reklamację u Przewoźnika.
U przewoźnika złożony i odmówili. Ja wiem że towar wysłałem sprawny ale co się stało po drodze tego nie wiem.
Co teraz zrobić ?
@pawelcb Możesz złożyć odwołanie.
Przypuśćmy że to nic też nie da czy w takiej sytuacji muszę przyjąć zwrot ?
@pawelcb Zdaje się, że kupujący nie zgłasza zwrotu, tylko reklamację (towar niezgodny z ofertą). W takiej sytuacji musisz wydać decyzję reklamacyjną, jest to Twój prawny obowiązek.
@pawelcb nie znam sie na sprzedaży prywatnej lecz z tego co wiem to :
1) jeśli kupujący sklada reklamacje należy ją rozpatrzeć w ciągu 14 dni
2) W przypadku sprzedaży prywatnej odpowiedzialność za przesyłke i produkt przechodzi na kupującego W MOMENCIE WYDANIA PACZKI KURIEROWI. Czyli nawet jeśłi zawiniła firma kurierska to kupujący powinien to wyjasniac. Oczywiscie możesz pomóc nic nie stoi na przeszkodzie. - lecz jak już pisałem nie mam 100% pewności wiec musiałbyś sprawdzić przepisy a być może @ko_alka coś podpowie.
3) jeśli masz udokumentowane że towar pakowałeś sprawny - może to byc podstawą do odrzucenia reklamacji jeśli w punkcei drugim sie nie myle poniewaz wówczas ryzyko uszkodzenai podczas transportu przechodzi na kupującego
4) o ewentualnym drzuceniu reklamacji oraz powodach powienieś jasno poinformowac kupującego przed upływem 14 dni od zgłoszenia. ( chyba że w przypadku osób fizycznych jest inny przepis ale to musisz doczytać)
Podsumowując : moim zdaniem kluczowe w tej sprawie będzie to czy otrafisz udowodnić ze do paczki włożyleś przedmiot w pełni zgodny z umową.
@_Likos_ Z wątku wynika, że reklamacja i tak została już złożona. Generalnie w przypadku transakcji C2C reklamację może złożyć:
W przypadku przesyłek rozliczanych z Allegro, zarówno za kupującego, jak i za sprzedającego, to Allegro może złożyć reklamację.
@ko_alka @LEW433 tak wiem że reklamacja została złożona ( niezależnie od tego kto ją składał) chodziło mi o ustalenie momentu do którego sprzedajacy ponosi odpowiedzialnośc za przesyłke. Ponieważ ma to kluczowe znaczenia dla reklamacji.
Ponieważ o ile w przypadku firm i ustawy konsumenckiej klient ma otrzymac spawny produkt aż do doreczenie i za to odpowiada sprzedający o tyle w przypatku transakcji miedzy osobami fizycznymi już tej odpowiedzialności nie ma i odpowiedzialnośc sprzedającego konczy sie w momencie wydania paczki kurierowi.
Dlatego też w przypadku takich transakcji kluczowym jest czy w momencie wręczania kurierowi produkt był spawny.
Natomiast odrzucenie reklamacji przez przewoźnika nie ma tutaj znaczenia ponieważ : nie wiemy jaki było powód odrzucenia reklamacji a poza tym wydarzyło sie to juz poza odpowiedzialnością sprzedającego
Przechodzi na kupującego, to prawda, ale prawda jest też taka że szkła nie można wysyłać w worku po śmieciach i nic mnie- sprzedającego już nie obchodzi, albo wysłać cokolwiek!.
Nie musisz, masz podstawy dowody że był cały w momencie odbioru? kiedy to kupujący zgłosił? Co to byl za towar?
@LEW433 zdaje sie że przy sprzedaży prywatnej produkt musi być cąły w momencie wysyłki , nie odbioru. Ale jak mówie nie znam szczegółowo tych przepisów
Tutaj w gre wchodzi KC a nie ustawa konsumencka
Tak, ale już złożyli reklamację u przewoźnika, a zdajesz sobie sprawę że ważne jest co i jak wysłał?
@pawelcb a w odrzuconej reklamacji co jaka podali powód?
@pawelcb co odpisał przewoźnik? W zakupie od osoby prywatnej ryzyko zagubienia lub uszkodzenia rzeczy przechodzi na kupującego z chwilą nadania. Reklamację u przewoźnika zgłosić powinien odbiorca i w terminie 7 dni sprawdzić towar jak tego nie zrobił oznacza to że dotarł cały tzn doręczenie bez zastrzeżeń
Towar to głośnik, doszedł do kupującego który to rozpakował dopiero w domu wysłał mi zdjęcie-uszkodzony róg.
Reklamacje złożył kupujący i inpost napisał że .." stwierdzono i udokumentowano że przesyłka nie nosiła sladów uszkodzenia opakowania zewn., karton i strecz zewn. nie nosił śladów uszkodzenia i nie mogą jednoznacznie stwierdzić w którym momencie nastapiło uszkodzenie.."
To tak w skrócie, sprzedaż było w allegro lokalne. Zastanawiam się czy przypadkiem kupującemu nie spadł towar ale nie mam jak tego udowodnić.
Ze swojej strony proponowałem zmniejszenie ceny i oddanie części pieniędzy. Jest zrobiony spór w allegro.
Nadal nie wiem co mogę zrobić
@pawelcb masz zdjęcia sprzed wysyłki tego towaru to odrzuć reklamację z powodu - uszkodzenie mechaniczne nie podlega rękojmi towar został wysłany nieuszkodzony i jakiekolwiek uszkodzenia powstałe w transporcie i po nadaniu paczki są ryzykiem ponoszonym przez kupującego zgodnie z zapisami prawa polskiego w zakupach między osobami prywatnymi
Tak mam zdjęcia
To odrzuć reklamację ty wysłałeś cały tiwar
Masz prawo nie uznać, jak masz zdjęcia przed wysłaniem.