Autoryzacja nie powiodła się.
Odśwież stronę i spróbuj jeszcze raz.
Witam
mam pytanie. Klient zgłosił zwrot towaru ktory był wysłany przed dpd za 12,99( bez smart)
zgodnie z prawem mam mu zwrocic srodki za przedmiot oraz najtańszy dostepny na aukcji koszt wysyłki w jego stronę.
najtanszym dostepnym kosztem wysylki byl allegro dpd smart za 0 zl. Zgodnie z tym nie zwracam mu wcale za wysylke.
jesli sie myle prosze o podstawe lrawna lub staniwisko uokik
@defender118 udaj się do prawnika zapłać za interpretację i rób jak chcesz 😄 wszyscy piszą że nie masz racji a Ty swoje, nikt Ci nie zabroni oddać za sam towar, zrób to i zobaczysz jak się to potoczy 😉
Waszym problemem jest to, ze
nie macie nic na poparcie swoich tez(regulamin, podstawa prawna, uokik)
widocznie jest taki oto kruczek prawny/regulaminu allegro
Temat jest wyczerpany
dziekuje
@defender118 w pierwszym poście dostałeś podstawę prawną
Art. 33.
Jeżeli konsument wybrał sposób dostarczenia rzeczy inny niż najtańszy zwykły sposób dostarczenia oferowany przez przedsiębiorcę, przedsiębiorca nie jest zobowiązany do zwrotu konsumentowi poniesionych przez niego dodatkowych kosztów.
Smart nie jest zwykłym to usługa dodatkowa dla wybranych którzy wykupią abonament
@defender118 @kostas11
Dodam, że SMART! nie jest w ogóle sposobem dostarczenia (co już napisałem wcześniej).
@defender118
SMART! nie jest sposobem dostarczenia (metodą dostawy).
Metodą dostawy może być np. (a dla przesyłek objętych SMART! musi być) "Allegro ...".
Przy sposobie dostarczenia (metodzie dostawy) podany jest koszt dla Kupującego. Może on wynosić 0zł. (gdy Sprzedawca wysyła Kupującemu na swój koszt).
Przeniesienie tych kosztów na siebie i Sprzedającego w niektórych ofertach, dla niektórych form dostawy i tylko u niektórych Sprzedawców: oferuje Kupującemu Allegro (w ramach sprzedanego Mu abonamentu SMART!).
''Wyjątek, gdy konsumentowi nie trzeba zwracać kosztów przesyłki towaru ze sklepu do klienta dotyczy sytuacji, gdy konsument wybrał droższy sposób dostarczenia towaru zamiast najtańszego oferowanego przez przedsiębiorcę. Jeśli sklep oferuje dostawę za 0 zł - to ona jest najtańszym sposobem dostawy oferowanym przez przedsiębiorcę. '' - interpretacja przepisów ze strony poradnikprzedsiebiorcy.pl
teraz mi napiszecie ze smart to płatny abonament ale mam asa w rekawie
allegro ma promocje na smarta w której 5 wysyłek przez rok jest darmowych , a klient pozniej decyduje czy chce kupic abonament czy nie.
Podsumowując smart jest bezpłatny,darmowy i dostępny dla każdego.
dziękuje
@defender118
Napisał Ci @kostas11 podstawę prawną (Art. 33) w której przywołano "sposób dostarczenia".
SMART! nie jest w ogóle sposobem dostarczenia tylko "talonem na balon" uprawniającym (w szczególnym przypadku) do jakiejś zniżki czy innych działań organizatora promocji. Nie ma znaczenia czy ktoś za ten talon płaci i ile - czy go "wyciął z kuriera".
Nie jest sposobem dostarczenia o którym mowa w Ustawie i kropka.
no chyba jednak jest
@defender118
Nadal nie zmienia to faktu, ze SMART! nie jest sposobem dostarczenia. Powoduje jedynie, że za niektóre sposoby dostarczenia Kupujący nie zapłaci dodatkowo (bo i tak płaci z nawiązką w towarze oraz troszeczkę w abonamencie)
Stosując podobną retorykę do Twojej doszlibyśmy do wniosków, np. że "DARMOWE ZWROTY" - to możliwość bezpłatnego i nielimitowanego składania oświadczeń o odstąpieniu od Umowy np. z Art. 27 Ustawy o Prawach Konsumenta.
Skoro wg Allegro i niektórych "fachofców" rzekomo: "zwrot to jest to samo co odstąpienie".