anuluj
Pokazywanie wyników dla 
Zamiast tego wyszukaj 
Czy miało to oznaczać: 

Zamówiony towar dotarł uszkodzony

El_wira1
#7 Wielbiciel#

Witam, zamowilam używana rzecz, oplaciłam i otrzymalam przesyłke. Po rozpakowaniu okazało sie, że jedna z czesci odpadla. Natychmiast powiadomilam sprzedajacego, przeslalam zdjęcia zarówno oderwanej czesci bez ktorej przedmiot nie bedzie sprawny, oraz opakowania, ktore nie było uszkodzone. Sprzedajacy poprosil o zgloszenie do firmy spedycyjnej, zgloszenie uzupelnilam i odeslalam do Sprzedajacego wraz z oswiadczeniem, ze zrzekam sie na rzecz sprzedajacego riszczen z tytulu tej reklamacji. Uzgodnilam ze Sprzedajacym, ze przysle kuriera i wymieni czesc na sprawna. Towar zostal odeslany. Caly czas jednak sprzedawca mowi, ze to nie jego wina( no moja rowniez nie) i ze wyswiadcza mi przesluge ze chce to naprawic. Co w wypadku jesli nie uda sie przewrocic sprawnosci przedmiotowi zakupu? Moge odstapic od umowy? W jakim czasie? Sprzedawca dal 3 dni na odstapienie od umowy co wg mnie nie jest zgodne z polskim prawem. Towar zostal kupiony od firmy. W opisie nie bylo mowy o uszkodzeniu towaru. Przedniot zostal uszkodzony podczas transportu - prawdopodobnie czyms przygnieciony na folii strech nie byo uszkodzen. Bede wdzieczna za pomoc. 

oznacz moderatorów
4 ODPOWIEDZI 4

Vryko
#18 Luminarz#

Sprzedający, nawet prywatnie, odpowiada z ramienia rękojmi przez dwa lata (w przypadku rzeczy używanych, można skrócić ten okres do roku). Odpowiada także za przesyłkę, do chwili odebrania jej przez kupującego. Dalej - nie, nie możesz odstąpić od umowy, jeśli sprzedający wadę usunie, lub wymieni towar na taki bez wad. Moim zdaniem powinnaś poprosić o pomoc Allegro, zakładając dyskusję. W razie czego pomoże pracownik Allegro. 

______________
Sołtys Allegro
oznacz moderatorów

El_wira1
#7 Wielbiciel#

Bardzo dziekuje. Jutro sprzedajacy ma dać znać czy udało sie naprawic przedmiot. Jesli sie nie uda założę dyskusję. Pozdrawiam.

oznacz moderatorów

xyz96
#21 Demiurg#

@El_wira1 

Po pierwsze nie musiałaś się zrzekać na rzecz sprzedawcy jeśli chodzi o postępowanie reklamacyjne u przewoźnika. To jego sprawa i on reklamuje, nie Ty.

Nie wyświadcza Ci żadnej przysługi, to jego obowiązek przyjąć reklamację i towar wymienić, naprawić lub oddać całą wpłatę. Za wszelkie uszkodzenia, także w transporcie odpowiada zgodnie z prawem sprzedawca. Jeśli nie uda się przywrócić sprawności, przysługuje Ci zwrot całej wpłaty, jak wyżej. Nie ma żadnych 3 dni na odstąpienie od umowy, jest na to co najmniej 14 od odebrania przesyłki, ale w tym przypadku to nie jest odstąpienie bez podania przyczyny, tylko reklamacja, a reklamować można przedmioty używane co najmniej w ciągu roku od daty zakupu. Ty nie wiesz, czy przedmiot został uszkodzony w transporcie, dla Ciebie nie ma to znaczenia, składasz reklamację u sprzedawcy. Gdybyś miała problem z odzyskaniem pieniędzy, rozpocznij ze sprzedawcą Dyskusję przez Allegro – będzie miał 24 godziny na odpowiedź, a do dyskusji włącza się pracownik Allegro i pomaga, jeśli go o to poprosisz - jest tam taka opcja.

Gdybyś jednak chciała odstąpić od umowy w ciągu 14 dni od odebrania przesyłki to jest to możliwe. Reklamacja nie wpływa na prawo do odstąpienia, możesz więc także odstąpić po naprawie i wymianie, albo w trakcie, ale nie później niż w ciągu 14 dni od odebrania przesyłki po raz pierwszy.

https://allegro.pl/dyskusje/nowa

https://allegro.pl/pomoc/dla-kupujacych/problemy-transakcyjne/jak-rozpoczac-dyskusje-i-wyjasnic-prob...

oznacz moderatorów

El_wira1
#7 Wielbiciel#

Dziękuję😊 ufff nie był to tani zakup i bałam sie ze zostane z bezużytecznym przedmiotem. Pozdrawiam.

oznacz moderatorów