anuluj
Pokazywanie wyników dla 
Zamiast tego wyszukaj 
Czy miało to oznaczać: 

Zwrot nieodebranej przesyłki Inpost

madbrother
#9 Pomysłodawca#

Witam,

1. Jak wygląda koszt zwrotu nieodebranej przesyłki przez kupującego ? Paczka wysłana na paczkomat, kiedyś dostałem zwrot paczki, a inpost doliczył mi do rachunku kwotę za jaką wysyłałem paczkę i musiałem to opłacić. Sytuacja jest teraz zgoła inna, gdyż paczka została wysłana w ramach SMART, Allegro obciążyło mnie kwotą 0.99zł za nadanie. Pytanie, czy zostanie doliczona kwota w przypadku zwrotu nieodebranej paczki, oraz czy mam prawo potrącić poniesione koszty z tytułu odstąpienia odmowy "przez nieodebranie paczki". Pomijam kwestię, że sprzedaje prywatnie i mógł bym nie zgodzić się na zwrot bo nie mam takiego obowiązku, tym bardziej że w aukcji było, że możliwość zwrotu jest ograniczona.

2. Druga kwestia, klient zakupił u mnie przedmiot, po 5 min zrobił zwrot. Paczka nie została nadana, zwrot wykonałem, w zasadzie nie poniosłem żadnych kosztów, ale kiedy importuje przesyłki z allegro do impostu, to ta paczka cały czas wisi jak się jej pozbyć ? Aby nie wprowadzała chaosu ? "67fdc2d1-4c03-11ed-bb45-4b8ee8fbd188"

3. Ostatnia kwestia, Klient robi zwrot w ramach smart, jestem osobą prywatną czy mogę potrącić koszty wysyłki, jakimi obciążyło mnie allegro z tytułu smart, przy kwocie 0,99zł nie jest to bolesne, ale kiedy koszt zaczyna być większy to każdy zwrot to strata dla sprzedającego.

oznacz moderatorów
7 ODPOWIEDZI 7

mr_oma
Była Moderatorka
Była Moderatorka

@madbrother, udostępniając usługę Smart!, musisz umożliwić odstąpienie od umowy. Reguluje to regulamin usługi.  Natomiast jeśli zdążyłeś już wysłać paczkę i poniesiesz koszty w związku z jej powrotem do Ciebie, masz prawo domagać się od kupującego pokrycia takiej straty. 

Konsultuję kwestię nr 2. Wrócę do Ciebie z odpowiedzią. 🙂

   Maja
   Moderatorka


   _____________
   Daj znać, co myślisz o Allegro Gadane i wypełnij ankietę! 🙂
oznacz moderatorów

madbrother
#9 Pomysłodawca#

W pierwszej sytuacji aukcja była opisana jako, że jest uszkodzone opakowanie, wybrałem opcję ograniczonego zwrotu gdzie termin to "-" nie wiem jak to rozumieć, wydaje mi się, że jeśli jest opisane i ograniczony zwrot w związku ze stanem opakowania czy też muszę go przyjąć ? 

oznacz moderatorów

LEW433
#21 Demiurg#

Przy zakupie konsumenckim kupujący nie ma obowiązku zwracać w oryginalnym opakowaniu, natomiast zwrot i tak musisz przyjąć, natomiast jeżeli towar został uszkodzony itd. masz prawo pomniejszyć zwrot środków kupującemu.

oznacz moderatorów

madbrother
#9 Pomysłodawca#

Jest to produkt farmaceutyczny, opakowanie - kartonik. Można to porównać do herbaty ekspresowej, czyli opakowanie jest uszkodzone, ale oryginalne zabezpieczone aby nic nie wypadło, uszkodzenie jest jednoznaczne z otwarciem produktu stad informacja. 

czyli co ktoś kupi herbatę, uszkodzi opakowanie, to torebki herbaty zapakuje w reklamówkę i odeśle i jest ok? Tylko. Kto mi to potem kupi ?

oznacz moderatorów

LEW433
#21 Demiurg#

Kupujący ma prawo sprawdzić towar tak jak to się robi w sklepie stacjonarnym, możesz potracić ale nie możesz odmówić przyjęcia towaru z wyjątkami>higieniczne itd.

oznacz moderatorów

madbrother
#9 Pomysłodawca#

Towar fabrycznie zamknięty po otwarciu mam prawo nie przyjąć bo jest to wyrób medyczny 

oznacz moderatorów

mr_oma
Była Moderatorka
Była Moderatorka

@madbrother, dziękuję za Twoją cierpliwość.

Jeśli chodzi o zapytanie dotyczące zamówienia, które "wisi" w Managerze Przesyłek - jest tak, ponieważ nie anulował go kupujący (zgłosił jedynie zwrot). 

Rozwiązaniem w tej sytuacji będzie dodanie tymczasowo jakiegokolwiek numeru przesyłki, do podanego zamówienia. Zamówienie nie powinno się wtedy pojawiać w Managerze Przesyłek, a  numer listu przewozowego przy zamówieniu można potem usunąć.  

   Maja
   Moderatorka


   _____________
   Daj znać, co myślisz o Allegro Gadane i wypełnij ankietę! 🙂
oznacz moderatorów