Autoryzacja nie powiodła się.
Odśwież stronę i spróbuj jeszcze raz.
Witam mam problem z kupujacym ktory na ostatnia chwile zglosil zwrot towaru tj 21.07 dzisiaj jest 04.08. Towar jeszcze nie zostal odeslany. Czy moze mi ktos pomoc jak taka sprawe idzie rozwiazac?
@vasto_style nijak kupujący ma 14 dni na odstąpienie od odebrania i 14 dni na odesłanie od odstąpienia, czyli zgodnie z prawem może to przeciągnąć do miesiąca 😄
A pamiętaj że mógł się rozmyślić, i nic nie wyśle, wtedy zapomnij 🙂
czyli w moim przypadku sprzedajacy nie zmiescil sie w terminie. W takim przypadku co nalezy zrobic?
zwrot zgloszony i wisi w powietrzu
@vasto_style nie denerwuj się , spokojnie czekaj , masz prawo wstrzymać zwrot środków do powrotu towaru .
@vasto_style Czas na złożenie oświadczenia o odstąpieniu od umowy wynosi 14 dni kalendarzowych - czas ten zaczyna bieg od północy dnia następującego po dniu w którym przesyłka została odebrana przez kupującego.
Po złożeniu oświadczenia o odstąpieniu od umowy prawo własności towaru przechodzi ponownie na sprzedającego a przekroczenie terminu 14 dni na odesłanie nie ma wpływu na ważność samego odstąpienia. W teorii powinieneś taki zwrot przyjąć nawet jeśli zostanie odesłany z naruszeniem terminów - nie ma przepisów które wskazywałyby nieważność odstąpienia.
Jeśli kupujący rażąco naruszy termin na odesłanie to możesz obciążyć go opłatą za bezumowne korzystanie z rzeczy (towar jest Twoją własnością) oraz oczywiście możesz pomniejszyć wartość zwrotu o utratę wartości towaru.
Kolejna sprawa jest taka, że jeśli kupujący przesyłki nie odeśle a tobie nie specjalnie na niej zależy to nie musisz robić nic - należy mieć tylko na uwadze, że kupujący pozbawił się jakichkolwiek praw do składania reklamacji gdyż nie ma prawa własności do towaru więc z Twojej perspektywy same plusy 🙂