Autoryzacja nie powiodła się.
Odśwież stronę i spróbuj jeszcze raz.
Witam. Jestem prywatnym sprzedawcą. Mam problem ze zwrotem od kupującego. Na prośbę kupującego wystawiłem na allegro używany sterownik do motocykla, który wcześniej wystawiony był na innym portalu z ogłoszeniami. Kupujący bał się oszustwa, że sterownik będzie uszkodzony i poprosił o możliwość zwrotu. Udostępniłem taką opcję w aukcji, mimo że jako prywatny sprzedawca nie mam obowiązku przyjęcia zwrotu i taka informacja widniała w tej aukcji. Kupujący po dwóch tygodniach zgłosił zwrot bez podania przyczyny i odesłał sterownik. Wcześniej nie informował o jakichkolwiek problemach z częścią. Zwrot odrzuciłem, a kupujący nie odpowiedział na próbę kontaktu w sprawie odesłania, założył natomiast spór, który został nierozwiązany. Została mu przyznana rekompensata z allegro protect, a ja obciążony kosztami. Dlaczego allegro mimo informacji w aukcji, że zwrot zależy tylko od mojej woli zmusza mnie do pokrycia kosztów zwrotu? Dodatkowo nadmienię, że sprzedana część jest elektroniczna i mogła zostać uszkodzona przy próbie montażu, a teraz nawet nie jestem w stanie zweryfikować czy nadal jest sprawna, bo potrzeba do tego sprawnego motocykla by ją zamontować i przetestować, więc nie wiem nawet czy mogę ten sterownik wystawić ponownie.
@Client:34511266 jeśli udostępniłeś opcję zwrotu, to kupujący skorzystał z tej opcji, więc wszystko jest ok
[...] poprosił o możliwość zwrotu. Udostępniłem taką opcję w aukcji [...]
Udostępniłeś możliwość zwrotu więc teraz musisz się ze swojej deklaracji wywiązać i przyjąć zwrot.
Tak, ale mimo tej opcji w aukcji była informacja, że przyjęcie zwrotu zależy tylko od mojej woli.
@Client:34511266 Niestety w mojej opinii jesteś na przegranej pozycji - zapisy w ofercie nie mogą być ze sobą sprzeczne a w tym wypadku tak jest - udostępniasz możliwość zwrotu ale jednocześnie zaznaczasz, że ta możliwość zależy to od Twojego 'widzimisie'.
Trzeba było zaznaczyć, brak zwrotu i wtedy nie byłoby problemu.
To akurat, że zwrot zależy od mojej woli to opis allegro w aukcji. Oni zamieścili go tam automatycznie.
@Client:34511266 Jak napisał @_Likos_ dodanie możliwości zwrotu to był wyraz twojej woli do jego przyjęcia.
Jeśli nie ma się woli do przyjmowania zwrotów to nie dodaje się takiej możliwości.
@Client:34511266 Niestety jak byłą taka informacja w ofercie to nic nie zrobisz, a każda twoja inna wypowiedź że nie chcesz przyjąć itd, że odesłał ( a tu mógł) a teraz i tak masz szczęście że sterownik jest u Ciebie bo są tacy że mają dług i brak towaru.
@Client:34511266 Jeśli możliwość zwrotu "zależała od Twojej dobrej woli" i ją udostępniłeś - to znaczy że miałeś "dobrą wole" . To jest jasne bo tak zostala zawarta umowa
Ja bałbym sie raczej że do Ciebie nie wróci Twój sterownik tylko inny uszkodzony. Jesli kupujacemu od początku zależało na możliwości zwrotu - musiał mieć jakiś cel. Byc może była to właśnie bezkosztowa wymiana sterownika.
Nie musiało tak być lecz mogło.
Kupujący twierdził, że celem jest to, żeby nie został oszukany, a prawdopodobnie chciał jedynie sprawdzić czy jego sterownik jest uszkodzony i potrzebował sprawnego na test. Sterownik wrócił mój, bo był oznaczony, ale nie mam pewności w jakim stanie, nie jest trudno spalić taki sterownik gdy zamontuje się go np. z uszkodzonym regulatorem napięcia w motocyklu, a Allegro nie chce słuchać jakichkolwiek argumentów.