anuluj
Pokazywanie wyników dla 
Zamiast tego wyszukaj 
Czy miało to oznaczać: 

zwrot i rabat transakcyjny - brak zwrotu za pełnowartościowy towar

ewygodnie_pl
#9 Pomysłodawca#

Witam,

klient zwraca towar - oznacza jako "towar niezgodny z opisem" - tylko dlatego, że NIE POTRAFI GO POPRAWNIE ZŁOŻYĆ - nie zdejmuje osłonki montażowej, przez co fotel wydaje się rozregulowany. Fotel wraca do mnie i widzę, że wszystko jest ok, wystarczyło tą osłonkę zdjąć.

Rabat transakcyjny jednak nie zostaje przyznany mimo wysłania opisu całej sytuacji ,ze względu na "niską jakość sprzedaży" i tłumaczenie "klient twierdzi ,że produkt nie jest zgodny z opisem" - MIMO ŻE JEST, jak wyżej.

Co w takiej sytuacji mogę zrobić ? To zaczyna się robić po prostu chore, bywa że klienci oznaczają sobie taki powód nawet jeśli nie podoba im się kolor, mimo że jest taki sam jak na zdjęciach i również wtedy rabat nie jest przyznawany.....

oznacz moderatorów
4 ODPOWIEDZI 4

xyz96
#21 Demiurg#

Odwołaj się. Napisz w odwołaniu, że klient skorzystał z formularza Zwrotu na Allegro, a formularz ten jest odstąpieniem od umowy. Po odstąpieniu od umowy, jest ona zgodne z prawem niezawarta, a Allegro zgodnie z regulaminem może pobierać prowizję tylko od zawartych umów. Allegro na moje pytanie wysłane przez formularz kontaktowy odpisało mi, że korzystając z formularza zwrotu dokonujemy konsumenckiego odstąpienia od umowy. Zgodnie ze stanowiskiem UOKiK kupujący przy odstąpieniu od umowy nie musi podawać powodu odstąpienia, ale może go podać i nadal jest to odstąpienie na podstawie art. 27 Ustawy konsumenckiej.

Formularz jest dostępny 14 dni od odebrania towaru, co potwierdza powyższe.

oznacz moderatorów

kostas11
#21 Demiurg#

@ewygodnie_pl  jest to zgodne z regulaminem, trzeba poprawić jakość sprzedaży 🙂

https://allegro.pl/regulamin/zalacznik/4

Rabat transakcyjny jest przyznawany na zasadach określonych poniżej w zależności od wybranego przez Kupującego sposobu płatności:

A. zapłata za zakupiony Towar za pomocą usługi płatniczej określonej w Załączniku nr 7A oraz Załączniku 7B do Regulaminu - w przypadku płatności ze statusem “zakończona” z zastrzeżeniem, że:

  1. Kupujący odstąpił od umowy z wykorzystaniem formularza dostępnego w zakładce “Moje zakupy” a Sprzedający dokonał zwrotu środków z wykorzystaniem “Allegro Finanse”, jednakże w przypadku gdy przyczyna odstąpienia wynika z winy Sprzedającego, jego jakość musi być określona na poziomie co najmniej Neutralny zgodnie z art. 10.6 Regulaminu

________
Κώστας
oznacz moderatorów

xyz96
#21 Demiurg#

@kostas11 Ale jest też taki punkt regulaminu;

Prowizja od sprzedaży naliczana jest każdorazowo w chwili zawarcia umowy w ramach przeprowadzonej Transakcji.

Po konsumenckim odstąpieniu od umowy, zgodnie z prawem jest ona niezawarta, więc w żadnym przypadku prowizja nie może być pobrana. Nie było umowy.

oznacz moderatorów

ewygodnie_pl
#9 Pomysłodawca#

ok, ale właśnie tak jak pisałem - klient nie potrafił złożyć poprawnie produktu, więc zwrot nie nastąpił z mojej winy. Czasem zdarzają się niecierpliwi klienci i wolą zwrócić od razu towar niż zwyczajnie przedzwonić i zapytać dlaczego coś nie działa - tutaj doszlibyśmy do tego, że wystarczyło ściągnąć osłonkę i produkt był 100% pełnowartościowy, bez wad.

oznacz moderatorów