Autoryzacja nie powiodła się.
Odśwież stronę i spróbuj jeszcze raz.
Czytałam inne tematy ale nigdzie nie ma jednoznacznej odpowiedzi na mój problem.
Czy ktoś się orientuje jak sprawa się ma ze zwrotem pieniędzy za przesyłkę w takiej sytuacji.
Kupujący kupił rzecz i zapłacił za przesyłkę następnie jej nie odbiera i przesyłka wraca do mnie. Dodam, że za zwrot nie zapłaciłam ale czy w takim razie jeżeli jej nie odebrał powinnam mu zwrócić również za koszty przesyłki czy tylko za sam produkt?
Będę wdzięczna za pomoc.
@isprzedam jesteś firmą czy osobą prywatną ?
@kostas11 a jakie to ma znaczenie? A nie interesuje cie czy kupila firma czy prywatna persona?
@exoryna bardzo duże 🙂
@isprzedam Jeśli wyśle rezygnację z zakupu, odstąpi od umowy, to zwróć cenę towaru + koszt wysyłki.
Jestem firmą i akurat to o co pytam kupiła firma i nie odebrała.
Ale miałam też sytuację że kupiła osoba prywatna i też nie odebrała.
@isprzedam to jak firma - firma to poproś o dopłatę - tu odstąpienie nie działa 🙂 lub korekta faktury i oddajesz kasę pomniejszoną o koszty wysyłki i ewentualnie zwrotu 🙂
Jak kupiła osoba prywatna i odstąpiła ma 14 dni od zawarcia umowy to oddajesz za towar i wysyłkę - a odliczasz za zwrot paczko bo to po stronie kupującego
Jak nie odstąpiła i minęło 14 dni prosisz o wpłatę za ponowną przesyłkę a potem naliczasz za magazynowanie, lub oddajesz za towar minus wysyłki 🙂
Źle - osoba prywatna ma 14 dni od odebrania towaru, a nie od zawarcia umowy. To są podstawy.
@isprzedam Najlepiej oddaj pieniądze z przesyłką, potraktuj to jak normalny zwrot, zaoszczędzisz sobie negatywa 🙂
@xyz96 a jak sprzedawca osoba prywatna to nie musi nić przyjmować żadnego odstąpienia 🙂
@kostas11 Taaak, jasne, nikt nic nie musi, nikomu niczego nie zwracać, żadnych kosztów 🙂 Tutaj kupiła firma od firmy, to w ogóle nie może nie przyjąć paczki, trzeba teraz składowanie liczyć i protokołem towar wziąć sobie, niczego nie oddawać. Poszukaj paragrafów 🙂
@xyz96 mowa tu oczywiście o konsumencie który nie odstąpił od umowy lub zakupie B2B
Koszty nieodebranej przesyłki i zwrotu towaru powinien ponosić kupujący , pod warunkiem, że przesyłka została wysłana pod prawidłowy adres, ustalony w umowie, a kupujący nie odebrał jej z powodu niezachowania należytej staranności. Powyższe stanowisko ma oparcie w tym, że przy umowie sprzedaży jednym z podstawowych obowiązków kupującego jest odebranie rzeczy, która już po dojściu do porozumienia ze sprzedającym stanowi jego własność. Niewykonanie tego obowiązku powoduje, że kupujący znajduje się w zwłoce. Sprzedający w takiej sytuacji może domagać się odebrania rzeczy oraz naprawienia szkody wynikłej z nieodebrania rzeczy w terminie, na podstawie ogólnych przepisów kodeksu cywilnego dotyczących odpowiedzialności kontraktowej. Przy ustalaniu odszkodowania za szkodę powstałą w wyniku nieodebrania rzeczy, wchodzą w grę m. in. koszty nieodebranej przesyłki oraz koszty jej zwrotu, koszty magazynowania itd. Co więcej przepisy dotyczące umowy sprzedaży przyznają sprzedawcy dodatkowe uprawnienia w przypadku, gdy kupujący dopuszcza się zwłoki przy odbiorze. Zgodnie z art. 551 kodeksu cywilnego jeżeli kupujący dopuścił się zwłoki z odebraniem rzeczy sprzedanej, sprzedawca może oddać rzecz na przechowanie na koszt i niebezpieczeństwo kupującego . Sprzedawca może również sprzedać rzecz na rachunek kupującego , powinien jednak uprzednio wyznaczyć kupującemu dodatkowy termin do odebrania, chyba że wyznaczenie terminu nie jest możliwe albo że rzecz jest narażona na zepsucie, albo że z innych względów groziłaby szkoda. O dokonaniu sprzedaży sprzedawca obowiązany jest niezwłocznie zawiadomić kupującego. Podstawa prawna: Kodeks cywilny, ustawa z dnia 23 kwietnia 1964 r. Dz. U. z 1964 r. nr 16 poz. 93 ze zmianami. PR.