zwrot pieniędzy do kupującego

- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Subskrybuj
- Wycisz
- Link do posta
- Drukuj
- Zgłoś nieodpowiednią zawartość
witam,
jestem firmą sprzedającą; kupujący zakupił 8 herbat po czym zwrócił do mnie 7 sztuk jako zwrot. Czy mam zwrócić mu pieniądze tylko za herbaty (7 sztuk) ,czy także za wysyłkę - dodam że wysyłka była do paczkomatu i tych pieniędzy z inpost raczej już nie odzyskam. Aha i co z prowizją która pobrało od sprzedaży allegro, czy mogę ubiegać się o zwrot prowizji?? dziękuję z góry za pomoc
- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Subskrybuj
- Wycisz
- Link do posta
- Drukuj
- Zgłoś nieodpowiednią zawartość
@Marekgs83 Masz prawo mu p[potrącić za tą 1 herbatę a zwrot konsumencki polega na zwróceniu sobie tego co każdy dał. Jeśli koszt wysyłki wysyłki płacił kupujący to zwroty płacisz Ty nie droższy niż ten co płacił kupujący, lub najtańszy mozliwy
- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Subskrybuj
- Wycisz
- Link do posta
- Drukuj
- Zgłoś nieodpowiednią zawartość
Marekgs83 zwracasz za towar + koszt przesyłki . O zwrot prowizji występujesz z panelu ,,zamówienia od kupujących - akcje - powód - zwrot prowizji ,, Z tego samego miejsca robisz zwrot środków do kupującego
- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Subskrybuj
- Wycisz
- Link do posta
- Drukuj
- Zgłoś nieodpowiednią zawartość
@Marekgs83 W takiej sytuacji nie oddajesz kosztu wysyłki. Tak, wystąp o zwrot prowizji za odesłany towar.
- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Subskrybuj
- Wycisz
- Link do posta
- Drukuj
- Zgłoś nieodpowiednią zawartość
@Marekgs83 Jeżeli zakup Smart i zwrot miał darmowy, jeżeli wysłał na swój koszt, to mu nie zwracasz. zwracasz mu całość za 7 szt. O zwrot prowizji możesz pisać :https://allegro.pl/pomoc/dla-sprzedajacych/oplaty-i-cenniki/jak-odzyskac-prowizje-od-sprzedazy-rabat...
- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Subskrybuj
- Wycisz
- Link do posta
- Drukuj
- Zgłoś nieodpowiednią zawartość
@Marekgs83 nie oddajesz kosztów wysyłki ani zwrotu ! oddajesz tylko za 7 herbat 🙂 o zwrot prowizji https://allegro.pl/pomoc/dla-sprzedajacych/oplaty-i-cenniki/jak-odzyskac-prowizje-od-sprzedazy-rabat...
- Przejdź do zakładki Zamówienia i wybierz ofertę, do której chcesz złożyć wniosek o rabat. Aby znaleźć właściwą ofertę, możesz skorzystać z wyszukiwarki w zakładce. Wystarczy wpisać do niej login kupującego lub numer oferty.
-
Przy wybranej ofercie kliknij menu Akcje, a następnie wybierz Zwrot prowizji.
-
Zaznacz produkty, które kupujący zwrócił z danego zamówienia. W tym miejscu zmienisz też liczbę sztuk, jeżeli kupujący zwraca na przykład 2 z 3 zamówionych przedmiotów.
- Kliknij [Złóż wniosek].
Κώστας

- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Subskrybuj
- Wycisz
- Link do posta
- Drukuj
- Zgłoś nieodpowiednią zawartość
ZibiK30 - co ty piszesz? Przecież sprzedający wyraźnie napisał, że kupujący zostawił sobie jedną herbatkę, więc dlaczego piszesz i jakichś zwrotach kosztów przesyłki?
Marekgs83 - Nic nie piszesz dokładniej o kosztach wysyłki.
Jeśli to była przesyłka do paczkomatu typu Paczkomat24 i doliczałeś np. 1zł do kosztów wysyłki za kolejną herbatkę, to musisz zwrócić cenę za 7 herbatek + 7 zł za dodatkowe koszty wysyłki.
Jeśli nie doliczałeś żadnych kwot do kosztów wysyłki za dodatkowe herbatki (czyli koszt wysyłki 1 herbatki był taki sam jak za 8 sztuk), to zwracasz tylko kwotę za 7 herbatek
Jeśli to była wysyłka typu SMART - to sprawa jasna, to jest teraz standard Allegro - zakup za min 40 zł dla darmowej wysyłki SMART i potem darmowy zwrot części towaru - w tym przypadku też tylko zwracasz za sam towar. Allegro nie odda Ci pobranej prowizji (0,99 zł lub 1,99 zł) za przesyłkę SMART.
Rozumiem, że są ludzie, którzy za 20 gr. będą gnać pchłę przez 20km, lecz nie potrafię ich zrozumieć.
- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Subskrybuj
- Wycisz
- Link do posta
- Drukuj
- Zgłoś nieodpowiednią zawartość
- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Subskrybuj
- Wycisz
- Link do posta
- Drukuj
- Zgłoś nieodpowiednią zawartość
@maxr01 No ja zrozumiałem, ze sobie kupił paczkę 8 herbat (widziałem takie zestawy) i z tego zestawu zabrał jedną i oddał tylko 7 😄
- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Subskrybuj
- Wycisz
- Link do posta
- Drukuj
- Zgłoś nieodpowiednią zawartość
@ZibiK30 A jak miał przeprowadzić degustację.😂 Zapewne nie smakowała, teraz zakupi inny zestaw i się powtórzy.😁🤔
- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Subskrybuj
- Wycisz
- Link do posta
- Drukuj
- Zgłoś nieodpowiednią zawartość
@LEW433 może to były faktycznie osobno różne herbaty jak wskazuje @maxr01 , mi jakoś nie przyszło by do głowy, żeby się bawić w takie domowe oglądanie i wybieranie 😉 Myślałem raczej iż po otwarciu jednej z paczek klient stwierdza, ze jakaś słabej jakości czy coś i zwraca bez tej jednej 😉 Jednak, jeśli można, to nie można zabronić
- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Subskrybuj
- Wycisz
- Link do posta
- Drukuj
- Zgłoś nieodpowiednią zawartość
@ZibiK30 Może tak zwracać, jeżeli to jest na szt. a jak to jest całość?
- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Subskrybuj
- Wycisz
- Link do posta
- Drukuj
- Zgłoś nieodpowiednią zawartość
@LEW433 według ustawy konsumenckiej i chyba nie tylko, możesz zwrócić wszystko co sprzedawca może ponownie wystawić do sprzedaży i sprzedać. Więc nawet w wypadku rozpakowania całości i zużycia jej jakiejś części, może zwrócić a sprzedawca może adekwatnie obniżyć cenę. Czyli takie wybrakowane nawet do połowy ceny lub więcej może obniżyć jeśli całość miało znaczenie inne niż tylko sprzedaż większej ilości w zestawie, mimo że także sprzedaje pojedyncze sztuki.
Np zestaw 12 herbatek na każdy miesiąc w roku. Taki zestaw w mojej ocenie przy brakującej 1 sztuce, jakiegoś miesiąca traci wartość około 60% lub więcej jeśli to seria specjalna nie będąca w sprzedaży w pojedynczych sztukach.

- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Subskrybuj
- Wycisz
- Link do posta
- Drukuj
- Zgłoś nieodpowiednią zawartość
To było oddzielnych 8 herbat w osobnych pudełkach, tak jakby z półki sklepowej wrzucić do koszyka 8 sztuk herbat każda po 100 torebek.
Dziękuję wszystkim za pomoc 😊
- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Subskrybuj
- Wycisz
- Link do posta
- Drukuj
- Zgłoś nieodpowiednią zawartość
@Marekgs83 Wiec ustawowo ma prawo zwrotu części bez podania przyczyny, Ty zwracasz za tą cześć pieniądze. Jeśli klient zapłacił za dostawę to koszt odesłania jest po Twojej stronie. Wiem, że allegro zwraca naliczoną prowizje przy zwrocie konsumenckim, tylko trzeba do nich napisać o ten zwrot. Innymi kwestiami są tu Smart, bo to twór wymyślony przez allegro i allegro za niego odpowiada, więc kwestie związane z samym smartem to reklamacja do allegro.