anuluj
Pokazywanie wyników dla 
Zamiast tego wyszukaj 
Czy miało to oznaczać: 

Zagubiona przesylka.

MAMY ROZWIĄZANIE!
UteMark
#9 Pomysłodawca#

Witam,

Mam taką sprawę. Ponad miesiąc temu klient zakupił produkt, a dziś zgłasza ze go nie otrzymał. Z informacji na allegro wynika, że przesyłka została dostarczona, to samo jest na stronie przewoźnika. Klient wytacza argument, że w tej sytuacji to ja powinienem zająć się szukaniem rzekomo zaginionej paczki i udzieleniem mu wszelkich informacji. Dodam, że kurier nie zastał w dniu dostawy klienta w domu i (jak wynika z maila od firmy kuroerskiej) na jego życzenie została ona zostawiona w punkcie parcelshop. Czy w waszej ocenie to ja powinniśmy zająć się tą sprawą?

Z góry dziękuję za pomoc 

oznacz moderatorów
6 ODPOWIEDZI 6
Monika__L
#16 Inspirator#

sprzedawales jako firma?

oznacz moderatorów
UteMark
#9 Pomysłodawca#

tak

oznacz moderatorów
Monika__L
#16 Inspirator#

no to niesttey musisz chodzić i szukać.

Kiedyś jeden goć odpowieział mi że nie bezie nigdie po sąsiadach chodzić, bo on mial to dostać do swoich drzwi a nie naprzeciwko. na mapach googla przejechałam street view i znalazłam sklep z nartami obok i punkt ksero naprzeciwko domu tego jegomoscia. zadzownilam pod oba numery i znalazłam tę paczkę w pod jednym z tych adresów. kurier przez pomylkę zostawił. Klient poinformowany, nadal nie będzie nigdzie chodzić. Punkt ksero został poproszony o przejście na druga stronę ulicy i doręczenie paczki do wściekłego faceta.

Naprawdę, ten kto wymyślił takei zasady sam powinie otwoerzyc działalnosc przewozową 

oznacz moderatorów
LEW433
#21 Demiurg#

Ty odpowiadasz za przesyłkę do chwili odbioru, masz dowod że tak chciał to odrzuć reklamację i wstaw jego decyzję o pozostawieniu decyzji w ...

oznacz moderatorów
az1rael
#21 Demiurg#

@UteMark masz na trackingu i w allegro że doręczono to odrzuć to roszczenie bo miał czas się obudzić wcześniej a nie po miesiącu. Dokładnie miał 7 dni na wniesienie zastrzeżeń do odbioru od chwili doręczenia więc 7 dni od tego co podaje tracking zgodnie z prawem transportowym / pocztowym nie wniósł tzn że odebrał a że kurier mu u somsiada zostawił albo babka stara głucha odebrała to już jego problem.

oznacz moderatorów
pecela
#17 Koryfeusz#

Z tym życzeniem kupującego, to często jest ściema, po prostu tak kurierom jest wygodniej.

Co do przesyłki to złóż reklamacje, śledzenie na stronie nie ma wartości dowodowej, a tylko poglądową. Reklamację zaś z tytułu zaginięcia składa się nie wcześniej niż po 30 dniach od dnia nadania (o ile przewoźnik nie stwierdzi wcześniej, że przesyłka zaginęła, bo na doręczenie jest 30 dni (do 30 dni jest opóźnienie, a po 30 dniach zaginięcie)). Reklamację składa nadawca (wynika to z prawa pocztowego), ale może się zrzec tego prawa.

W odpowiedzi dostaniesz, że albo przesyłka została doręczona w dniu takim i takim, odebrała osoba o imieniu i nazwisku (kurier ma ustawowy obowiązek uzyskania pokwitowania odbioru przez odbiorcę, ale większość ma to gdzieś). Ewentualnie firma uzna, że przesyłka zaginęła i wypłaci stosowne odszkodowanie. 

ps. Nieodebrane paczki z punktu odbioru wracają do nadawcy. Termin awizacji dla GLS to 7 dni, a dla DHL 4 dni.

ps. Samemu miałem, że paczka wróciła do nadawcy, a w śledzeniu było, że ją odebrałem (DHL Parcel taki nr odwalił). W Inpoście zaś miałem, że kurier zostawił paczkę w Paczkopunkie i wbił, że doręczył adresatowi (i zero info, gdzie jej szukać).

oznacz moderatorów