Autoryzacja nie powiodła się.
Odśwież stronę i spróbuj jeszcze raz.
Witam,
Moje pytanie brzmi następująco.
Dlaczego w przypadku zwrotu towaru - bez podawania przyczyny - to sprzedający ma ponieść koszta wysyłki? Przeciez nie jest niczemu winny, że kupujący się rozmyślił. Idąc tymi zasadami, mozemy dwa razy na tydzien sprzedawac ten sam towar, kupujący bedzie go odsyłał, a my bedziemy stratni kolosalne pieniądze. Czy tak ma to wyglądać?
Dlatego, że tak stanowią przepisy (Ustawa o prawach konsumenta). Dopóki przepisy się nie zmienią, a nie zanosi się na to, musisz zwracać koszt wysyłki po odstąpieniu od umowy. Klient odsyła towar na swój koszt.
Jeśli nie jesteś firmą a kupujący nie podał przyczyny tylko jest to jego widzimisię to raczej nie zwracasz kosztów wysyłki co innego jak złoży reklamację lub rękojmię.
@alleloombard162 W jedną stronę przy zwrocie ponosi koszt kupujący a w drugą sprzedawca, ewentualnie jeśli kupujący poniesie w obie strony koszt wysyłki, to sprzedawca w jedną stronę musi mu zwrócić. Zasada jest taka, ze każdy zwraca drugiemu to co było jego.
Czyli kupujący także ponosi koszty za taki zakup. Możesz sobie doliczyć koszt wysyłki do ceny a wysyłać kosztem 0 PLN
Teraz już rozumiem, że takie są zasady/prawo. Jednak dalej twierdze, że jest to nie fair względem sprzedającego. Jako sprzedający jestem pewny, że chce coś sprzedać, nie rozmyślam się bez powodu, więc dlaczego mam ponosić dodatkowe koszta 😞 nie mniej dowiedzialem się tego czego chcialem i dziękuje za wszystkie odpowiedzi!!
@alleloombard162 To jedna z wad sprzedaży na odległość, stacjonarnie nie ma z tym problemów ani ze zwrotami 😉