Autoryzacja nie powiodła się.
Odśwież stronę i spróbuj jeszcze raz.
Witam serdecznie .
temat polega na tym , że wielu kupujących ( osoby prywatne ) zamawia części używane od nas po czym zwracają sobie kiedy chcą i jak chcą ( ale mniejsza o to )
najwiekszym problemem jest fakt iż wielu kupujących po prostu nie przestrzega regulaminu mają nas W dup** .
nie odsyłają dowodów zakupu tzn paragonów a o formularzu zwrotu to można pomarzyć . Co wtedy ?
Odmówię zwrotu bo kupujący nie chce mi wysłać formularza zwrotu to wystawi znając życie negatywną ocenę nie jest to według was słabe ? Ze strony allegro .
jak sobie radzicie w takich przypadkach ?
Ale formularza przy zakupie przez Allegro nie muszą wypełniać, ponieważ Allegro umożliwia im zakładkę "Moje zakupy" i klikając w zwróć całość lub część uważa się za odstąpienie od umowy zakupu, a paragon każdy wie że nie jest obowiązkiem kupującego odsyłania i jeżeli masz zakup przez Allegro i tam klika zwrot to oczywiste że zakup jest udokumentowany.
Więc jak mam to logicznie księgowej wytłumaczyć ? Jak takie zwroty robić ? Jestem totalnie ciemny w tym temacie
paragonu nie trzbea odsyłać nie tylko na Allegro. To efekt ustawy o prawach konsumenta, która tego nie narzuca. Znajdź sobie jakiś dowód zastępczy. Wydruk paragonu (niefiskalnego już) z systemu sprzedażowego albo zamowienia z Allegro.
Okej ale księgowa nalega że formularz zwrotu jest WYMAGANY . Że nie da się bez zrobić zwrotu zakupu . Jak ten temat ugryźć ? Czym to zastąpić
Zmień księgową, druga możliwość zrezygnuj ze sprzedaży w internecie.
Żaden formularz nie jest wymagany
nic nie jest wymagane
@M0T0MASTER Ustawodawca nie określa formy w jakiej klient ma poinformować sprzedawcę o rezygnacji z zakupu więc pozostawia tej stronie zupełną dowolność i Twoja księgowa czy chce czy nie chce musi dostosować swoje postkomunistyczne zapędy do treści Ustawy ,a jak nie potrafi to jej zasugeruj , aby pomyślała o zmianie sposobu zarobkowania .
@M0T0MASTER doucz lub zmień ksiegową. Jedyna co jest wymagane to jasne deklaracje kupującego w ustawowym terminie. Może być nawet telefoniczna. Choc oczywiscie zawsze dla kupującego jest lepiej jeśłi jest to na piśmie.
My już dawno wytłumaczyliśmy ksiegowej( potwierdzając to odpowiednimi przepisami i wykładniami UOKiKU) że konsument nie musi dostarczać zadnego pisma a jeśli je dostarcza może to zrobić w dowolnej formie a jedynym kryterium jest czytelność przekazu i jasna deklaracje konsumenta.
Wiec podstawą do zaksiegowania zwrotu jest :
1) zamówienie z allegro + formularz o zwrocie z allegro
2) zamówienie z allegro + informacja mailowa od kupującego
W ostateczności
3) zamówienie z allegro + nasze oswiadczenie że kupujący telefonicznie odstąpił od umowy + potwierdzenie zwrotu środków
My w 99% przypadków stosujem pierwszy lub drugi sposób
Osobnym problemem są paczki wracające nieodebrane bez odstąpienie od umowy lub żadnej informacji od kupującego.
No ale to już troche inny temat
formularz zwrotu masz w allegro wypełnia jeak zwraca, a paragonu nie musi odsyłać tak mówią przepisy. Jak nabijasz na kasę fiskalną to w pamięci kasy z tego dnia masz paragon zobacz sobie z kiedy i wydrukuj kopie na kasie drugi raz.