Autoryzacja nie powiodła się.
Odśwież stronę i spróbuj jeszcze raz.
Witam pytanko kto sklada reklamację gdy zaginie przesylka sprzedawca czy kupujący jest info od przewoźnika ze zaginęła
Reklamację składa nadawca bo to on odpowiada za przesyłkę do momentu jej dostarczenia do klienta.
klocek65 nadawca , sprzedający odpowiada za przesylkę do momentu pojęcia jej przez klienta .
@klocek65 Kupujący składa reklamację sprzedawcy ze względu na niedostarczenie przesyłki, a sprzedawca składa reklamację u przewoźnika. Kupujący nie ma obowiązku czekać na rozpatrzenie takiej reklamacji, należy mu się niezwłoczny zwrot wpłaty lub ponowna wysyłka.
@klocek65, tak, jak zostało tu już powiedziane - w wypadku transakcji o charakterze konsumenckim to Sprzedający odpowiada za przesyłkę do momentu wydania towaru Kupującemu (zgodnie z Art. 548. § 1. Kodeksu cywilnego).
W wypadku wystąpienia problemów z przesyłką zawsze należy wyodrębnić dwa procesy reklamacyjne:
reklamację, którą Kupujący składa u Sprzedającego - Sprzedający jest zobowiązany do rozpatrzenia reklamacji Kupującego zgodnie z obowiązującymi przepisami, w ciągu 14 dni od daty przyjęcia zgłoszenia;
reklamację, którą Sprzedający składa u przewoźnika - Sprzedający może dochodzić odszkodowania od przewoźnika na drodze odrębnego roszczenia.
Gdybyś miał jakieś pytania w tej sprawie, daj proszę znać, chętnie pomogę. 😊
@mr_oma Nie do końca tak jest, bo nie jest to reklamacja wad rzeczy z rękojmi, gdzie obowiązuje 14 dni na rozpatrzenie. Tutaj, o ile termin dostarczenia został przekroczony, kupujący może odstąpić od umowy ze sprzedawcą na podstawie art. 5431 Kc i domagać się niezwłocznego zwrotu wpłaty.