Autoryzacja nie powiodła się.
Odśwież stronę i spróbuj jeszcze raz.
Witam, zacząłem sprzedaż, wszystko szło super - sporo zamówień, klienci zadowoleni 9 ocen polecających, a poziom jakości sprzedaży praktycznie na poziomie Super+. Przychodzi dzień w którym wpływa jedna ocena negatywna, oceny są subiektywne więc nie ma co roztrząsać czy ocena była prawidłowa czy nie.
Żal mam do kryteriów oceny jakości sprzedaży, Jakość którą buduje się mase czasu, dotrzymuje sie terminów, siedzi po nocy, aby zrealizować wszystkie zamówienia, psuje jedna negatywna opinia. w dodatku trafiłem na osobę (kupującego), której proponuję rekompensatę, w postaci wysyłki produktu całkowicie za darmo na swój koszt (produkt + przesyłka). Wręcz błagając o usunięcie negatywa. Bawi się, gdzie ja jestem krótko mówiąc załamany, dzień wcześniej zakupiłem towar na znaczną kwotę. A dzisiaj wiadomość o wykluczeniu z programu SMART. Gdzie 95% użytkowników kupuje za pośrednictwem tej wysyłki.
Poziom Polecających 90%, co już mnie wyklucza praktycznie ze sprzedaży. Żeby to wróciło do normy trzeba ok. 90 ocen, co jest nie możliwe do zrealizowania, tym bardziej ze sprzedaż spadła o jakieś 85%.
Nie muszę mówić w jakiej sytuacji jestem, początek miesiąca , ze względu na duża sprzedaż zdecydowałem się zakupić sporą partie towaru. Teraz skończy się na tym, że z towarem nic nie zrobię, A koszty magazynowania i całej reszty, zjedzą mnie w przeciągu miesiąca.
Stąd moje pytanie, czy jest to jeszcze do uratowania? Ktoś był w podobnej sytuacji?
Założyć nowe konto i zaczynać od zera?
Jest jakiś sposób, aby szybko tą jakość poprawić?
Kupujący mimo przedstawionej sytuacji nie chce wycofać opinii. Allegro też nie pomoże.
@PartOneee idź do prawnika i niech ci kancelaria nie z netu napisze pismo przedprocesowe albo wycofa nega albo kancelaria zakłada sprawę w sądzie
Też o tym myślałem, obrót miałem spory 5-6k dziennie. Aktualnie jest to ułamek tego co było, Skontaktuje się dzisiaj z prawnikiem, zobaczymy co da sie zrobić, Dziękuję za odpowiedź.
na tym nicku nega nie widzę
Tutaj pisze z konta prywatnego.
No cóż, witaj na allegro. Tutaj po prostu tak jest
Musisz przeczekać 30 dni, potem jakość sprzedaży się poprawi bo negatyw nie będzie się ju do niej wliczał.
rozbujaj inne kanały sprzedaży. System ocen to nie wszystko co cię tu może zdziwić
Chyba jest to jedyne wyjście z tej sytuacji, dziekuję za odpowiedź.
A jak ze smartem i całą resztą, kupony itp. Pismo z Allegro już dostałem o wyrzuceniu mnie z programu. Niby 30dni, ale przy moich kosztach nie pociągnę. Pieniędzy też już raczej nie zorganizuje.
Nie wspomnę nawet o zachowaniu kupującego, dzisiaj próbowałem znowu się skontaktować, jak mozna się spodziewać klient mnie wyśmiał. Bawienie się ze mną ewidentnie sprawia mu przyjemność. Kazał zadzwonić wczoraj wieczorem, dzwonie słysze tylko ''ja nie mam czasu, zadzwoń jutro'' a przed rozłączeniem słychać śmiech. Za małą wpadkę postanowił całkowicie zarżnąć biznes, a kupujący oczywiście jest tutaj jak Bóg.
@PartOneee sprawa wygląda tak allegro moze wszystko na allegro a poza allegro nie moze nic w sadzie allegro nie bedzie dlatego wazne jest co napisal w negatywie i wazne by ci pismo pezedsadowe napisal fachowiec a najlepiej w twoim imieniu kancelaria przyslala bo chodzi o to by takiemu smieszkowi przestalo byc do smiechu i uzmyslowil sobie ze tu jaj nie bedzie
Dokładnie... Przykre jest to przyzwolenie, gdzie niezadowolony klient dosłownie decyduje o moim życiu, przy tym świetnie się bawiąc a ja za kilka dni nie będę miał gdzie mieszkać. Żałuje, że zadzwoniłem w emocjach i pokazałem słabość. Oczywiście z zachowaniem kultury, traktując go najlepiej jak się da. Nie jest to przypadkiem Sadyzm?
@az1rael @Monika__L Napisałem ostatnią prośbę, ''Witam, piszę jeszcze raz z prośbą o usunięcie oceny negatywnej. Może wydawać się że to tylko opinia, ale całkowicie pogrzebało to mój biznes z którym wystartowałem niedawno. Codziennie generuje straty rzędu kilku tysięcy złotych. Allegro wystosowało pismo o wycofaniu mnie ze sprzedaży z Pakietem SMART. Sprzedaż w przeciągu dnia spadła o 80%. Opinie na tym serwisie są bardzo krzywdzące, to nie tylko zła ocena która zobaczy użytkownik, w moim przypadku żeby aktualnie nadrobić, jedna negatywną ocenę (gdzie reszta - 10 opinii jest pozytywna) potrzeba mi 87 pozytywnych opinii, aby wróciło to do normy. Niestety jest to nie wykonalne tym bardziej z tak drastycznym spadkiem sprzedażowym. Konsekwencje dla mnie są na tyle duże, że w tym miesiącu będę musiał zamknąć swoją działalność.''
