Autoryzacja nie powiodła się.
Odśwież stronę i spróbuj jeszcze raz.
Witam, zamowilam używana rzecz, oplaciłam i otrzymalam przesyłke. Po rozpakowaniu okazało sie, że jedna z czesci odpadla. Natychmiast powiadomilam sprzedajacego, przeslalam zdjęcia zarówno oderwanej czesci bez ktorej przedmiot nie bedzie sprawny, oraz opakowania, ktore nie było uszkodzone. Sprzedajacy poprosil o zgloszenie do firmy spedycyjnej, zgloszenie uzupelnilam i odeslalam do Sprzedajacego wraz z oswiadczeniem, ze zrzekam sie na rzecz sprzedajacego riszczen z tytulu tej reklamacji. Uzgodnilam ze Sprzedajacym, ze przysle kuriera i wymieni czesc na sprawna. Towar zostal odeslany. Caly czas jednak sprzedawca mowi, ze to nie jego wina( no moja rowniez nie) i ze wyswiadcza mi przesluge ze chce to naprawic. Co w wypadku jesli nie uda sie przewrocic sprawnosci przedmiotowi zakupu? Moge odstapic od umowy? W jakim czasie? Sprzedawca dal 3 dni na odstapienie od umowy co wg mnie nie jest zgodne z polskim prawem. Towar zostal kupiony od firmy. W opisie nie bylo mowy o uszkodzeniu towaru. Przedniot zostal uszkodzony podczas transportu - prawdopodobnie czyms przygnieciony na folii strech nie byo uszkodzen. Bede wdzieczna za pomoc.
Sprzedający, nawet prywatnie, odpowiada z ramienia rękojmi przez dwa lata (w przypadku rzeczy używanych, można skrócić ten okres do roku). Odpowiada także za przesyłkę, do chwili odebrania jej przez kupującego. Dalej - nie, nie możesz odstąpić od umowy, jeśli sprzedający wadę usunie, lub wymieni towar na taki bez wad. Moim zdaniem powinnaś poprosić o pomoc Allegro, zakładając dyskusję. W razie czego pomoże pracownik Allegro.
Bardzo dziekuje. Jutro sprzedajacy ma dać znać czy udało sie naprawic przedmiot. Jesli sie nie uda założę dyskusję. Pozdrawiam.
Po pierwsze nie musiałaś się zrzekać na rzecz sprzedawcy jeśli chodzi o postępowanie reklamacyjne u przewoźnika. To jego sprawa i on reklamuje, nie Ty.
Nie wyświadcza Ci żadnej przysługi, to jego obowiązek przyjąć reklamację i towar wymienić, naprawić lub oddać całą wpłatę. Za wszelkie uszkodzenia, także w transporcie odpowiada zgodnie z prawem sprzedawca. Jeśli nie uda się przywrócić sprawności, przysługuje Ci zwrot całej wpłaty, jak wyżej. Nie ma żadnych 3 dni na odstąpienie od umowy, jest na to co najmniej 14 od odebrania przesyłki, ale w tym przypadku to nie jest odstąpienie bez podania przyczyny, tylko reklamacja, a reklamować można przedmioty używane co najmniej w ciągu roku od daty zakupu. Ty nie wiesz, czy przedmiot został uszkodzony w transporcie, dla Ciebie nie ma to znaczenia, składasz reklamację u sprzedawcy. Gdybyś miała problem z odzyskaniem pieniędzy, rozpocznij ze sprzedawcą Dyskusję przez Allegro – będzie miał 24 godziny na odpowiedź, a do dyskusji włącza się pracownik Allegro i pomaga, jeśli go o to poprosisz - jest tam taka opcja.
Gdybyś jednak chciała odstąpić od umowy w ciągu 14 dni od odebrania przesyłki to jest to możliwe. Reklamacja nie wpływa na prawo do odstąpienia, możesz więc także odstąpić po naprawie i wymianie, albo w trakcie, ale nie później niż w ciągu 14 dni od odebrania przesyłki po raz pierwszy.
Dziękuję😊 ufff nie był to tani zakup i bałam sie ze zostane z bezużytecznym przedmiotem. Pozdrawiam.