Autoryzacja nie powiodła się.
Odśwież stronę i spróbuj jeszcze raz.
Witam,
1. Jak wygląda koszt zwrotu nieodebranej przesyłki przez kupującego ? Paczka wysłana na paczkomat, kiedyś dostałem zwrot paczki, a inpost doliczył mi do rachunku kwotę za jaką wysyłałem paczkę i musiałem to opłacić. Sytuacja jest teraz zgoła inna, gdyż paczka została wysłana w ramach SMART, Allegro obciążyło mnie kwotą 0.99zł za nadanie. Pytanie, czy zostanie doliczona kwota w przypadku zwrotu nieodebranej paczki, oraz czy mam prawo potrącić poniesione koszty z tytułu odstąpienia odmowy "przez nieodebranie paczki". Pomijam kwestię, że sprzedaje prywatnie i mógł bym nie zgodzić się na zwrot bo nie mam takiego obowiązku, tym bardziej że w aukcji było, że możliwość zwrotu jest ograniczona.
2. Druga kwestia, klient zakupił u mnie przedmiot, po 5 min zrobił zwrot. Paczka nie została nadana, zwrot wykonałem, w zasadzie nie poniosłem żadnych kosztów, ale kiedy importuje przesyłki z allegro do impostu, to ta paczka cały czas wisi jak się jej pozbyć ? Aby nie wprowadzała chaosu ? "67fdc2d1-4c03-11ed-bb45-4b8ee8fbd188"
3. Ostatnia kwestia, Klient robi zwrot w ramach smart, jestem osobą prywatną czy mogę potrącić koszty wysyłki, jakimi obciążyło mnie allegro z tytułu smart, przy kwocie 0,99zł nie jest to bolesne, ale kiedy koszt zaczyna być większy to każdy zwrot to strata dla sprzedającego.
@madbrother, udostępniając usługę Smart!, musisz umożliwić odstąpienie od umowy. Reguluje to regulamin usługi. Natomiast jeśli zdążyłeś już wysłać paczkę i poniesiesz koszty w związku z jej powrotem do Ciebie, masz prawo domagać się od kupującego pokrycia takiej straty.
Konsultuję kwestię nr 2. Wrócę do Ciebie z odpowiedzią. 🙂
W pierwszej sytuacji aukcja była opisana jako, że jest uszkodzone opakowanie, wybrałem opcję ograniczonego zwrotu gdzie termin to "-" nie wiem jak to rozumieć, wydaje mi się, że jeśli jest opisane i ograniczony zwrot w związku ze stanem opakowania czy też muszę go przyjąć ?
Przy zakupie konsumenckim kupujący nie ma obowiązku zwracać w oryginalnym opakowaniu, natomiast zwrot i tak musisz przyjąć, natomiast jeżeli towar został uszkodzony itd. masz prawo pomniejszyć zwrot środków kupującemu.
Jest to produkt farmaceutyczny, opakowanie - kartonik. Można to porównać do herbaty ekspresowej, czyli opakowanie jest uszkodzone, ale oryginalne zabezpieczone aby nic nie wypadło, uszkodzenie jest jednoznaczne z otwarciem produktu stad informacja.
czyli co ktoś kupi herbatę, uszkodzi opakowanie, to torebki herbaty zapakuje w reklamówkę i odeśle i jest ok? Tylko. Kto mi to potem kupi ?
Kupujący ma prawo sprawdzić towar tak jak to się robi w sklepie stacjonarnym, możesz potracić ale nie możesz odmówić przyjęcia towaru z wyjątkami>higieniczne itd.
Towar fabrycznie zamknięty po otwarciu mam prawo nie przyjąć bo jest to wyrób medyczny
@madbrother, dziękuję za Twoją cierpliwość.
Jeśli chodzi o zapytanie dotyczące zamówienia, które "wisi" w Managerze Przesyłek - jest tak, ponieważ nie anulował go kupujący (zgłosił jedynie zwrot).
Rozwiązaniem w tej sytuacji będzie dodanie tymczasowo jakiegokolwiek numeru przesyłki, do podanego zamówienia. Zamówienie nie powinno się wtedy pojawiać w Managerze Przesyłek, a numer listu przewozowego przy zamówieniu można potem usunąć.