Wiem że ta osoba ma swoją kancelarię, jest to osoba która z takiego pisma raczej nic sobie nie zrobi. Wręcz po takiej informacji, jak skierowanie tej oceny na drogę sądową, narobi jeszcze więcej problemu.
Co myślicie o wydzwonieniu kupujących z prośbą o zostawienie oceny, z lekka nakreślając cała sytuację? Raczej nic innego aktualnie nie uratuje chociaż tego smarta...
Mam świadomość, że zawracanie ludziom głowy z jakaś opinia na allegro, może przynieść odwrotny skutek od zamierzonego. Wiec mam wątpliwości co do tego...
A sprawdzałeś czy to nie konkurencja?
W jaki sposób mogę to zweryfikować?
Sprawdzałem konto prywatne, na allegro 19lat i żadnej wystawionej rzeczy.
Z góry dziękuję za odpowiedź.
Nazwa NIP adres mapa Google
Sprawdzałem raczej nic na to nie wskazuje...
A jeśli chodzi o prawnika o którym mówił @az1rael raczej odpada... Całe oszczędności mam w towarze, a to wygeneruje ogromny koszt + ze raczej kupujący tak jak mówiłem raczej nic z tego sobie nie zrobi. Zanim sprawa, by wyszła nawet na moją korzyść, będzie już po wszystkim.
@PartOneee podam ci pewne zapisy prawne i regulaminu z uk i allegro
1 każdy moze dokonać u ciebie zakupu zgodnie z uk
2 każdy konsument - osoba prywatna ma prawo kupując przez internet zgłosić zwrot i odzyskać kasę w terminie 14dni zgodnie ustawą konsumencką
3 zgodnie z ustawą konsumencką kupujący ponosi koszty zwrotu towaru a ty oddajesz mu za najtańszą wysyłkę z oferty zakupu
4 zgodnie z uk każdy odstępując od umowy konsument musi wyrazić to na piśmie / nośniku trwałym może to być np dowolny formularz z netu ty jako sprzedawca możesz mieć swój formularz zwrotu i reklamacji i udostępniać klientom
natomiast w regulaminie allegro masz następujące zapisy nie cytuję tego dosłownie tylko przytaczam ci jak to działa:
1 każdy kto kupił towar i zapłacił i zostanie on mu dostarczony ma prawo ocenić każdy zrobiony osobno zakup pod kątem sprzedawcy i towaru (nawet jak kupi towar za 5zł z dostawą za 10zł paczkomatem). Ocena kupującego jest według allegro subiektywna i o ile nie zawiera bluzgów lub pomówień w rodzaju oszust / złodziej etc to nie zostanie zdjęta
2 każdy posiadający smart ma prawo do darmowego zwrotu i dostawy jeśli spełni warunki dostawy i ty udostępniasz smarta, jeśli kupił bez smarta to zwraca na własny koszt np wysyłką własną lub osobiście lub w dowolny inny skuteczny sposób a ty oddajesz kwotę za najtańszą wysyłkę z oferty nie będącą odbiorem osobistym
3 darmowa dostawa i zwrot jest przy kwocie zakupu do paczkomatu za 45 zł a kurierem za 65 zł
4 zgodnie z regulaminem allegro nie wolno ci sztucznie samemu zafałszowywać statystyk sprzedaży np poprzez tworzenie nowych kont i zakupy samemu u siebie w celu wystawienia sobie oceny dotyczy to też domowników
a teraz sobie to przeanalizuj, nadal z tego co zrozumiałem masz możłiwość wystawiać towar na allegro bo ci nie zablokowali konta tylko poleciały statystyki? Co możesz zrobić by poprawić statystyki legalnie:
1 wybłagać zdjęcie negatywa
2 odczekać 30dni aż statystyki wrócą do pierwotnych ale stwierdziłeś że cię koszty zjedzą
3 zwiększyć odsetek sprzedaży co przełoży się na pozytywne komentarze na twoim koncie
@az1rael Może się wtrącę do dyskusji, nie znamy powodu negatywa, a sam sprzedający twierdzi, że to jego wpadka więc.
1. Pismo od prawnika (przedsądowe) to uważam za stratę czasu i pieniędzy, gdyż kupujący udowodni, że miał racje
2. @PartOneee daj sobie spokój z błaganiem o usunięcie negatywa. Ona już uznała za misje jak najbardziej ukarania Cię
3. Pomysł z kontaktem, z innymi klientami, jest jak najbardziej ok. Zacznij delikatnie od tego "Czy są zadowoleni z zakupu u Ciebie" po potwierdzeniu opisz sytuację, przy negatywnym, postaraj się znaleźć dla nich rozwiązanie. Niestety także cierpię na deficyt pozytywów (mam 100%) ale ok 60% moich zadowolonych klientów ich nie wystawia.
@wojtekmarchewka @az1rael @Monika__L Dziękuję wszystkim za pomoc, po wysłaniu mojej powyższej wiadomości, kupującego ruszyło sumienie i zmienił ocene. Dziękuję wszystkim za podpowiedzi i wsparcie.
no to uff
nie wiem na jaką wredotę trafiłeś, ale pamiętaj, że owa wredota może ocenę jeszcze zmieniać 😞