Autoryzacja nie powiodła się.
Odśwież stronę i spróbuj jeszcze raz.
Hej!
sprzedajemy produkt pakowany w paczki po 100 - strzykawki. Każda sztuka jest w osobnym blistrze.
Takie jak te:
Klient sprawdził 10 i odesłał 90 w pudełku.
My sprzedajemy wyłącznie w pudełkach po 100. Czy można nie przyjąć takiego zwrotu? Strzykawki istnieją w obrocie w mniejszym ilościach. U nas nie.
Moglibyśmy skorzystać z prawa odmowy ze względów higieninicznych, ale te które odesłał dalej są szczelnie zapakowane.
Co myślicie? Można odmówić?
@ajasiuajasiu To zależy. Jeśli wystawiony był komplet składający się ze 100 szt. i podana cena dotyczyła całego kompletu, kupujący powinien zwrócić cały komplet. Jeżeli jednak były sprzedawane na sztuki i cena dotyczyła 1 sztuki, a kupujący kupił 100 szt, może zwrócić 90 sztuk. Jeżeli zwracane strzykawki nie są rozpakowane, nie można odmówić prawa do zwrotu.
Powyższe dotyczy zwrotu konsumenckiego.
Z Twojej wypowiedzi wynika, że klient odesłał 90 procent jednej sztuki towaru, a nie 90 sztuk strzykawek. Nie można zwrócić części jednego towaru, co już słusznie napisał xyz96.
Odmowa zwrotu będzie uzasadniona. W ofercie, do której podałeś link, jest tak samo: kupujesz setkami, więc i zwracasz setkami.
W paczkach jest taniej niż na sztuki, po to sprzedaje się w paczkach. Klient cwaniak zamiast 10 sztuk drożej, kupił jedną paczkę rozbebeszyl ją i zwrócił część.
Nie przyjmuj zwrotu, niech zapłaci za odesłanie resztki produktu.
@ajasiuajasiu
Takie jak te:
Ta oferta dotyczy 1szt. opakowania (kompletu) zawierającego 100szt. strzykawek .
Klient sprawdził 10 i odesłał 90 w pudełku.
Odesłał produkt niekompletny
Czy można nie przyjąć takiego zwrotu
Jeżeli znasz zawartość przesyłki zawierającej zwrot od Klienta - to znaczy że przesyłkę już przyjęliście.
Rozwiązania są dwa:
1 ) Poinformować Klienta, że zwracany towar jest niekompletny i poprosić o dosłanie brakującej części (najlepiej wyznaczając termin po upływie którego możesz zrealizować scenariusz nr 2 lub wstrzymać się ze zwrotem środków aż otrzymacie rzecz z powrotem: Sprzedawca może wstrzymać się ze zwrotem płatności otrzymanych od konsumenta do chwili otrzymania rzeczy z powrotem lub dostarczenia przez konsumenta dowodu jej odesłania." (Art. 32 § 3 UoPK).)
2) Określić rynkową wartość 10szt. strzykawek (np. jako kpl. 10szt. lub 10x 1szt.) jako kosztów które należałoby ponieść aby skompletować zwracaną rzecz i o tą kwotę zmniejszyć wartość zwracanych środków.
Kluczowe jest czy Kupujący odstąpił od Umowy - bo samo wysłanie komuś 90 strzykawek przez ich właściciela nie musi oznaczać, że nie jest to np. darowizna.
@ajasiuajasiu Cześć. Strzykawki to wyroby medyczne. Zgodnie z Art. 3. 1 Ustawy o prawach konsumenta: "Przepisów ustawy nie stosuje się do umów:
(...)
7) dotyczących usług zdrowotnych świadczonych przez pracowników służby zdrowia pacjentom w celu oceny, utrzymania lub poprawy ich stanu zdrowia, łącznie z przepisywaniem, wydawaniem i udostępnianiem produktów leczniczych oraz wyrobów medycznych, bez względu na to, czy są one oferowane za pośrednictwem placówek opieki zdrowotnej;"
W przypadku wyrobów medycznych konsument nie ma prawa do odstąpienia od umowy bez podania przyczyny.