Autoryzacja nie powiodła się.
Odśwież stronę i spróbuj jeszcze raz.
Sprzedaję 2 produkty, których wartość na osobnych ofertach wynosi:
Kupując te dwa produkty na osobnych ofertach klient musi zapłacić 150 zł
Niedawno te produkty połączyłem w serwisie Allegro w zestaw i sprzedaję je 30% taniej, czyli za 105 zł.
Klient może dokonać zwrotu i odesłać jeden z dwóch produktów. Jaką wartość powinienem zwrócić za zwrócony produkt. Czy mogę w takiej sytuacji cofnąć udzielony klientowi rabat i zwrócić część środków pomniejszoną o regularną cenę towaru który kinet zatrzymał?
przykład: Klient kupił zestaw i zwrócił tylko produkt A. Za zestaw zapłacił 105 zł. Dokonując zwrotu wpłaty, pomniejszam ją o podstawową cenę produktu, który został u klienta i zwracam tylko różnicę (105 zł - 50 zł = 55 zł).
Czy muszę dokonać zwrotu wartości towaru z proporcjonalnym uwzględnieniem rabatu?
przykład: Klient kupił zestaw i zwrócił tylko produkt A. Za zestaw zapłacił 105 zł (w tym produkt A po rabacie 70 zł a produkt B 35 zł). Dokonując zwrotu wpłaty, zwracam wartość produktu A z uwzględnieniem udzielonego rabatu. Czyli do zwrotu jest 70 zł.
Proszę o informację jak mogę zachować się w takiej sytuacji. Czy taka informacja o cofnięciu rabatu w przypadku zwrotu części towaru z zestawu powinna być zamieszczona w moim regulaminie?
Pozdrawiam
Sławek
Zasadniczo - jeżeli rabat jest związany ze sprzedażą towaru w komplecie, i tylko wtedy obowiązuje, informacja na ten temat musi znaleźć się w opisie. Ogólnie zaś powiem tyle, że zadowolony klient wraca, niezadowolony wali nega i tym samym odciąga innych. Sam przelicz, co Ci się bardziej opłaca.
@dwm24 Witaj Sławku, gdy Kupujący kupił 2 rzeczy z rabatem i jedną zwraca, to możesz cofnąć rabat i zwrócić pomniejszoną kwotę. Umieszczenie takiej informacji w regulaminie nie jest konieczne, warto to jednak rozważyć, aby uniknąć nieporozumień. Pozdrawiam!
@la_nika a może by tak zacytować przepisy? dlaczego niekonieczne, co to jest cofnięcie rabatu?
bo takie działanie o jakim piszesz jest dozwolone tylko w pewnych warunkach
i to przy dobrze napisanym regulaminie
pomijam fakt, że kupujący powinien otrzymać także korektę dowodu zakupu paragonu/faktury
@xyz96 czytasz to i nie grzmisz? bo tu konsumenta robią w jajo!
Ja myślę, że klient oczekuje, że zwrócisz mu cenę produktu A sprzed rabatu i wtedy produkt B ma za piątaka. Ty po zwrocie produktu i opłatach allegro jesteś w czarnej d....
dwm24 w panelu ,,zamowienia od kupujących,, masz ile ostatecznie klient zapłacił za dany przedmiot i dla świętego spokoju zwrociłbym taką kwotę . Na logikę możesz zlikwidować rabat jak sugeruje la_nika , ale ... właśnie ALE... musisz się liczyć z hm... oceną od klienta , otwartą dyskusją i daljej idącymi w związku z tym konsekwencjami . Jest szansa ,że zadowolony kilet powroci .
To tylko moje zdanie , musisz sytuację wyważyć i zdecydować co dla Ciebie ważniejsze .