anuluj
Pokazywanie wyników dla 
Zamiast tego wyszukaj 
Czy miało to oznaczać: 

Zwrot do 14 dni, a wcześniejsze zgłoszenie wady po użyciu produktu

mgogula
#1 Nowicjusz#
Pytanko do ekspertów 🙂
Sprzedaję dość drogie Smartwatche na Allegro, min. Samsung Galaxy Watch 4, który wg producenta jest wodoodprny i można w nim pływać, natomiast zaznacza, że nie wolno używać go podczas kąpieli, czy brania prysznica w ciepłej wodzie, czy nie wolno kąpać się w słonej wodzie. Klient kupił tego Samsunga w zeszłym tygodniu, po kilku dniach napisał, że był na basenie i jak wyszedł głośnik przestał działać. Napisałem, by wykonał jedną z rzeczy, które wskazał producent, odczekał 2 dni i dał znać, czy dalej jest problem z głośnikiem. Kilent bez żadnej odpowiedzi zgłosił zwrot produktu bez podania przyczyny. Teraz pytanie do Państwa, czy ja taki zwrot powinienem przyjąć? Czy pójście na basen był konieczny do stwierdzenia charakteru, cech i funkcjonowania rzeczy? Z tego co mi wiadomo odstępujący od umowy klient może korzystać z towaru tylko tak, jak robiłby to w sklepie stacjonarnym. Wcale nie chcę nie zwracać środków, bo zwroty są na porządku dziennym, ale niestety co jeśli klient po prostu sobie po basenie poszedł pod prysznic (tego niestety nie jestem w stanie stwierdzić), zepsuł się zegarek i teraz sobie zgłosił zwrot. Nie wiem, jak coś takiego ogarnąć z punktu widzenia prawa. Może coś podpowiecie? Pozdrawiam serdecznie 🙂
oznacz moderatorów
4 ODPOWIEDZI 4

LEW433
#21 Demiurg#

@mgogula Zakup konsumencki podlega 14 dniowemu zwrotowi bez podania przyczyny, taki zwrot musisz przyjąć ale możesz obniżyć zwrot środków o tyle o ile zmniejszyła się wartość towaru.

oznacz moderatorów

mgogula
#1 Nowicjusz#

Na jakiej podstawie?  Czy pójście na basen był konieczny do stwierdzenia charakteru, cech i funkcjonowania rzeczy? Z tego co mi wiadomo odstępujący od umowy klient może korzystać z towaru tylko tak, jak robiłby to w sklepie stacjonarnym. Czy w sklepie stacjonarnym jest basen? 🙂 Oczywiście to żart, ale wg mnie tutaj powinna być reklamacja, nie uważasz?

oznacz moderatorów

LEW433
#21 Demiurg#

Już nie, zrobił zwrot a ty musisz go przyjąć ale jak napisałem możesz obniżyć wartość.😐

oznacz moderatorów

A3dam
#18 Luminarz#

@mgogula 
Kupujący popełnił ogromny błąd składając oświadczenie o odstąpieniu od Umowy z Art. 27 UoPK w sytuacji gdy odsyłany przedmiot był używany w sposób wykraczający poza zakres możliwy w sklepie i uszkodzony w bezpośrednim związku z tym użyciem.
Kupujący miał prawo (i powinien) złożyć reklamację jednak w obecnej sytuacji już nie może tego zrobić ponieważ zrzekł się praw do tego przedmiotu. Ty masz obowiązek przyjąć zwrot i masz prawo zmniejszyć kwotę zwracanych środków do aktualnej wartości używanego i uszkodzonego produktu.
W związku ze złożonym przez konsumenta oświadczeniem o odstąpieniu z Art. 27 UoPK - bezprzedmiotowe stało się nawet dociekanie lub rozstrzyganie czy przedmiot był w ogóle wadliwy czy nie.

*** Złożenie oświadczenia o odstąpieniu od umowy i zwrot towaru to dwie zupełnie różne czynności (UOKiK) ***
oznacz moderatorów