Autoryzacja nie powiodła się.
Odśwież stronę i spróbuj jeszcze raz.
Co zrobić, jeśli sprzedający bez mojej zgody wybrał inny, tańszy sposób dostawy i nie wyraża zgody na zwrot różnicy opłat ? Takich sprzedawców należy eliminować , ale co w tej sytuacji ? Odbierać towar, czy rezygnować i oczekiwać zwrotu za towar i opłacona przeze mnie przesyłkę ? Allegro pomoże ?
Pomoże, możesz odstąpić od zakupu, sprzedający wówczas musi ci zwrócić środki. Możesz także otworzyć dyskusję i tam wszystko wyjaśnić, najlepsza droga: https://allegro.pl/dyskusje/nowa
a jak na AL to tu, tylko tam problem bo jak zakup od prywatnego to nie ma zwrotów: https://allegro.pl/dyskusje/nowa?source=LOKALNIE
@webmasters W takiej sytuacji domagaj się zwrotu różnicy w cenie pomiędzy opłaconą przez Ciebie metodą dostawy, a metodą wybraną przez sprzedawcę. Będzie problem, otwórz spór na Allegro; https://allegro.pl/dyskusje/nowa lub na Allegro Lokalnie; https://allegro.pl/dyskusje/nowa?source=LOKALNIE wtedy różnicę otrzymasz.
Paczkę odbierz, ale kontynuuj spór do czasu, aż sprzedawca odda różnicę.
Coś pracownik Allegro chyba wstał bez kawy. Traktuje zmianę sposobu dostawy przez sprzedającego i z tego powodu rezygnację z zamówienia, jako odstąpienie od umowy bez podania przyczyny, zamiast odstąpienie z powodu nie dotrzymania przez sprzedającego umowy. Jest różnica, bo chodzi o koszt transportu w stronę powrotną, do sprzedającego.
Czy oni tam się kiedyś budzą ? 🙂
(Otworzyłem spór)
@webmasters
Traktuje zmianę sposobu dostawy przez sprzedającego i z tego powodu rezygnację z zamówienia, jako odstąpienie od umowy bez podania przyczyny, zamiast odstąpienie z powodu nie dotrzymania przez sprzedającego umowy.
Ale nie ma przepisu pozwalającego Konsumentowi wprost odstąpić od Umowy zakupu rzeczy z powodu dostarczenia jej innym przewoźnikiem (lub inną metodą) spośród oferowanych przez Sprzedawcę.
Jeżeli Sprzedawca użył tańszej opcji dostawy niż wybrana przez Konsumenta z jego portfolio - to powinien różnicę zwrócić, jeżeli użył droższej - to nie ma prawa żądać dopłaty.
Konsument może odstąpić z Art. 27 UoPK (tzw. odstąpienie bez podania przyczyny) i nawet jak przy takim odstąpieniu poda jakiś (zasadny lub nie) powód - to jest to nadal odstąpienie z Art. 27 z wszystkimi konsekwencjami zarówno dla Sprzedającego jak i Kupującego (w tym poniesieniem kosztów przesyłki zwrotnej przez Kupującego).
Jest to również jeden z niewielu (obiektywnie zasadnych) przypadków wystawienia przez Kupującego oceny kosztów transportu na mniej niż 5* (koszt transportu faktycznie zrealizowany okazał się być wyższy niż koszt takiego transportu występujący w ofercie Sprzedawcy).
W tym przypadku nie jest to odstąpienie od umowy bez podania przyczyny, a odstąpienie od umowy z powodu nie wywiązania się sprzedającego z umowy.
Zobaczymy co z tego wyjdzie, ale gdyby coś było nie tak, z chęcią zgłoszę oszustwo na Policji.
@webmasters a jaka była różnica w cenie przesyłek ???
28 zł różnicy.