anuluj
Pokazywanie wyników dla 
Zamiast tego wyszukaj 
Czy miało to oznaczać: 

Zwrot jako prywatny sprzedawca

eProMarket
#8 Zapaleniec#

Witam, dostałem zwrot kamery samochodowej. Powód: Nie pasowała klientowi, pobrał złą aplikacje na telefon, i mimo pokazanie poprawnej aplikacji, klient dokonał zwrotu. Pudełko przyszło zniszczone, a wysyłałem w stanie nie naruszonym. Co robić w takiej sytuacji?

oznacz moderatorów
36 ODPOWIEDZI 36

kostas11
#21 Demiurg#

@eProMarket Zwrotów nie musisz przyjmować, ale jeśli się zgodziłeś a produkt używany, wyceń za ile jesteś w stanie sprzedać i tyle oddaj 🙂

Jak to reklamacja a produkt sprawny to odrzuć i poproś o odebranie 🙂

________
Κώστας
oznacz moderatorów

eProMarket
#8 Zapaleniec#

produkt wygląda na nie naruszony, problemem jest pudełko. Jak myślisz, ile można odjąć z ceny? To moja pierwsza styczność ze zwrotami jako sprzedawca.

 

oznacz moderatorów

eProMarket
#8 Zapaleniec#

Czyli mógłbym odrzucić zwrot, i odesłać klientowi tak? Produkt w 100% sprawny

oznacz moderatorów

az1rael
#21 Demiurg#

Czy jako prywatna osoba sprzedałeś to z wysylką smart? @eProMarket 

oznacz moderatorów

eProMarket
#8 Zapaleniec#

Ten produkt akurat nie.

oznacz moderatorów

komis-bell
#21 Demiurg#

@eProMarket Sprzedaż na allegro zwykłym czy lokalnie? SMART? W ofercie były dodane warunki zwrotu?

oznacz moderatorów

eProMarket
#8 Zapaleniec#

Allegro zwykłe, wysyłka bez smarta, i tak były dodane warunki zwrotu

oznacz moderatorów

kostas11
#21 Demiurg#

 


@eProMarket  napisał(a):

Allegro zwykłe, wysyłka bez smarta, i tak były dodane warunki zwrotu


Skoro dałeś warunki zwrotu to nie możesz odmówić 😞 ani odesłać 😞

________
Κώστας
oznacz moderatorów

br.
#21 Demiurg#

@eProMarket  Radziłbym nie odsyłać bez wiedzy i zgody kupującego bo nie odbierze i będą rosły koszty i nieporozumienie.  Jeśli nie chcesz przyjąć zwrotu wezwij kupującego do odbioru przedmiotu bądź do wpłacenia kwoty odpowiedniej do koszty przesyłki.

Ale  trzeba wyraźnie napisać że zwrot nie został przyjęty,  przedmiot zatrzymałeś w tymczasowym depozycie.

oznacz moderatorów

eProMarket
#8 Zapaleniec#

Czyli w zakładce zwroty, odrzucić zwrot. Opisać sytuację, i w wiadomości prywatnej do klienta poprosić o odebranie produktu bądź opłacenia przesyłki?

 

oznacz moderatorów

br.
#21 Demiurg#

OK,  ale nie ma wiadomości prywatnych, wszystkie wiadomości idą przez Centrum Wiadomości i sa zawsze do wglądu.

Tylko mam wątpliwośc, skoro zakładka była aktywna to chyba miał prawo zgłosić zwrot, a jeśli miał prawo to ty masz  obowiązek zwrot przyjąć!

oznacz moderatorów

komis-bell
#21 Demiurg#

@eProMarket Jeśli tak jak piszesz miałeś dodane warunki zwrotu to nie masz prawa odmówić przyjęcia tego zwrotu.

Warunki zwrotu to integralna część oferty - dodając je zobowiązałeś się do przyjęcia ewentualnego zwrotu.

oznacz moderatorów

az1rael
#21 Demiurg#

@komis-bell ma prawo odrzucić bo sprzedaż jako osoba prywatna podlega pod kpc jesli strony uznają umowę za nieważną wzracają sobie obie wszystkie wzajemne świadczenia a to co wrociło nie jest w takim stanie jak to co poszło za co odpowiada kupujący. Zwracana przez niego rzecz nie ma więctej wartości którą miała jest niepełnowartościowa a sprzedawca zgadza sięna zwrotrzeczy pełnowartościowej. Mnie interesujeco innego bo tu sytuacja wygląda jakby właściciel konta firmowego wystawił rzecz prywatną jako osoba prywatna i pytanie czy spełnil w ofercie wszelkie obowiązki informacyjne bo jak się raz strzelił gdzieś to ma problem.

oznacz moderatorów

az1rael
#21 Demiurg#

@eProMarket jak sprzedajesz jako osoba prywatna to nie wpisuj nic w pole zwroty (nie przyjmuję zwrotów możesz wpisać bo nie czytają i tak) bo ci się wykluczają zapisy o prywatnym sprzedawcy i zwrotach. Jak już bardzo chcesz to możesz wpisać masz 14 dni na zwrot towaru po wcześniejszym wyrażeniu zvody przez sprzedawcę jesli tkwar zwracany nie będzie nosił śladów użytkowania / uszkodzeń. 

Sprawdź kamerę jak wszystko działa to możesz się zgodzić na zwrot za pudełko potrąć ok 20% max 30% a jak wystawisz to kolejny raz to jako używane z adnotacją wyłączam rękojmię w opisie. I nigdy nie udostępniaj smart bo zgadzasz się automatycznie na zwroty.

oznacz moderatorów

az1rael
#21 Demiurg#

Nazwę masz jakby to była firma, jeśli sprzedałeś cos jako osoba prywatna to najzwyczajniej w swiecie wzywasz kupującego by sobie oplacił odesłanie lub odebrał osobiście i piszesz że sprzedając jako osoba prywatna nie wyrażasz zgody na zwrot. Najlepiej pokaż link do tej oferty to będzie wiadomo co tam było zawarte. @eProMarket 

oznacz moderatorów

komis-bell
#21 Demiurg#

@az1rael Jak sam napisał - miał dodane warunki zwrotu. Nie ma prawa odmówić jego przyjęcia.

oznacz moderatorów

eProMarket
#8 Zapaleniec#

Okej, w takim razie co z tym pudełkiem?

oznacz moderatorów

komis-bell
#21 Demiurg#

@eProMarket Jeśli uważasz, że wartość towaru się zmniejszyła to możesz obniżyć zwracaną kwotę o tą utratę wartości. Jeśli nie to zwracasz całość.

Decyzja należy do Ciebie.

oznacz moderatorów