Autoryzacja nie powiodła się.
Odśwież stronę i spróbuj jeszcze raz.
dostałem zwrot paczki, zamówione były 2 szafki, jednak klientka odesłała szafki nie w kartonie którym jest otrzymała lecz są zawinięte w sam stretch..., żadnego kartonu ani nic podobnego, nawet nie otwierałem ich bo stretch jest poobdzierany na każdym rogu, szafki obydwie ewidentnie uszkodzone- poobijane, powgniatane rogi,
chcę tą samą paczkę w taki stanie jakim otrzymałem odesłać kupującej z dołączoną decyzją o odmowie zwrotu środków, mogę to zrobić w ten sposób czy może jednak zapakować nowy karton?
jest jakiś wzór/szablon odmowy?
jak się zabezpieczyć w razie ewentualnej dyskusji, zdjęcia wystarczą?
pytam ponieważ to pierwsza taka sytuacja i nie chcę później problemów:/
@gsyART Jesli sprzedajesz jako firma i kupujący złożył oświadczenie o odstąpieniu od umowy to nie możesz odmówić przyjęcia zwrotu. Możesz jednak pomniejszyć kwotę zwrotu o utratę wartości towaru gdyż za to odpowiada kupujący - pamiętaj tylko, żeby wszystko udokumentować i swoje racje dobrze uargumentować - w ten sposób unikniesz kłopotów 🙂
Pamiętaj tylko, że przed dokonaniem nie pełnego zwrotu powinieneś poinformować klienta jaką kwotę zwracasz oraz dlaczego taką a nie inną.
Zgodnie z art. 34 ust. 4 ustawy o prawach konsumenta, konsument ponosi odpowiedzialność za zmniejszenie wartości rzeczy będące wynikiem korzystania z niej w sposób wykraczający poza konieczny do stwierdzenia: charakteru, cech i funkcjonowania rzeczy.
Tyczy to się również uszkodzeń w transporcie po zgłoszeniu zwrotu gdyż to na kupującym ciąży odpowiedzialność za prawidłowe zabezpieczenie towaru.
tak, sprzedaję jako firma, dlaczego uważasz, że nie mogę? nawet samo allegro jakiś czas temu udostępniło opcje w zakładce "zwroty" pt "odmowa zwrotu środków"
@gsyART Przy zakupie konsumenckim (kupujący osoba prywatna a sprzedający firma) nie możesz (z drobnymi wyjątkami) odmówić przyjęcia zwrotu jeśli kupujący dochował terminów na złożenie oświadczenia - nie ja tak uważam tylko ustawa konsumencka 🙂
czyli muszę zwrócić po 1zł ponieważ te szafki najdą się obecnie na opał 😂
już widzę ta dyskusję jaka będzie otwarta:(
@gsyART Ile warte są te szafki? Jeśli masz mało pozytywnych komentarzy to warto rozważyć przyjęcie takiego zwrotu na klatę bo czasem jeden negatyw może Ci narobić więcej problemów niż stracone pieniądze.
Chociaż z drugiej strony nic nie chroni cie przed negatywem nawet jeśli oddasz klientowi całą kwotę bo wystarczy że sobie wstał dziś lewą nogą i tyle - taki mamy klimat na Allegro 😞
koszt ok 200zł, z komentarzami nie jest problem, ok 500 pozytywnych, 2-3 negatywne które za chwile znikną ponieważ się przedawnią, bardziej zaboli "miesiąc blokady" za wystawiony negatywny kom, tzn brak promować mimo, że będą włączone ponieważ trafią na ostatnia stronę a teraz są w top3 ofert na górze:/ teoretycznie od bezpodstawnie wystawionego komentarza można się odwołać, ciekawe jak będzie napisany bo zapewne napisany zostanie:(
@gsyART Wiesz jakie masz możliwości - decyzja należy do Ciebie.
Daj znać co z tego wyszło 🙂
@gsyART Zwrot musisz przyjąć ale możesz obniżyć zwrot środków do realnej wartości towaru, oczywiście zrób zdjęcia itd, możliwe że czeka cię "batalia".
Osoba która odesłała tobie w ten sposób towar powinna ponieść konsekwencje swoich nieodpowiedzialnych poczynań (najlepiej jakbyś udostępnił zdjęcie tutaj w wątku). Statystyki masz dobre, jakby co ilość komentarzy negatywnych niedługo się wyrówna. Dla mnie sytuacja jest oczywista....
Ktoś wyżej w innym wątku pisał, że "Allegro usuwa negatywne komentarze" I faktycznie w toku dyskusji okazało się, że allegro usunęło komentarz ponieważ był krzywdzący dla sprzedającego. Sprzedawca nic nie zawinił. Jeżeli komentujący napisze w komentarzu nieprawdę to masz szansę, że allegro tu usunie. Gorzej jak tylko napisze, że nie poleca i nie napisze dlaczego, wtedy allegro nie ma podstaw do usunięcia bo "nie polecać" może każdy.