Autoryzacja nie powiodła się.
Odśwież stronę i spróbuj jeszcze raz.
Dzień dobry. Klientka nie odebrała przesyłki. Po kilku dniach, kiedy paczka do nas wróciła- zgłosiła zwrot towarów, wybrała powód, że towary zostały niedostarczone na czas ( chociaż została nadana w tym samym dniu i kolejnego dnia i kurier próbował dostarczyć przesyłkę). Zamówienie było na smarta. Przesyłka wróciła do nas, ale DPD obciążyło nas kwotą 12,99 za nieodebraną przesyłkę. Czy w związku z tym mogę od kwoty za produkty, którą mam jej zwrócić potrącić te 12,99?
@KupDodatek tak , możesz potrącić koszt powrotu przesyłki ... zaznaczam MOŻESZ .
Jak masz oświadczenie odstąpienia to nie radziłbym potrącać w Smarcie, jeżeli kupujący otworzy dyskusję to z pewnością będzie więcej Cię to kosztowało, ale decyzja należy do Ciebie.
Kupujący w smart też maja swoje obowiązki co do zasad obowiązujących przy darmowych zwrotach.
@LEW433
nie radziłbym potrącać w Smarcie
Kupująca nie skorzystała z etykiety zwrotnej opłaconej przez Allegro na przesyłkę SMART! - zrezygnowała więc z możliwości poniesienia kosztu odesłania przez Allegro zamiast przez Nią.
@A3dam A właśnie, jak jest z odstąpieniem od umowy, a raczej kolejnością? Przykład : Kupujacy nie odbiera i paczka wraca, lub odbiera i odsyła, a odstąpienie wysyła ( artykułuje) po kilku dniach, tygodniach itp...
@pinsplash
Dla konsumenta najwłaściwszą kolejnością jest:
- odbiór przesyłki (jako wypełnienie obowiązku wynikającego z zawartej Umowy),
- złożenie oświadczenia o odstąpieniu z Art. 27 UoPK (jako prawo wynikające z UoPK),
- zwrot (odesłanie) rzeczy do Sprzedawcy (jako wypełnienie obowiązku wynikającego z Art. 34 UoPK),
Każda inna kolejność naraża konsumenta na ryzyko problemów (zwłaszcza: dodatkowych kosztów) dających się uniknąć gdyby zachował kolejność jw.